چهارشنبه 18 مهر 1403

مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد

قم ایرنا مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

در این مراسم حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، علوی گرگانی و شبیری زنجانی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی،‌آیات گرامی، علوی بروجردی، امینی، کعبی، مصباح یزدی، حسینی بوشهری، غروی، خاتمی، سعیدی، مقتدایی، اساتید حوزه،‌طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: حوادث اخیر کرمان و سقوط هواپیما، داغ شهادت شهید سلیمانی را سنگین تر کرده‌است و ما واقعا حکمت الهی را نمی‌دانیم، اما به هرحال باید درخصوص مجموعه کسانی که دراین اتفاقات قصور یا تقصیر داشته اند، پیگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در ادامه افزود: انسجام و همدلی و برکات ارزشمندی که بر اثر شهادت مظلومانه سردار سلیمانی در کشور پدید آمده است، باید مراقب باشیم که بر اثر این حواشی و اتفاقات تلخ از میان نرود.

وی با بیان اینکه خداوند متعال محبت و علاقه انسان ها را در دل دیگران قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: ایمان و عمل صالح تنها رمز محبوبیت شهید سلیمانی بود و خداوند به دلیل تدین، فروتنی و بذل جان این شهید عالی مقام، محبوبیت کم نظیر او را در دل و جان مردم قرار داده بود.

استاد حوزه و دانشگاه علاقه وافر رهبر معظم انقلاب به شهید سردار سلیمانی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: این مجاهد شهید صفات اخلاقی و ویژگی‌های برجسته‌ای داشت که بر اساس روایات ائمه اطهار (ع) به عنوان یک مؤمن واقعی باید مورد شناخت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه دنیا و مطامع دنیوی در نظر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بسیار کوچک و بی ارزش بود، تصریح کرد: اگر امروز مدیران و مسئولان کشور در مسیر اسلام و انقلاب حرکت کرده و از هرگونه جاه و مقام و فساد به دور باشند، به طور قطع مردم پشتیبان و حامی آنها خواهند بود.

رفیعی با بیان اینکه شهید سلیمانی نماد مبارزه با کفر و تکفیر و استکبار بود، گفت: آن شهید بزرگوار هیچگاه حرف و عملی را برای خود انجام نمی‌داد و درتمامی کارها همواره رضایت الهی را در نظر می گرفت و وعده کاری را می داد که می توانست انجام دهد.

وی در پایان از جنجال آفرینی و حاشیه سازی برخی درکشور به شدت انتقاد کرد و گفت: مسئولان و به ویژه کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، نباید وعده های توخالی به مردم بدهند و با جار و جنجال بر سر موضوعات مختلف، شاخه ای که همه ما بر روی آن نشسته ایم، نبرند.

سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، بامداد روز جمعه 13 دی ماه در حالی که از فرودگاه بغداد عازم این شهر بود، با حمله موشکی نیروهای جنایتکار آمریکایی به خودروی حامل ایشان و همراهانشان از جمله ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی عراق به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*