سه‌شنبه 17 مهر 1403

مسئولان و نهادهای فارس: راه پرافتخار شهید فخری‌زاده ادامه دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسئولان و نهادهای فارس: راه پرافتخار شهید فخری‌زاده ادامه دارد

شیراز - ایرنا - جمعی از مدیران و مسئولان، شخصیت‌ها و نهادهای استان فارس در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت شهید محسن فخری‌زاده شهید صنعت دفاعی را تبریک و تسلیت گفتند و تاکید کردند که راه پرافتخار این دانشمند شهید در مسیر اعتلای ایران اسلامی ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، بعدازظهر جمعه هفتم آذرماه، خودرو حامل شهید محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع از سوی عناصر تروریستی مسلح مورد حمله قرار گرفت که در جریان آن وی به شهادت رسید.

شهادت شهید فخری‌زاده ما را در نابودی استکبار جهانی مصمم‌تر خواهد ساخت آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز در پیامی شهادت شهید محسن فخری‌زاده را تبریک و تسلیت گفت. در پیام تسلیت امام جمعه شیراز آمده است: شهادت برای آنکه شهید می‌شود سعادت است و برای ملت انقلابی ما چراغ هدایت یکی دیگر از زمینه‌سازان ظهور حضرت مهدی موعود (عج)، شهید جاویدان، دانشمند هسته‌ای و صنعت دفاعی کشورمان محسن فخری زاده اعلی‌الله‌مقامه الشریف به شهادت رسید و به لقاءالله پیوست. اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این عزیز به پیشگاه حضرت بقی‌الله الاعظم (عج) و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران، این سخن سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) را یادآور می‌شوم که " هیهات من أن تؤثر طاع اللئام علی مصارع الکرام " آری مقاومت ادامه دارد و این شهادت‌ها جبهه مقاومت را در مقابل استکبار جهانی استوارتر و ما را در نابودی استکبار جهانی مصمم‌تر خواهد ساخت. سردمداران استکبار و عمال داخلی آنان این آرزو را که پیروان خمینی کبیر و سربازان امام خامنه‌ای عزیز تسلیم در مقابل ظلم را، بر شهادت درراه خدا و ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان حق ترجیح دهند به گور خواهند برد. اینجانب از مسئولان امنیتی و ذی‌ربط کشور به جد خواستارم راه رخنه را بر خفاشان شب زده و تروریست سد کنند و انتقام خون مقدس این شهید و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای مقاومت را وجهه عمل خویش قرار دهند و آگاه باشند که هرگونه کوتاهی در این امر، خزی و سرافکندگی دنیا و خذلان و خواری آخرت را به دنبال خواهد داشت.

دنیایی عاری از خشونت با اجماع جهانی علیه ترور و تروریسم عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس نیز ضمن ابراز تاسف و تاثر از ترور استاد مجاهد، شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان گفت: امید است به برکت نام بلند شهدای عزیز و تلاش برای اجماع جهانی علیه ترور و تروریسم، شاهد دنیایی عاری از ترور و خشم و خشونت باشیم. وی ادامه داد: فقدان چهره‌های برجسته و دانشمندان فرهیخته، ضایعه‌ای سنگین و غمی جانکاه است، گرچه به فرمایش رهبر معظم انقلاب 'شهدای ما زنده اند، همچنان که خدای متعال خبر داده است که: ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون'. استاندار فارس، ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، شهادت شهید فخری‌زاده را به خانواده، همرزمان و همسنگران در دوران دفاع مقدس و جهادگران علمی حوزه انرژی هسته ای، تسلیت

ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان نمادی از هجمه همه جانبه علیه انقلاب اسلامی است مدیریت، کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان فارس نیز ضمن تسلیت شهادت شهید فخری‌زاده، این اقدام تروریستی عناصر ضد انقلاب که منجر به شهادت دانشمند هسته‌ای کشورمان شد را محکودم کردند. در این پیام آمده است: این اقدام تروریستی نمادی دیگر از هجمه همه جانبه فتنه ها علیه انقلاب اسلامی و نشان دهنده اتحاد آمریکا، اسرائیل، اسلام آمریکایی و منافقین بود. ترور دانشمند هسته‌ای متعهد مغضوب منافقین، به قصد ایجاد ناامنی و آشوب برای سد کردن راه توسعه و تعالی نظام اسلامی از یک سو و ایجاد رخنه در تداوم نهضت علمی مردم ایران و دستیابی به انرژی هسته‌ای به عنوان نماد پیشرفت علمی انقلاب اسلامی علی‌رغم تحریم‌ها، زورگویی‌ها، آپارتاید هسته‌ای، ارعاب دانشمندان این مرز و بوم برای توقف تحقیقات و ایجاد فتنه و دامن زدن به بدبینی داخلی از سوی دیگر انجام شد. کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان فارس ضمن محکوم کردن این جنایت بزرگ و عرض تسلیت و تبریک شهادت مظلومانه این دانشمند نخبه اعلام می‌دارند که از امروز دانشجویان و دانشمندان جوان ایرانی باید با ایستادگی، آگاهی و بصیرت بیشتر با اراده‌ای قوی‌تر از گذشته به ادامه راه آنان بپردازند. امروز که جبهه علمی، جبهه جهاد و پیشروی کشور است، اگر دکتر محسن فخری‌زاده را از ما گرفتند، فخری زاده های دیگر هنوز بیدار و هوشیارند و راه این جهادگر عرصه علمی را با قوت هر چه تمام‌تر در راستای پیشرفت همه جانبه کشور ادامه خواهند داد.

ترور شهید فخری‌زاده بیانگر ترس عمیق دشمنان و سرسپردگان خارجی است شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس نیز با صدور بیانه‌ای ترور دانشمند صنعت دفاعی شهید فخری‌زاده را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: این ترور خباثت آلود نشان از عمق ترس و استیصال دشمنان مرعوب و سرسپردگان داخلی و خارجی از پیشرفت‌های چشمگیر کشور در صنایع نوین و دست یابی به مدارج بالای علمی و فناوری و نشان از اوج حقد و حقارت آمریکا و اسرائیل و اذنابش از سیلی دانشمندان نخبه و فرزندان برومند این مرز و بوم است. پدیده خارق العاده انقلاب اسلامی ایران از بدو پیروزی تا به امروز در طول حیات بیش از چهل ساله خود افتخار دارد، آن چنان آسایش را از چشمان مستکبران و زورمداران عالم ربوده و دستان طمع ورزانه و زیاده خواهانه آنان را از منابع و نفوس مسلمین و آزادگان و دیگر کشورهای آزاده کوتاه نموده و آن چنان بزرگ مردانی را در مکتب قرآن کریم و پیر جماران پرورش داده، که دشمنان زبون را به استیصال بکشاند. این بار دستان جنایتکارانه مستکبران که تا مرفق غرق در خون انسان های بی گناه است، از آستین دجالان روباه صفت تحت سلطه استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل بیرون آمده و یکی از همین مردان بزرگ تربیت یافته مکتب انقلاب اسلامی و از دانشمندان پیشرو در صنعت دفاعی را از ملت ایران گرفت. ترور ناجوانمردانه دکتر محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که از دانشمندان برجسته و پیشتازان علمی و صنعتی کشور محسوب می شد، بار دیگر دشمنی بدخواهان این ملت و دشمنان عنود وحسود پیشرفت کشور را آشکار کرد که برای دستیابی به اهداف پلید خود، از هیچ اقدامی، حتی ترور وحشیانه و به شهادت رساندن دانشمندان علمی دریغ نمی‌کنند. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس ضمن تبریک و تسلیت این ضایعه تاسف بار اعلام می دارد که دشمنان انقلاب اسلامی با این گونه اقدامات وقیحانه و ترورهای ناجوانمردانه نمی‌توانند جلوی حرکت ها و پیشرفت های سریع و درخشان ملت بزرگ و شهید پرور ایران را گرفته، بلکه موجب تسریع در روند جهاد علمی و صنعتی بیشتر ایران شده و تمامی آمران، مسببان و عاملان این جنایت بزرگ، بایستی تاوان سخت و سنگین آن را به بزرگی جنایتی که کردند، بپردازند.

دشمن با این ترورها نمی‌تواند ملت بزرگ ایران را از راه پیشرفت‌های علمی بازدارند مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز با ارسال پیامی، ترور شهید دکتر محسن فخری زاده را محکوم کرد. در پیام حجت الاسلام و المسلمین حمید مقامی آمده است: اینجانب شهادت این دانشمند فرهیخته، مدیر مخلص و موفق را به فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای، جامعه علمی و دفاعی کشور و همچنین خانواده گرامی این شهید بزرگوار تبریک و تسلیت عرض می کنم. نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن محکومیت این توطئه خبیثانه اعلام می دارد، دشمنان جنایتکار انقلاب اسلامی و رژیم منحوس صهیونیستی با این اقدامات وحشیانه هرگز نمی توانند ملت بزرگ ایران را از راه پیشرفت های علمی کشور بازدارند. شهادت این استاد و مجاهد قطعا رونق بیشتری به دستاوردهای علمی کشور خواهد داد و این اقدام زبونانه نزد ملت های آزاده جهان محکوم است. ما از دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و مراجع قضائی ذیربط، تقاضا داریم در اسرع وقت عاملان این جنایت را به سزای اعمالشان برسانند.

اتاق بازرگانی فارس ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کرد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس نیز با صدور پیامی، ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهید محسن فخری‌زاده، اقدام تروریستی دشمنان انقلاب در شهادت این دانشمند هسته‌ای کشورمان را محکوم کرد. در پیام اتاق بازرگانی فارس آمده است: بار دیگر ترور ناجوانمردانه، جنایت جنایتکاران بین المللی علیه ملت ایران را آشکار ساخت و ضمن محکوم کردن این اقدام، شهادت جناب آقای محسن فخری زاده دانشمند صنعت دفاعی و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان را تسلیت می گویم. اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس شهادت محسن فخری زاده را به مردم شهید پرور ایران و خانواده ایشان تسلیت می گوید و برای عموم بازماندگان ایشان صبر و اجر از درگاه خداوند بزرگ مسالت دارد.

دستاوردهای علمی شهید فخری‌زاده الهام بخش شاگردانش خواهد بود شهردار شیراز نیز ضمن محکوم کردن ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری‌زاده گفت: بی‌شک تلاش‌ها و دستاوردهای ارزشمند آن شهید ارجمند در حوزه علمی و عرصه دفاعی و تحقیقات هسته‌ای در حافظه تاریخی ایرانیان ماندگار است و الهام‌بخش رهروان و شاگردان ایشان خواهد بود. حیدر اسکندرپور، این جنایت و ترور ددمنشانه را نشان از عمق پلیدی دشمنان کوردل مردم ایران زمین دانست و افزود: شهید فخری‌زاده در حالی به دست کوردلان جنایتکار به شهادت رسید که مجموعه تحت مدیریت ایشان تا فاز یک آزمایش‌های انسانی در حوزه واکسن کرونا پیش رفته و تلاش برای حفظ جان انسان‌ها در مقابل این ویروس منحوس پروژه ای ارزشمند، گرانقدر و مایه فخر و مباهات هر انسان نوع دوستی بود. وی ادامه داد: بی‌شک تلاش‌ها و دستاوردهای ارزشمند آن شهید ارجمند در حوزه علمی و عرصه دفاعی و تحقیقات هسته‌ای در حافظه تاریخی ایرانیان ماندگار است و الهام‌بخش رهروان و شاگردان ایشان خواهد بود.

شهید فخری‌زاده عمر خود را وقف تامین امنیت مردم کرد مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز با صدور پیامی، ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهید محسن فخری‌زاده گفت: این دانشمند نخبه صنعت دفاعی و علمی ایران از مفاخر جهان اسلام و یکی از شخصیت‌های علمی دنیا بود که عمر خود را هم در راه صلح جهانی و هم در راه تامین امنیت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وقف کرد. سهراب مختاری افزود: فعالیت و تلاش این شهید بزرگوار میراثی گرانبها برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به یادگار گذاشته که خواب راحت را از چشمان کوردلان و دشمنان قسم خورده کشور عزیزمان ربوده است.

خون شهید فخری‌زاده سرمنشا رویش‌های بزرگی در نظام اسلامی خواهد شد دفتر نهاد رهبر معظم انقلاب در دانشگاه پیام نور فارس نیز با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن ترور شهید فخری‌زاده، شهادت او را سرمنشاء رویش‌های بزرگی در نظام اسلامی دانست. متن بیانیه دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور فارس بدین شرح است: در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (احزاب -23) دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته فیزیک و مجاهد خستگی‌ناپذیر کشور در عرصه‌های علم و فناوری به فیض عظیم شهادت نائل شدایشان منشائ بسیاری از پیشرفتهای هسته ای، موشکی و یکی از پیشروان مبارزه با کرونا بودند، ایشان با اخلاصی کم نظیر و مجاهدت شجاعانه در جبهه‌های علمی موجبات تربیت دانشمندان جوان هسته ای و متعهد بودند که پس از سال‌ها مجاهدت های علمی توسط تروریست های بزدل به شهادت رسیدند. در طول این سالیان بارها و بارها به تجربه اثبات شده است، ترور و به شهادت رساندن فرزندان این انقلاب، نه تنها خللی در حرکت عظیم این ملت ایجاد نکرده بلکه باعث سرعت بخشیدن به این نهضت نورانی شده است. ترور با منشاء و حمایت نظام صهیونیزم و به طور مشخص دولت جعلی اسرائیل و حامیان آن مغایر با تمام موازین حقوق بشر است، که سال‌ها توسط دشمنان انقلاب مورد استفاده قرار گرفته است و نهادهای به‌ظاهر حقوق بشری بین‌المللی با سکوت و عدم توانایی خود برای محکومیت عاملان تشدید فضای جنگ و ترور، زمینه گسترش دامنه ناامنی را فراهم می‌کنند. به طور حتم بدون باز مهندسی نظام حقوق بین الملل و اصلاح ساختارها و نهادهای جنگ طلب و خشونت آفرین شاهد نا امنی‌های گسترده‌تر برای مردم و به طور خاص دانشمندان جهان خواهیم بود. در پایان از نهادهای قضائی کشور، پیگرد حقوقی و از نهادهای نظامی و امنیتی اقدام متقابل و صیانت و حفاظت از دانشمندان راهبردی کشور را خواستاریم.

ترور شهید فخری‌زاده نمایش عصبانیت استکبار از پیشرفت کشور است شورای اسلامی شهر شیراز نیز با صدور پیامی، ضمن تسلیت شهادت شهید فخری‌زاده، ترور این دانشمند هسته‌ای کشورمان را محکوم کرد. در این پیام آمده است: بار دیگر در شهادت برای فرزند رشید و دانشمند این مملکت باز شد و دکتر «محسن فخری‌زاده» با تیر کین دشمنان به یاران و دوستان شهیدش پیوست. بدون شک دستاوردهای عظیم مردم ایران در این شرایط دشوار که به دست دانمشندانی همچون شهید دکتر محسن فخری زاده رقم خورده است، برای دوستان غیر قابل باور و برای دشمنان غیر قابل تحمل است، بنابراین استکبار جهانی، صهیونیسم خونخوار و ایادی آنان در منطقه با ترور یکی از فرزندان رشید و دانشمند ایران زمین، عصبانیت خود از رشد و پیشرفت این کشور در شرایط سخت تحریم را به نمایش گذاشته است. شهید فخری‌زاده نمونه مدیر خدوم و زحمتکش و در عین حال دانشمندی کم نظیر در عرصه‌های دفاعی، هسته‌ای و موشکی کشور بود که وجودش پیشرفت، عزت و استقلال کشور را تضمین می‌کرد و البته مزد چنین مردانی چیزی جز شهادت در راه خدا نیست. اعضای شورای اسلامی شهر شیراز شهادت این دانشمند و مدیر والامقام را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و به پیشگاه مردم شریف ایران تسلیت عرض نموده و ضمن محکوم نمودن این جنایت ضد انسانی، انتظار دارند مسئولان مربوطه ضمن حراست بیشتر از ظرفیت‌های علمی کشور نسبت به شناسایی عوامل این حادثه تلخ و انتقام از مسببان اصلی آن اقدام نمایند تا دیگر کسی جرات نداشته باشد به حریم ذخائر ارزشمند علمی کشور نزدیک شود.

ترور شهید فخری‌زاده، خللی در اراده دانشمندان هسته‌ای ایجاد نخواهد کرد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیامی، ضمن محکویت ترور کوردلانه شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع تاکید کرد که این اقدام وقیحانه کوچکترین خللی در اراده و انگیزه مستحکم دانشمندان هسته ای ایجاد نخواهد کرد. حسین حسین‌زاده افزود: سردار سرافراز پژوهش و نوآوری، شهید دکتر محسن فخری زاده سالها عمر پربرکت خود را در راه توسعه دانش و فناوری و خدمت به امنیت مردمان سرزمینش گذراند. نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شوراس اسلامی افزوده است: ترور اندیشمند و پژوهشگر هسته ای کشورمان موجی از اندوه و توام با خشم را برای ملت بزرگ و مورد ستم ایران اسلامی و همه ملل های آزادی خواه جهان در پی داشته است. حسین زاده در پیام خود آورده است: بدون شک این اقدام غیرانسانی و حرکت وقیحانه، بر انگیزه دانشمندان و پژوهشگران ایرانی، ملت آزادیخواه و تحت ظلم و ستم در مسیر مبارزه با جرثومه استثمار و استکبار جهانی و تروریسم دولتی افسارگسیخته و حامیان پیدا و پنهان آن خواهد افزود. وی در این پیام تاکید کرده است: اطمینان دارم خون شهید فخری زاده که از مدیران و دانشمندان نخبه ومتعهد صنعت دفاعی کشور بود، موجب برکات و تقویت بیش از پیش جایگاه و عزت وشرف ایران اسلامی در عرصه بین المللی خواهد شد. رئیس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس در پیام خود همچنین شهادت مظلومانه شهید فخری زاده را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، مجموعه وزارت دفاع، نیروهای مسلح و خانواده آن شهید عرصه هسته ای کشورمان تبریک و تسلیت گفت. تروریستهای بیگانه عصر جمعه - هفتم آذرماه 99با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند. به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در 15 متری وی منفجر شد. دراثر این تیراندازی و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*