یک‌شنبه 22 مهر 1403

ملت ایران با روحیه سردار سلیمانی مقابل اسرائیل ایستاده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ملت ایران با روحیه سردار سلیمانی مقابل اسرائیل ایستاده است

تهران - ایرنا - امام جمعه شهرستان پردیس گفت: ملت ایران با روحیه سردار سلیمانی مقابل اسرائیل ایستاده و خون سردار سلیمانی به قدس خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های اولین نماز جمعه پردیس بعد از شیوع بیماری کرونا در جمع نمازگزاران روزه دار اظهار داشت: حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دشمنی با اسرائیل غاصب به یکی از اعتقادات مردم ایران اسلامی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: دفاع از ملت فلسطین بر مبنای دفاع انسانی و به عنوان یکی از اصول قانون اساسی برای ایجاد امنیت ملی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: سال‌ها توسعه طلبی و افزون خواهی رژیم غاصب صهیونیستی و جعلی با هیچ منطقی قابل توجیه نیست وحیثیت جامعه بین المللی به ویژه سازمان‌های مدعی حقوق بشری و دموکراسی خواهی دنیا را زیر سوال برده است.

حسینی با بیان اینکه امسال راهپیمایی استکبار ستیزی روز قدس به دلیلی شیوع بیماری کرونا برگزار نشده است، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری؛ اعتقاد و شجاعت و استکبارستیزی و عزم ملت ایران را برای نابودی هرچه سریع تر غده سرطانی را اعلام کردند و فرمودند؛ به زودی این رژیم منحوس و پلید را با سردارسلیمانی های خود، از صفحه روزگار محو خواهیم کرد.

وی گفت: مجلس دهم باتوجه به شرایط داخلی و بین المللی در قامت مقاومت ظاهر نشد و در داخل نیز در انجام سیاستگذاری و نظارت، انتظارات مردم و نخبگان و حتی خود نمایندگان را در این دوره برآورده نکرد.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: قرارگاه مواسات و کمک مومنانه در شهرستان پردیس تاکنون بیش از 9 هزار بسته معیشتی و بهداشتی با کمک مسئولین، خیرین، قرارگاه های جهادی برای نیازمندان تهیه و در بین آنها توزیع کرده است و مردم مانند روزهای دفاع مقدس برای مقابله با بیماری کرونا پای کار آمدند که زحمات آنها قابل تقدیر است.

حسینی با بیان اینکه راه اندازی بیمارستان در این شهرستان باید در اولویت قرار گیرد، اظهار داشت: بیمارستان‌های شهرستان تعطیل بوده و خاک می‌خورند و این تعطیلی هزینه زیادی به شهروندان تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری غیر متمرکز نماز عید فطر امسال، اظهار داشت: نماز عید فطر امسال در فضای باز مساجد با رعایت نکات بهداشتی به منظور تکمیل مراقبت های پیشین برگزار می شود و کمیته امداد امام خمینی (رض) شهرستان متولی دریافت فطریه در مساجد و یا محل های تعیین شده برای جمع آوری زکات فطریه در سطح شهرستان هستند.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به سالگرد فتح خرمشهر، خاطر نشان کرد: فتح خرمشهر الگویی برای فتح خرمشهرهای پیش رو با نبوغ جوانان انقلابی مانند شهید باقری است و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری خرمشهرها در پیش است نه در میدان جنگ نظامی، در میدانی که از جنگ نظامی سختتر است.

حسینی ادامه داد: ایران اسلامی در جنگ ترکیبی عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی با انواع حملات و جنگهای دیپلماسی، اطلاعاتی، نظامی، تبلیغاتی و روانی، سایبری با نیروهای نفوذی، امنیتی و نظامی با بازدارنگی ترکیبی طرح و نقشه های دشمنان را خنثی کرد.

وی گفت: مردم بصیر و صبور و رهبری حکیم فرزانه در شرایط تحریم نفتی و کاهش قیمت نفت، فرصت اقتصاد مقاومتی و اقتصاد بدون نفت را پدید آوردند و در اوج تحریم تسلیحاتی به پرتاب ماهواره نور می رسند و به ساخت موشک دور برد دست می یابند و در اوج همه گیری و جهان گیری بیماری کرونا و شرایط سخت اقتصادی مردم، بیسابقه ترین رزمایش اجتماعی و امدادی مردمی را به نمایش می گذارند.

امام جمعه شهرستان پردیس عنون کرد: مردم شریف ایران همزمان با کمک نیروهای جهادی همپیمان در یمن و سوریه و عراق و لبنان و افغانستان به تحرکات دیپلماتیک و سیاسی و نظامی دشمن پاسخ میدهند و در هوا و دریا و زمین کوچکترین حرکت دشمن را در زمان خود یا در فرصت مناسب بی پاسخ نمیگذارند.

وی ادامه داد: آنچه در ماه های قبل از پاسخهای محکم ایران به تجاوز پهپادی آمریکا و سرنگونی آن و نیز اقدام متقابل در توقیف نفتکشهای غربی دیدیم و آنچه امروز از حرکت نفتکشهای ایران با پرچم رسمی به سمت ونزوئلا (در منطقه حیاط خلوت آمریکا) مشاهده میکنیم؛ همه و همه، جلوه هایی از همین بازدارندگی ترکیبی است که بدون تردید اختصاص به ایران دارد.

نماز جمعه شهرستان پردیس با مراقبت‌های بهداشتی، تب سنجی، ضد عفونی تمامی نمازگزاران در ورودی و حیاط مصلی، رعایت فاصله اجتماعی، توزیع دستکش و ماسک بین نمازگزاران برگزار شد.

نمازگزارن روزه دار در آخرین جمعه ماه مبارک "روز جهانی قدس" با رعایت فاصله اجتماعی خشم و انزجار خود را نسبت به اسرائیل غاصب نشان دادند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود 300 هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*