چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد: 6.3 میلیون تن گندم تاکنون از کشاورزان خرید تضمینی شده است.

حجم معاملات روزانه برق در بورس انرژی روز چهارشنبه سیزدهم تیرماه به 678 هزار و 398 کیلووات ساعت رسید که نسبت به روز قبل با رشد 17 درصدی همراه شد.

بر اساس گزارش مرکز پایش منابع انرژی تجدیدپذیر و تولید پراکنده مقدار انرژی تولیدی منابع تجدیدپذیر در خرداد ماه بالغ بر 230 میلیون کیلوواتساعت بوده است.

بیت‌کوین، با ارزش‌ترین ارز دیجیتال جهان، به زیر مرز 56 هزار دلار سقوط کرد که پایین‌ترین سطح از ماه فوریه تاکنون محسوب می‌شود.

معاون سازمان بازرسی کل کشور از آمادگی این سازمان جهت تسهیل در ورود شرکت‌های ایرانی به صنعت برق خبر داد.

قیمت هر اونس طلا امروز (شنبه 16 تیر 1403) با 1.51 درصد افزایش به 2392 دلار و 16 سنت رسید.

وزیر اقتصاد در نامه ای به وزیر صمت ضمن اشاره به گلایه تجار و بخش تولید بر «لزوم رعایت مواد 24 و 30 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و آیین نامه‌های اجرایی آنها در وضع مقررات جدید» تاکید کرد.

محور هراز به منظور اجرای عملیات بهسازی سیستم روشنایی و تهویه تونل‌ها روزهای یکشنبه تا سه شنبه از ساعت 20 شب تا 5 صبح روز بعد مسدود است.

سخنگوی هواپیمایی ایران‌ایر گفت: 34 هزار و 500 نفر از زائرین استان‌های مختلف در تا 23 تیرماه طی 159 پرواز باقی مانده به کشور باز می‌گرددند.

مشاور وزیر نیرو و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: پروژه جهاد آبرسانی در استان کردستان با وضعیت مناسبی جلو می رود و انسجام خوبی در این حوزه وجود دارد.

با امضای قرارداد واردات گاز از روسیه در واپسین روزهای فعالیت جواد اوجی در وزارت نفت، ایران هاب گازی منطقه شد.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با 86 درصد کاهش به 83 دلار و 16 سنت رسید.

بررسی روند کاری پنج دولت پس از انقلاب در بازار اجاره‌بها به خوبی نشان دهنده، کم‌کاری دولت‌ها در ساخت خانه است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: برنامه ریزی شده که امسال برای اولین بار بلیت‌های بازگشت از سفر اربعین در سه مرز باشماق، خسروی و تمرچین پیش‌فروش شود.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با وعده بهسازی 3 آزادراه کشور با اعتبار 3.5 همت، گفت: 9000 اتوبوس برای برای جابجایی زائران اربعین نیاز است.

تردد در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) روان و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.