چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران سی و ششمین حراج شمش طلا این مرکز فردا یکشنبه 17 تیرماه برگزار می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رگبار و وزش باد شدید در 11 استان از افزایش دمای هوا در تهران و اهواز به‌ترتیب به 38 و 50 درجه طی امروز خبر داد.

با عاملیت بانک کشاورزی تا هفته نخست تیرماه سال جاری، بیش از 5.5 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری و مطالبات بالغ بر 133 هزار نفر از گندمکاران به حساب آنان واریز شده است.

هر اسکناس دلار آمریکا به 46 هزار و 273 تومان و حواله دلار نیز به 43 هزار و 206 تومان رسید.

شاخص کل بورس با رشد بیش از 43 هزار واحدی در ساعات آغازین بازار، به دو میلیون و 142 هزار واحد رسید.

ثبت سفارش واردات خودرو به مناطق آزاد ابلاغ شد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران کشور گفت: پول کشاورزان بذری کار با تأخیر چند ماهه پرداخت می‌شود که به دلیل بدهی به بانک‌ها و بازار و تأمین معیشت خود دچار مشکل هستند.

تبریز - آذربایجان شرقی از نظر زمین شناختی در حوزه برخورداری از معادن به طور طبیعی استانی مستعد به شمار می‌رود، اما به گواه کارشناسان با عقب‌ماندگی‌های تاریخی در این زمینه مواجه است.

اصفهان - مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان با اشاره به افزایش دما و ماندگاری توده هوای گرم طی روزهای پیش رو، از مردم خواست برای جلوگیری از افت فشار آب در شبکه تا 15 لیتر در روز صرفه‌جویی کنند.

وزیر راه و شهرسازی در پیامی به بیست و هفتمین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان اعلام کرد: لازم است هدف‌گیری در خدمات مهندسی تأمین‌کننده ایمنی و عملکرد مطلوب ساختمان‌ها باشد.

سخنگوی صنعت آب کشور گفت: با اجرای طرح‌های وزارت نیرو، بیش از یک میلیارد متر مکعب آب به حوضچه دریاچه ارومیه اضافه شد.

رییس کل بانک مرکزی از تأمین و تخصیص ارز مخصوص اربعین (دینار) به زائران کربلا خبر داد.

رییس سازمان بودجه و بودجه توضیحاتی در خصوص علت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و واریز 3 میلیون تومان به حساب این افراد، ارایه کرد.

کنفدراسیون صادرات ایران اعلام کرد: تعلیق کارت‌های بازرگانی به دلیل عدم ایفای حداقل 60 درصد تعهدات ارزی، متوقف شده و صادرکننده صرفا در بخش صادرات کالا اجازه فعالیت نخواهد داشت.

در دولت سیزدهم رشد قابل توجه‌ای در تخلیه و بارگیری کالا در بنادر تجاری کشور و بهره برداری از پروژه مهم احیا خلیج گرگان صورت گرفت.

رییس امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه در پاسخ به مطالب منتشرشده از سوی برخی افراد درباره اختصاص بودجه به دستگاه‌ها اعلام کرد: این نوع تخصیص‌ها طبق روال قانونی و معمول انجام شده است.