چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: همایش «انتقال فناوری و بومی‌سازی کاتالیست‌های صنایع پالایشی، پتروشیمی و گاز» با هدف انتقال فناوری برگزار می‌شود.

طبف یک نظرسنجی، فعالیت‌های تولیدی در سراسر منطقه یورو در ماه گذشته وخیم‌تر از ماه گذشته شده است زیرا باوجود کاهش قیمت‌ها توسط کارخانه‌ها، تقاضا با سرعت بسیار بیشتری کاهش‌یافته است.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: پیش بینی می‌شود میزان تقاضای مصرف برق کشور با حاکم شدن موج جدید گرما از 74 هزار مگاوات عبور کند که تأمین پایدار این میزان برق مستلزم همراهی عموم مشترکان است.

وزیر راه و شهرسازی از تصویب تامین منابع مالی 2 پروژه ریلی از محل منابع استجازه از رهبر معظم انقلاب و تصویب در هیات دولت خبر داد.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: معاملات تجارت الکترونیکی نسبت به مدت مشابه سال قبل 52 درصد رشد داشته است.

طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران سی و ششمین حراج شمش طلا این مرکز 17 تیرماه برگزار می‌شود.

گزارش جدید UNCTAD نشان داد که تجارت کالا و خدمات در 3 ماه اول سال جاری مثبت شده و اگر روند به همین شکل ادامه یابد تجارت جهانی در سال 2024 می‌تواند به حدود 32 هزار میلیارد دلار برسد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.30 درصد افزایش به 2363 دلار و 86 سنت رسید.

سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی جدید و بارش باران رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در برخی استان‌های کشور خبر داد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 29 سنت معادل 0.33 درصد کاهش به 87 دلار و 14 سنت رسید.

سازمان اداری و استخدامی کشور مجوز استخدام 2016 نفر در حوزه بهداشت و درمان استان خوزستان را از طریق برگزاری آزمون استخدامی با اولویت جذب نیروهای بومی این استان صادر کرد.

امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، قیپت دلار بدون تغییر ماند اما در مقابل یورو با افزایش 300 تومانی مواجه شد.

یزد - رییس اداره منابع آب منطقه شمالی یزد از صرفه جویی بیش از 88 هزار مترمکعبی آب، طی سه ماه گذشته در شهرستان‌های اردکان و میبد خبر داد.

یزد - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از افزایش 60 درصدی جوجه ریزی در فصل بهار نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد.

عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل هوایی در دولت سیزدهم، افزایش 767 درصدی جابه‌جایی مسافر بین‌المللی و ورود 105 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور را شامل می‌شود.

‌رییس‌کل بانک مرکزی در جمع فعالان اقتصادی روسیه بر ضرورت توسعه همکاری‌های بانکی میان دو کشور و استفاده از ظرفیت‌های نهادهای منطقه‌ای و ارزهای محلی تاکید کرد.