چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

ریسس کل گمرک ایران ضمن اشاره به تجارت 40 میلیارد دلاری کشور طی بهار امسال گفت: صادرات غیرنفتی با افزایش 7.6 درصدی به 13.5 میلیارد دلار رسیده است.

با اجرای قانون تامین مالی تولید، امکان انتشار اوراق وکالت فراهم شد.

یزد - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: با فعالیت در اکوسیستم نوآوری استان، از ایده‌های نوآورانه و استارتاپ های حوزه آب استقبال می کنیم.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کاهش 20 درصدی قاچاق کالا و ارز در سال 1403 از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هدف‌گذاری و ابلاغ شده است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که نبض بازار کار به خوبی می‌زند، گفت: در ابتدای دولت 940 واحد مشکل‌دار شناسایی شد و معوقات واحدهای مشکل‌دار به 607 واحد رسید.

مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان استاندارد گفت: بر اساس نتایج آزمون‌های استاندارد، خودروی وانت نیسان دارای انطباق‌های ایمنی و کیفی نیست و گواهی تایید این خودرو تعلیق و شماره گذاری آن متوقف شد.

ایران از نظر سوق‌الجیشی در منطقه‌ای است که امکان صادرات بسیاری از محصولات کشورهای عضو بریکس را می‌تواند از کریدور شمال - جنوب، شرق به غرب، ریلی، هوایی و خودرویی به آسانی فراهم کند.

اهواز - مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای رسیدن به نقطه امن مسکن، هفت درصد کمبود وجود دارد که حدود 130 هزار واحد مسکن است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از چهارخطه شدن محور اهواز به چذابه (طریق الحسین) تا اربعین امسال خبر داد.

بر اساس اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، ظهر امروز شاخص کیفیت هوا در برخی مناطق شرق کشور به 500 واحد یعنی خطرناک برای تمام گروه ها رسید.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: دور اول مذاکرات کمیته تجارت ترجیحی ایران و عمان در مسقط برگزار شد.

شب گذشته اولین مناظره نامزدهای راه‌یافته به مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد که هر دو نامزد مطالبی در مورد برخی از مسائل اقتصادی ارایه کردند.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با ورود طیب نیا به عرصه سیاست این نگرانی وجود دارد که دوباره شاهد جهش نرخ ارز در کشور به دلیل نداشتن برنامه برای افزایش درآمدهای غیر نفتی باشیم.

هر قطعه سکه طرح جدید امروز (سه شنبه، 12 تیر ماه) 43 میلیون و 87 هزار تومان معامله شد. حباب این سکه 9 میلیون و 165 هزار تومان است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید و عرضه خودرو به زودی به حدی می‌رسد که خودروسازان برای فروش خودروها باید به مردم وام بدهند.

یک کارشناس اقتصادی گفت: همانطور که از اطرافیان آقای پزشکیان مشخص است قصد دارند تا با گران سازی شهرهای بزرگ اقدام به خروج مردم از کلان شهرها کنند و افزایش قیمت بنزین نیز در همین راستا است.