یک‌شنبه 15 مهر 1403

وضعیت مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا در کرمانشاه نگران‌کننده است / توزیع امکانات در کرمانشاه عادلانه نیست

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
وضعیت مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا در کرمانشاه نگران‌کننده است / توزیع امکانات در کرمانشاه عادلانه نیست

هوشنگ بازوند، وضعیت مرگ‌ومیرهای ناشی از بیماری کرونا در این استان را نگران‌کننده دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز, امروز پنجشنبه جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با حضور مدیران و نمایندگان استان در مجلس در استانداری کرمانشاه برگزاری شد. مشروح خبرها به شرح ذیل است:

توزیع امکانات در کرمانشاه عادلانه نیست / آمارسازی را قبول نداریم

محمد رشیدی ظهر امروز پنجشنبه در شورای اداری استان کرمانشاه ضمن تاکید بر ایجاد جهش در افکار و اراده مدیران و مسئولان برای تحقق شعار سال اظهار داشت: جهش تولید با نشستن به وجود نخواهد آمد لذا باید تلاش کرد.

وی افزود: مجمع نمایندگان استان آماردهی را قبول ندارند، چرا که با آماردهی و آمارسازی کاری از پیش نمی‌رود و دردی از مردم دوا نمی‌شود؛ باید حرکت کنیم و اگر در این خصوص مدیری ضعیف است کنار برود. نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از عدم توزیع عادلانه امکانات در استان گفت: متأسفانه توزیع امکانات و خدمات در استان یکسان نیست به عنوان مثال در شهرستان کرمانشاه بخش سرفیروزآباد به لحاظ امکانات آب، برق، گاز و... از جاهای دیگر جا مانده این در حالی است که باید بر مبنای توزیع عادلانه کار کنیم.

رشیدی از مسئولان امور عمرانی استانداری کرمانشاه هم خواست تا ریز مذاکرات و مطالعات شهر جدید کرمانشاه را در اختیار مجمع نمایندگان قرار داده تا اگر کمکی لازم باشد در این راستا انجام دهند.

وی ادامه داد: برای پیشرفت استان باید تکان جدی بخوریم، چرا که روی صندلی نشستن کاری از پیش نمی‌برد و باید به این منظور به صورت میدانی بین مردم قرار گرفته و از آنها در راه توسعه کمک بگیریم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید قوانین دست و پاگیر از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود چراکه قانونی که مانع توسعه باشد قانون نیست.

رشیدی همچنین یادآور شد: بیماری کرونا علی رغم همه مشکلاتی که داشت، یک حسن هم داشت و این بود که ثابت کرد مجوزی که یکسال اخذ آن به طول می‌انجامد می‌تواند در عرض 48 ساعت صادر شود و نشان می‌دهد می‌توانیم به این صورت کار کنیم.

وی در ادامه صحبت‌هایش ضمن تاکید بر توسعه فرهنگ قرآنی در استان گفت: اگر قرآن در افکار، قلب‌ها و اعمال ما مستقر شود جمهوری اسلامی درخشان‌ترین کشور جهان خواهد شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: در جهان منابع انسانی تحول ساز است لذا توجه به آن بسیار اهمیت دارد و اگر این را مهم نشماریم ضربه خواهیم خورد و نخبگان به حاشیه خواهند رفت.

رشیدی با بیان اینکه نماینده باید شجاع و نترس باشد، عنوان کرد: جذب سرمایه را با شجاعت پیگیری خواهیم کرد چون ضعفی در وجود مجمع نمایندگان در این خصوص نیست و دنبال هیچ کاسبی و دلالی نیستیم لذا حتما دنبال سرمایه گذار خواهیم رفت.

وضعیت مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا در کرمانشاه نگران‌کننده است

هوشنگ بازوند ظهر امروز پنجشنبه در شورای اداری استان از چینش خوب کمیسیون‌ها در این دوره از مجلس شورای اسلامی ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: این چینش با درایت صورت گرفته و نمایندگان باید بتوانند از این موقعیت نهایت استفاده را ببرند؛ مدیران کل نیز باید از این فرصت ایجاد شده برای پیشرفت و توسعه استان استفاده کنند.

استاندار کرمانشاه سپس به شرایط ایجاد شده در استان به دنبال شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر این بیماری در بحرانی‌ترین شکل خود قرار دارد و در استان در حال رسیدن به یک پیک است باید طوری مدیریت کنیم که خسارت سنگینی به مردم وارد نشود.

وی تصریح کرد: در ابتدای شیوع بیماری، نقشه راهی را طراحی کردیم که تنها با مشارکت حداکثری مردم توانستیم دور اول بیماری را پشت سر بگذاریم که اگر غیر این بود متحمل خسارت‌های سنگینی می‌شدیم.

بازوند با بیان اینکه 400 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: اکنون 800 تخت بیمارستانی برای مراقبت از بیماران حاد مبتلا به کرونا آماده شده است.

وی ادامه داد: همچنین 260 تخت آی سی یو داریم که در حال حاضر 80 نفر در این بخش بستری هستند و 20 مریض بدحال داریم که با اکسیژن مصنوعی تنفس می‌کنند و این گروه در خطر هستند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در اوایل 86 درصد مردم پروتکل‌ها را رعایت می‌کردند، گفت: متأسفانه پس از ماه مبارک رمضان این رعایت‌ها کمرنگ شد که روزهای اخیر می‌بینیم این روند رو به بهبود می‌رود و مردم بیشتر رعایت می‌کنند که جای خوشحالی دارد.

بازوند وضعیت فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا را نگران‌کننده اعلام‌کرد و بیان داشت: حدود 67 درصد از فوتی‌ها در خرداد رخ داد این در حالی بود که تا قبل از خرداد روزانه یک یا دو فوتی داشتیم اما امروز شاهدیم که این آمار به 4 تا 5 نفر در روز رسیده و این بسیار متأثر کننده است.

وی تداوم مسیر توسعه و پیشرفت استان را با هم افزایی، همدلی امکان پذیر دانست و گفت: مدیران باید در این شرایط که مردم با تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و بحران کرونا مواجه هستند، با مردم همدلی کنند و نسبت به رفع مشکلات مردم اهتمام جدی داشته باشند.

کمک 100 میلیارد تومانی کرمانشاهی‌ها در رزمایش مواسات

استاندار کرمانشاه اذعان داشت: در رزمایش مواسات و همدلی که به فرمایش مقام معظم رهبری آغاز شد مردم استان 100 میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند و لبیک جانانه‌ای به بیانات رهبر داشتند.

مدیر ارشد استان گفت: در کنار مقابله با کرونا، معیشت مردم نیز برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، کرونا به استان ضربه اقتصادی زیادی وارد کرد و تا الان حدود 3 هزار میلیارد تومان برآورد خسارت شده است.

وی به اتفاقات اخیر استان از جمله مرگ آسیه پناهی و خودسوزی جانباز نیز اشاره کرد و گفت: بی تدبیری در ساخت و سازها و همچنین اتفاقی که برای یکی از جانبازان طی 2 هفته اخیر افتاد هزینه‌های سنگینی به وجود آورد که قابل قبول نیست و با مدیریت صحیح نباید اجازه دهیم اینچنین اتفاقاتی تکرار شود.

بازوند ضمن تاکید بر اصلاح فضای کسب و کار استان گفت: نمی‌توانیم صحبت از جهش تولید داشته باشیم اما ابزار و الزامات آن را مهیا نکنیم.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار برداشتن موانع از سر راه سرمایه‌گذاران شد و گفت: اگر نتوانیم سرمایه وارد استان کنیم شغلی ایجاد نمی‌شود.

بازوند خاطرنشان کرد: پالایشگاه آناهیتا بعد از مدتها تعیین تکلیف شد که 67 درصد سهامداران توسط قرارگاه خاتم خریداری شده است و مابقی آن توسط سهام وزارت نفت پرداخت می‌شود و به زودی در سال 99 اجرایی و کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: بحث پتروشیمی اسلام آباد غرب با سرمایه گذاری 7 هزار میلیاردی توسط دولت نهایی شده است و به زودی عملیات اجرایی آن انجام خواهد شد و می‌توان گفت پتروشیمی چهارم کرمانشاه در آینده نزدیک آغاز به کار خواهد کرد.

مدیر ارشد استان همچنین به مشکلات تخصیص آب اشاره کرد و بیان داشت: در سفری که وزیر نیرو به استان طی روزهای اخیر خواهد داشت باید به دنبال دریافت تخصیص جهت رفع این مشکل باشیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر مرز شوشمی و شیخ صله رسمی شده‌اند، گفت: متأسفانه با توجه به اختلاف نظری که در خصوص عوارض بین دولت عراق و اقلیم کردستان وجود دارد این بحث ابلاغ نشده است که از نمایندگان درخواست می‌کنیم این موضوع را پیگیری کنند.

بازوند در ادامه به مشکلاتی که این روزها دلیل افزایش قیمت روزها گریبان مستأجران را گرفته اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع یکی از چالش‌های جدی ماست که ضروری است بانک‌ها با پرداخت تسهیلات کم بهره در راستای کاهش این مشکل قدم بردارند.

انتهای پیام /