سه‌شنبه 8 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

وب‌گاه عصر ایران

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ضمن هشدار درباره استفاده اوکراین از بمب خوشه ای اهدایی آمریکا اعلام کرد که مسکو ذخایر کافی از این مهمات در اختیار دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس‌جمهور روسیه ضمن هشدار درباره استفاده اوکراین از بمب خوشه‌ای اهدایی آمریکا اعلام کرد که مسکو ذخایر کافی از این مهمات در اختیار دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رسانه‌های روس گزارش کردند که رئیس‌جمهور روسیه قصد دارد یکی از سرهنگ‌های بازنشسته و از مؤسسان گروه واگنر را بعنوان فرمانده جدید این گروه شبه‌نظامی منصوب کند.

وب‌گاه عصر ایران

کژراهه شوروی و شکست سوسیالیست‌های انقلابی در اروپای غربی، موجب شد نسل دوم مارکسیسم غربی، قید "سیاست" و "انقلاب" را بزند و حداکثر اظهار نظر‌هایی سانتی‌مانتالیستی داشته باشد

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از رادیو رومانی، ناتو رزمایش دریایی چندملیتی خود را با نام رزمایش پوزیدون 2023 (Poseidon 2023) روز شنبه در بندر کنستانتا رومانی آغاز کرد. گفته شده این رزمایش با هدف مقابله با مین و تله‌های انفجاری و با حضور بیش از 750 سرباز از 9 کشور عضو ناتو برگزار می‌شود. نیرو‌های نظامی بلژیک، بلغارستان، فرانسه، یونان، ایتالیا، رومانی، ترکیه، بریتانیا،...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دور زدن تحریم های غرب از سوی روسیه موجب شده تا تنش ها میان مسکو و ریاض در زمینه عرضه و تقاضای نفت بالا بگیرد. برخی بر این باورند که حالا اتحاد سعودی‌ها و روسیه در اوپک پلاس در آستانه فروپاشی قرار دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاد نیوز: تلاش مسکو برای دور زدن تحریم های غرب موجب شده تا تنش ها میان مسکو و کرملین در باب عرضه و تقاضای طلای سیاه و بهای آن افزایش یابد. از همین رو گروهی می گویند اتحاد پادشاهی و روسیه در اوپک پلاس در آستانه فروپاشی قرار دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ماه گذشته یک نقطه‌عطف دیپلماتیک برای شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین بود. او رهبران پنج کشور آسیای مرکزی را برای اولین نشست مشترک خود با چین به شهر شیان دعوت کرده بود. پذیرایی با جشن‌هایی که شایسته مراسم افتتاحیه المپیک بود، حتی با استانداردهای چینی نیز مجلل به حساب می‌آمد. به نوشته تیمور عمروف و الکساندر گابویف، محققان کارنگی در حوزه اوراسیا در مجله فارن‌افرز، این نشست در چین این کشور...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ولادیمیر پوتین در گفت‌وگوی تلفنی با سیریل رامافوسا، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی به موانع باقی مانده بر سر راه صادرات روسیه پرداخت که باید در چارچوب توافق غلات برطرف می‌شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در گزراش روزانه از تحولات جنگ در اوکراین اعلام کرد که نیرو‌های مسلح روسیه در 24 ساعت گذشته 17 ضدحمله ارتش اوکراین در محور دونتسک را دفع کرده و در جریان این درگیری‌ها 315 نظامی اوکراینی کشته شدند. وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش نیز اعلام کرد مراحل ثب‌نام و آموزش 147 سرباز وظیفه جدید به اتمام رسیده و برای خدمت...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

این احتمال می رود که ولادیمیر پوتین رئیس واگنر را مجازات کرده باشد. زیر از از محل اختفای او پس از شورش اخیر خبری نیست.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مراحل ثب‌نام و آموزش 147 هزار سرباز وظیفه جدید به اتمام رسیده و برای خدمت به نیرو‌های مسلح و دیگر شاخه‌های نظامی اعزام شدند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه شهریور پارسال اعلام کرد «فرمان بسیج محدود نیرو‌های ذخیره» را امضا کرده است. وی دراین‌باره خطاب به مردم روسیه گفت: در شرایط موجود، این تصمیم‌گیری‌ها...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سخنگوی کرملین اعلام کرد که پوتین در 29 ژوئن - تنها پنج روز پس از شورش - با پریگوژین گفتگوی محرمانه رو در رو داشته است. این ادعای عجیب نشان می دهد که به جای رفتن به بلاروس طبق قرارداد تبعید، از او در سالن های طلاکاری شده کرملین استقبال می شود!

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رییس جمهور کشور ترکیه اعلام کرده است که او درباره تمدید توافق غلات با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه هم عقیده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور روسیه در واکنش به پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، این اقدام را تغییر دهنده توازن قوا در اروپا دانست.