شنبه 29 اردیبهشت 1403

پایان عملیات پروازهای اعزام حجاج به سرزمین وحی

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
پایان عملیات پروازهای اعزام حجاج به سرزمین وحی

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام پایان عملیات اعزام حجاج از فرودگاه‌های کشور گفت: زائران بیت الله الحرام تا پایان امشب با 162 پرواز عازم سرزمین وحی می‌شوند.

به گزارش مشرق، غلامرضا رستمیان با اعلام جزییات اعزام حجاج به سرزمین وحی اظهار داشت: از آغاز اعزام حجاج به مدینه منوره و جده تاکنون 160 پرواز انجام شده است و دو پرواز نیز تا پایان امروز از فرودگاه بین المللی امام و زاهدان انجام خواهد شد و در مجموعه حجاج ایرانی و عوامل اجرایی حج با 162 پرواز عازم سرزمین وحی می‌شوند.

به گفته رستمیان با انجام دو پرواز پایانی یکی در ساعت 18و 25 دقیقه از فرودگاه امام و دیگری در ساعت 19و55 دقیقه عصر امروز از فرودگاه زاهدان عملیات اعزام حجاج پایان خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان در جریان آخرین وضعیت حجاج ایرانی قرار گرفت

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: تا امروز 113 پرواز از 17 فرودگاه بین المللی مشهد، اصفهان، اهواز، یزد، گرگان، تبریز، ساری، همدان، شیراز، ارومیه، بیرجند، بندرعباس، زنجان، بوشهر، اردبیل، کرمان و زاهدان به جز فرودگاه امام برقرار شده است که با این تعداد پرواز 27 هزار و 871 زائر با 502 هزار و 467 کیلوگرم بار به خانه خدا اعزام شدند.

رستمیان با اعلام اینکه همه پروازهای حج امسال توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شده و عربستان پروازی در این زمینه انجام نداده است، گفت: متوسط تاخیر پروازها حدود یک ساعت بوده است که این رقم خوبی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عملیات بازگشت حجاج از 23 تیرماه 1401 آغاز خواهد شد.

منبع: مهر