یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

پوتین برای احداث نیروگاه هسته‌ای در فضا چه برنامه‌ای دارد؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
پوتین برای احداث نیروگاه هسته‌ای در فضا چه برنامه‌ای دارد؟

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور روسیه روز پنج‌شنبه به دولت این کشور دستور داد تا به مسائل مرتبط با احداث یک نیروگاه هسته‌ای در فضا رسیدگی کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پوتین در نشست آنلاین دولت عنوان کرد: «ساخت تاسیسات هسته‌ای در فضا، ابتدا نیازمند منابع مالی است. ما باید اولویت‌های‌مان را تعیین کنیم. مسائلی وجود دارند که نیازمند رسیدگی بیشتر هستند چراکه این کار از اهمیت زیادی برخوردار است».

او در ادامه افزود که این نیروگاه هسته‌ای ممکن است در آینده برای حل‌وفصل مشکلات در آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

خبر مرتبط رایزنی مهم رافائل گروسی با پوتین درباره برنامه هسته‌ای ایران

اقتصادنیوز: یک رسانه گزارش داد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه درباره برنامه هسته‌ای ایران بحث و رایزنی کرده است.

«یوری بوریسف» رئیس آژانس فضایی روسیه پیش‌تر گفته بود، مسکو و پکن در حال بررسی استقرار یک نیروگاه برق اتمی در ماه در بازه زمانی 2033 تا 2035 هستند.

او خاطرنشان کرده بود: «امروز ما به صورت جدی در حال بررسی یک پروژه هستیم که در بازه زمانی 2033 تا 2035 اجرایی می‌شود و شامل استقرار و نصب یک نیروگاه برق اتمی بر بستر ماه به همراه همکاران چینی است».

خبر مرتبط پوتین روسیه را روی میدان مین قرار داد / پاشنه آشیل کرملین

اقتصادنیوز: امروز روسیه بیش از هر زمان دیگر با کاهش نرخ زاد و ولد درگیر است؛ گزاره ای که می‌تواند اقتصاد و حتی سیاست این بازیگر را به شکلی منفی تحت تاثیر قرار دهد. پوتین برای خنثی کردن تهدیدها در داخل به جنگ با اوکراین متوسل شد؛ رخدادی که موجب گشت تا روسیه روی میدان مین قرار بگیرد.

این مقام مسئول آژانس فضایی روسیه عنوان کرده بود صفحات خورشیدی نمی‌توانند به قدر کافی برق تاسیسات آینده بر روی ماه را تامین کنند اما برق اتمی می‌تواند. این یک چالش بسیار جدی است. این کاری است که باید بدون حضور انسان‌ها انجام شود.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
پوتین برای احداث نیروگاه هسته‌ای در فضا چه برنامه‌ای دارد؟ 2
پوتین برای احداث نیروگاه هسته‌ای در فضا چه برنامه‌ای دارد؟ 3