یک‌شنبه 8 مهر 1403

22 خرداد؛ برگزاری آزمون‌های EPT و مهارت‌های زبان عربی دانشگاه آزاد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
22 خرداد؛ برگزاری آزمون‌های EPT و مهارت‌های زبان عربی دانشگاه آزاد

تهران - ایرنا - آزمون‌های زبان انگلیسی EPT و مهارت‌های زبان عربی دانشگاه آزاد اسلامی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی روز پنج‌شنبه 22 خرداد ماه در 19 حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: آزمون های زبان انگلیسی EPT و مهارت های زبان عربی دانشگاه آزاد اسلامی صبح پنج شنبه این هفته در موعد مقرر به طور همزمان در حوزه تهران و 19 حوزه امتحانی با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود.

بهروز طهماسب کاظمی افزود: از آنجایی که آزمون زبان دانشگاه آزاد اسلامی ویژه دانشجویان دکتری این دانشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا از اسفند ماه گذشته برگزار نشده بود، با توجه به شرایط حاضر و با هماهنگی به عمل آمده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آزمون اسفند ماه با تاخیر سه ماهه در روز پنج شنبه 22 خرداد ماه برگزار می شود.

وی به افزایش حوزه های امتحانی در این دوره اشاره و تصریح کرد: به منظور رفاه دانشجویان و در راستای کاهش تردد بین استانی هفت شهر شامل اردبیل، ارومیه، گرگان، اراک، همدان، قزوین و خرم آباد به فهرست حوزه های امتحانی این آزمون اضافه شده است.

رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به فرصت مجدد ثبت نام برای داوطلبان در نوبت اول در تاریخ 26 بهمن ماه، نوبت دوم به تاریخ 17 فروردین ماه و نوبت سوم به تاریخ 10 خرداد ماه اشاره کرد و گفت: در نهایت مقرر شد این آزمون با حضور 12 هزار و 420 نفر در 19 حوزه امتحانی در تاریخ 22 خرداد ماه جاری برگزار شود.

طهماسب کاظمی رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی در این آزمون را ضروری دانست و تصریح کرد: استفاده از ماسک و دستکش توسط داوطلبان و عوامل اجرایی الزامی است. مسوولان حوزه های برگزاری آزمون موظفند از ورود داوطلبان بدون ماسک و دستکش به حوزه جلوگیری به عمل آورند. همچنین به دلیل رعایت مسائل بهداشتی پذیرایی از داوطلبان در خلال برگزاری آزمون انجام نمی شود.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از تجمع داوطلبان در ورودی ساختمان محل برگزاری آزمون، درب حوزه های امتحانی حداقل دو ساعت قبل از شروع برگزاری آزمون یعنی هفت صبح باز می شود، همچنین به منظور جلوگیری از تجمع داوطلبان، برگزاری آزمون متناسب با تعداد داوطلبان در بیش از یک ساختمان برگزار می شود و محل استقرار داوطلبان در هر ساختمان در کمترین فاصله از درب ورودی در نظر گرفته شده و مسیر حرکت داوطلبان به گونه ای طراحی شده که در هنگام ورود و خروج تجمعی ایجاد نشود. همچنین فاصله استاندارد چیدمان صندلی در این دوره معادل حداقل 1/6 متر رعایت می شود.

رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد افزود: به جهت کاهش تردد بین استانی داوطلبان، به صورت استثنا در این دوره از آزمون زبان شرکت کارکنان و اعضای هیات علمی در آزمون محل اشتغال بلا مانع اعلام شد.

طهماسب کاظمی با یادآوری برگزاری ماهانه این آزمون، از داوطلبانی که دارای علایم بیماری هستند، خواست برای رعایت مسایل بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در این دوره از آزمون شرکت نکنند.

*س_برچسب‌ها_س*