شنبه 15 اردیبهشت 1403

ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین در مرز شلمچه آغاز شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین در مرز شلمچه آغاز شد

سیدمحمد محمدی گفت: مرکز درمانی شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز شلمچه با استقرار کادر بهداشت و درمان به زائران اربعین حسینی آغاز به کار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، سیدمحمد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در حاشیه مراسم آغاز به کار مرکز بهداشتی و درمانی شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز شلمچه اظهار کرد: امسال نخستین سال است که زائران سید و سالار شهیدان (ع) به صورت ویژه در مرز خدمات درمانی دریافت می کنند.

وی افزود: این مرکز دارای 32 تخت بستری موقت است و ویزیت پزشکان، خدمات بهداشتی، تزریقات، مامایی، داروخانه و موارد دیگر انجام می‌شود. در ادامه حجت‌الاسلام محمد جواد عادل‌پور امام جمعه خرمشهر نیز گفت: با توجه به نارسایی‌های درمانی در کشور عراق نیاز است به این مرکز ابتدا نگاهی انسانی و سپس اقتصادی داشته باشیم. وی تاکید کرد: باید به موضوع اربعین نگاه فراملی شود و لازم است که نگاه دقیق و تمدن‌سازی به این ایام داشته باشیم. لفته احمدنژاد نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: انتظار ما از دولت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان این است که به این شهرستان عنایت ویژه‌تری داشته باشند. وی با بیان اینکه این مجموعه می‌تواند در مسیر ارزآوری برای کشور تاثیرگذار باشد، گفت: در آینده تبعه های عراقی می‌توانند برای پیگیری درمان خود به جای سفر به ترکیه، عربستان و هند به این منطقه عزیمت کنند. نادر عبیدزاده فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این آیین عنوان کرد: در گذشته کمتر کسی فکر می‌کرد که این مرکز تا اربعین امسال آماده شود اما با پیگیری‌های مسئولان و دکتر محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان، شاهد بهره‌برداری مرکز شهید سلیمانی بوده‌ایم. وی افزود: این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در آینده مرکز شهید سلیمانی به عنوان نخستین مرکز در مرز شلمچه در مسیر جذب گردشگر سلامت فعالیت کند. به گزارش رهیاب؛ این مرکز با همکاری وزارت بهداشت و منطقه آزاد اروند با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان احداث شده است. همچنین 49 دستگاه آمبولانس، 7 دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار فروند بالگرد اورژانس و دو فروند هواپیمای بیماربر در مرز شلمچه در آستانه اربعین حسینی مستقر می شوند. انتهای پیام /