جمعه 13 مهر 1403

اقدامات انجام شده در مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی مستندسازی شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اقدامات انجام شده در مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی مستندسازی شود

مهاباد - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در راستای مدیریت و مقابله با بیماری کرونا جهت استفاده آیندگان از این تجارب باید ثبت و مستندسازی شود.

علی مصطفوی روز سه‌شنبه در آیین معارفه فرماندار جدید میاندوآب با اشاره به مستندسازی دوران دفاع مقدس توسط هنرمندانی مانند توسط شهیدانی مانند شهید مرتضی آوینی برای آشنا شدن نسل‌های جوان با جانفشانی رزمندگان اسلام افزود: باید تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با کرونا نیز مستندسازی شود تا آیندگان بدانند در شرایط سخت تحریمی و وضعیت ناگوار اقتصادی، ایران اسلامی چگونه به بهترین وجه ممکن با همکاری مردم این شرایط مدیریت شد.

وی با بیان اینکه کارنامه ایران در راستای مقابله با بیماری کرونا درخشان است، گفت: در زمینه مدیریت و بهبود یافتگان بیماری کرونا، ایران جزو 10 کشور اول دنیاست و در برابر کشورهایی که مدعی امکانات و تجهیزات پزشکی هستند، خود را به خوبی نشان داد.

وی با اشاره به اینکه ایران همچنین در دنیا جزو 10 کشور حادثه‌خیز قرار دارد افزود: از 40 بلایای طبیعی دنیا، تاکنون 32 مورد از آن در ایران تجربه شده که امسال نیز با شیوع کرونا، یک بلایای دیگر به این آمار اضافه شد.

ایران اسلامی در بحث مقابله و مدیریت بیماری کرونا سربلند و با موفقیت بیرون آمدوی مدیریت بیماری کرونا در این استان را موفقیت‌آمیز عنوان کرد و افزود: مدیران باید در چنین شرایطی هنر و مدیریت مقابله با اتفاقات و بلایای طبیعی را داشته باشند و خوشبختانه ایران اسلامی در بحث کرونا سربلند و با موفقیت بیرون آمد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت، ادامه داد: در سایه اجرای این طرح، اکنون هیچ بیمارستانی در کشور با کمبود تخت مواجه نیست ولی وقتی در رسانه‌ها و اخبار دیگر کشورها می‌بینیم، بیماران کرونایی را در راهروهای بیمارستان‌ها بستری می‌کنند و یا بیماران مسن را پذیرش نمی‌کنند.

«مصطفوی» با بیان اینکه در زمینه پذیرش بیماران کرونایی در جمهوری اسلامی ایران بین فقیر و غنی هیچ تفاوتی وجود ندارد، گفت: همچنین با هدایت‌های مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری مدیریت و مقابله با این بیماری به نحو مطلوبی انجام گرفت.

خطرات بیماری کرونا برای جامعه هنوز به پایان نرسیده و به قوت خود باقی استوی با بیان اینکه نباید تصور کرد خطرات بیماری کرونا برای جامعه به پایان رسیده اظهار داشت: بیماری کرونا در کمین همه است و اگر به فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی توجهی نشود، گریبان همه را خواهد گرفت.

وی بیان کرد: حساسیت موضوع جدی گرفتن کرونا تا حدی است که به دستور مقام معظم رهبری نمازهای جمعه و حرم‌های مطهر به جهت حفظ جان انسان‌ها تعطیل شده و این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) با بیان اینکه آن حضرت سه کار خطیر را انجام دادند که هیچ کسی جرات انجام دادن آنها را نداشت، گفت: یکی از این کارها، فراهم کردن مقدمات ظهور انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 بود که در همان سال انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی افزود: دومین کار خطیر امام مدیریت مدبرانه جنگ تحمیلی بود زیرا در طول تاریخ هر موقع جنگی علیه ایران روی می‌داد بخشی از خاک کشور به عنوان امتیاز به دیگران واگذار می‌شد ولی در دوران دفاع مقدس با مدیریت حضرت امام خمینی (ره) و به رغم توطئه استکبار جهانی و قدرت‌های زورگو که رژیم صدام را حمایت می‌کردند، این جنگ به پیروزی ایران منجر شد.

وی اضافه کرد: با درایت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حکومت اسلامی در اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی استقرار یافت و با برگزاری انتخابات، نوع حکومت، همه‌پرسی قانون اساسی، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی رای مردم را در نظام جمهوری اسلامی ایران دخالت دادند و به عبارتی مردم سالاری دینی را نهادینه کردند.

وی بیان کرد: اکنون نیز بعد از 31 سال هدایت و رهبری این نظام بر عهده مقام معظم رهبری است که به بهترین شیوه و به رغم توطئه‌های بی‌شمار استکبار جهانی کشور را بخوبی مدیریت کردند به‌طوری که در طول سال‌های گذشته کشور توطئه‌های زیادی را پشت سر گذاشت ولی این توطئه‌ها با رهبری داهیانه رهبر انقلاب به فرصت تبدیل شد.

در جمهوری اسلامی مسوولیت‌ها امانت است

امام‌جمعه میاندوآب نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مسوولیت‌ها در جمهوری اسلامی امانتی بیش نیست، اظهار داشت: به یقین پس از اتمام مسوولیت‌ها از افراد سوال می‌شود که چگونه آن را به سرانجام رساندند. حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده با انتقاد از تغییر فرمانداران این شهرستان در مدت زمان‌های کوتاه افزود: طی هفت سال گذشته چهار فرماندار در میاندوآب تغییر کرده است.

ویبا بیان اینکه حضور بلند مدت در عرصه مدیریتی، مسوولان را قوی می‌کند اضافه کرد: مسوولان این شهرستان با تمام قدرت و توان از فرماندار جدید نیز حمایت خواهند کرد تا در عرصه توسعه شهرستان گام‌های بلندی برداشته شود.

در این آیین مهدی قهرمانی فرماندار سابق میاندوآب از دی‌ماه سال 1397 این مسوولیت را برعهده داشت، گزارشی از عملکرد 18 ماهه خود در این سمت ارایه کرد و «حسام شیرازه‌محبت» معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میاندوآب با حفظ سمت به عنوان سرپرست این فرمانداری منصوب شد.

شیرازه‌محبت متولد سال 1360 ارومیه و دارای مدرک دکترای علوم ارتباطات اجتماعی است؛ وی از مهرماه سال 1398 به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میاندوآب منصوب شد. مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری آذربایجان‌غربی، بخشدار انزل، مدیر دفتر پیگیری و پاسخگویی به درخواست‌های قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات آذربایحان‌غربی، رئیس خانه گردشگری آذربایجان‌غربی، مدیر تعاونی گردشگران جوان آذربایجان‌غربی، مشاور امور رسانه‌ای مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی، مشاور مدیرکل صنایع دستی آذربایجان غربی در امور سازمان‌های غیردولتی، رئیس هیات مدیره خانه تشکل‌های غیردولتی آذربایجان غربی، رئیس مجمع جوانان استان، صاحب امتیاز و مدیر مسوول هفته‌نامه ندای آذربایجان، مدرس دانشگاه‌های آزاد اسلامی و علمی و کاربردی و مدیر روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی از جمله سوابق کاری سرپرست جدید فرمانداری میاندوآب است.

*س_برچسب‌ها_س*
اقدامات انجام شده در مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی مستندسازی شود 2
اقدامات انجام شده در مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی مستندسازی شود 3