پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه الف

اجتماعی وب‌گاه الف

با تصویب دستورالعمل فروش ارز به حجاج 1402؛ سقف فروش ارز برای هر زائر بدون شرایط سنی مبلغ حداکثر 500دلار تعیین شده است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف شناور حامل کالای قاچاق به ارزش 6 میلیارد تومان در اسکله بندر نخل تقی در جنوب استان بوشهر خبر داد.

اخیراً لایحه‌ای با عنوان «‌لایحه عفاف و حجاب‌» از سوی دستگاه قضایی تهیه شده و توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. نگاهی به مفاد این لایحه و مقایسه مواد پیشنهادی آن با قوانین موجود، این تلقی را به دنبال دارد که انگار لایحه یاد شده نه برای مقابله با بی‌حجابی، بلکه با هدف (ولو ناخواسته‌) حذف موانع قانونی موجود و زمینه‌سازی برای گسترش این پدیده زشت و پلشت تهیه شده است!

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روند افزایش دما در تهران و اغلب نقاط کشور از امروز اول خرداد آغاز و تا روز جمعه ادامه دارد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از توقیف 800 موتورسیکلت به دلیل تخلفات پلاک خبر داد.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها درصدد برقراری امنیت در جامعه هستند بر تقویت نقش میانجی‌گری و صلح و سازش توسط کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و مردم تاکید کرد.

آکادمی همراه اول با هدف جذب نخبگان در «نمایشگاه کار» دانشگاه تهران حضور می‌یابد.

روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جان باختن 6 بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته خبر داد و اعلام کرد که در این مدت 86 بیمار جدید کووید 19 در کشور شناسایی شدند.

گزارش های دریافتی حاکی از ناپدید شدن تعدادی تخته فرش نفیس و ارزشمند ملی از ساختمان حافظیه نهاد ریاست جمهوری در سعدآباد است. تصاویر برخی از این فرش‌ها در کتاب «گنجینه تار و پود، مجموعه تصاویر دومین کلکسیون بزرگ فرش جهان» در سال 91 منتشر شده است.

در نشست معرفی یک کتاب و یک سند ملی مطرح شد: لزوم شناخت راهبرد دشمن در مقابله با دستاوردهای انقلاب اسلامی، سند ملی آمایش سرزمین به نوعی "رقابت پذیری، همکارانه" بین تمامی سطوح پیگیری می کند و این نگاه در مقابل دیدگاه بخشی نگر ایستاده است. رقابت پذیری همکارانه، نوآوری های منطقه ای را شکوفا می کند.

بیمه شده در صورت داشتن مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر می‌تواند پس از رسیدن به شرایط بازنشستگی همچنان به کار خود ادامه دهد، مشروط به اینکه سن وی بالاتر از 65 سال نباشد.

دوفوریت کاهش نرخ بهای بلیت مترو در جلسه امروز شورای شهر تهران به تصویب رسید.

معاون عملیات سازمان امداد ونجات هلال‌احمر از امدادرسانی به 200 نفر در سیل و آبگرفتگی 24 ساعت گذشته در 4 استان خبر داد.

محور هراز به‌منظور اجرای عملیات راهداری محوری از کیلومتر صفر تا 107 (رفت و برگشت) بین ساعت 7 صبح لغایت 16 عصر در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته از تاریخ 31 اردیبهشت الی 9 خرداد سال جاری مسدود است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید از فعالیت مراکزی که اخطار آتش نشانی دریافت می‌کنند ولی اقدامی انجام نمی‌دهند جلوگیری کنند.