شنبه 7 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تبریز - ایرنا - مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر تعداد 15 ایستگاه سنجش آلودگی و کیفیت هوا در شهرهای مختلف این استان فعال است.

تهران - ایرنا - بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور ترافیک در دو مسیر آزادراه قزوین - کرج - تهران و شهریار به سمت تهران سنگین گزارش شده است.

زاهدان - ایرنا - مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: 17 پروژه در مناطق مختلف عشایری این استان به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی آماده افتتاح و کلنگ‌زنی است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد: شرایط در مناطق زلزله زده جنوب استان فارس شامل شهرستان‌های خنج، لارستان و لامرد آرام و عادی (وضعیت سفید) است.

سنندج - ایرنا - سقز یکی از غنی‌ترین مناطق ایران در داشتن معادن است ولی سال‌هاست این معادن توسط شرکت‌های غیربومی استخراج و مواد معدنی به استان‌های دیگر و حتی کشورهای خارجی منتقل می‌شود که می‌توان با تغییر مسیر آن از خام فروشی به فرآوری این صنعت را به منجی توسعه منطقه تبدیل کرد.

تهران - ایرنا - بانک مرکزی امروز (چهارشنبه) نرخ 47 ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ 16 ارز کاهش و قیمت 22 واحد پولی دیگر افزایش یافت؛ نرخ بقیه ارزها نیز ثابت ماند.

یاسوج - ایرنا - رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ایجاد شعب ویژه رسیدگی به قاچاق کالا، فرایند بررسی پرونده های مربوط به قاچاق، تسریع و اموال توقیفی سریع تر تعیین تکلیف شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود از 250 هزار تن گندم برداشت شده در سطح این استان، 170 تا 180 هزار تن از کشاورزان خریداری و ذخیره شود.

کرج - ایرنا - معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: راه اندازی شهرک ویژه صنوف برای ساماندهی مشاغل صنعتی و خدماتی و رونق اقتصادی در این شهرستان ضروری است.

تهران - ایرنا - زمین لرزه‌ای به بزرگی 4 ریشتر ساعت 8 و 32 دقیقه و 27 ثانیه در مقیاس امواج درونی صبح چهارشنبه 21 خرداد ماه حوالی بیرم در استان فارس را لرزاند.

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با اشاره به تشویق مشترکان برای کاهش مصرف گفت: اگر مشترکان تنها 10 درصد از مصرف خود را کاهش دهند، 20 درصد از هزینه بهای برق مصرفی در قبوض آنها کاهش می‌یابد.

تهران - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: طی یک ماه گذشته نرخ گوشت قرمز اعم از سبک و سنگین یعنی گوسفند و گوساله در سطح این استان کاهش یافته است.

زاهدان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه در بسیاری از شاخص‌های توسعه پایین‌تر از رده متوسطه کشوری بودیم بدین منظور تحول فکری و مدیریتی در استان ایجاد شده است.

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: یک واحد صنعتی به دلیل تخلف در آلایندگی سد این شهرستان، پلمب و از فعالیت آن جلوگیری شد.

شاهرود - ایرنا - رانش زمین حدود 15 ماه پیش خسارت بسیار زیادی به حسین آباد کالپوش در شهرستان میامی استان سمنان وارد کرد، بازسازی منازل مسکونی و تامین زیرساخت‌های این روستا در منطقه جدید هنوز تکمیل نشده و شتاب لازم را ندارد.

ارومیه - ایرنا - بورس که از ابزارهای مهم جذب سرمایه‌های مالی خرد و کلان در دنیا به شمار می‌رود، در دولت تدبیر و امید جایگاه خود را به خوبی شناخته و با رونقی که ناشی از برنامه‌ریزی مستمر و تمهیدات مبتنی بر رویه‌های اقتصادی است، این روزها همواره با شاخص مثبت روبروست که روزهای خوب برای جهش تولید را نوید می‌دهد.