شنبه 7 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

خرم‌آباد - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی لرستان گفت: یک تن و 970 کیلوگرم لواشک و آلوچه فاسد و غیر بهداشتی قاچاق در الیگودرز کشف شد.

مشهد - ایرنا - صنایع دستی خراسان رضوی در مسیر رسیدن به جایگاه واقعی خود نیازمند حمایت است تا بتواند تولیدات خود را به شکل موثر بفروشد و در این زمینه بازاریابی کند.

بوشهر - ایرنا - معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: با از سرگیری فعالیت دوباره مراکز اقامتی، در نیمه نخست خرداد ماه جاری 25 درصد از ظرفیت واحدهای این استان پر شد.

کیش - ایرنا - مراسم رونمایی از "پوستر پنجمین جایزه ادبی و داستان صوتی جنوب کتاب کیش در آئینه شعر" با حضور غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل و برخی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، اهل ادب، هنرمندان، شاعران و اصحاب رسانه در سالن همایش های بین المللی برگزار شد.

تهران - ایرنا - نماینده و رئیس پیشین کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مسائلی چون تحریم‌های ظالمانه و دیگر شرایط بیرونی باعث شده ما به اقتضای ضرورت، اقتصاد را به عنوان اولویت قرار دهیم؛ اما اولویت زمینه‌ای ما در کشور همچنان مسائل و موضوعات فرهنگی است.

تهران - ایرنا - رییس فدراسیون کوه‌نوردی گفت: پولی که از کوه‌نوردان خارجی برای صعود به قله دماوند می‌گیریم، برای ورزشکاران ایرانی هزینه می‌شود.

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در نشست با معاون وزیر راه و شهرسازی مقرر شد با کارشناسی معاونت عمرانی استانداری و اداره‌کل راه و شهرسازی 20 پل با دهنه 20 متر و آب نماهای ضروری با اولویت در جاده‌های روستایی و بین شهری این استان تامین اعتبار شود.

کرمان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: شکل‌گیری بسیج همگانی در راستای خرید تلفن هوشمند همراه در این استان ضروری است تا در شرایط تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا دانش‌آموزان نیازمند از آموزش مجازی برخوردار شوند.

تهران - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: باتوجه به شرایط کشور بودجه‌های پژوهشی این دانشگاه افزایش جدی نداشته است و بیشتر بودجه‌ها، صرف پرداخت‌های پرسنلی می‌شود. امیدواریم نگاه اصلی پژوهشگران جذب گرنت (پژوهانه) خارج از دانشگاه باشد.

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، آینده کشور را در گرو آموزش مستدل برپایه تربیت الهی دانست و گفت: باورهای دینی باید از سنین پایه و قبل از ورود کودکان به مدرسه باید در میان آنها تبیین شود.

قزوین - ایرنا - مدیر حج و زیارت قزوین از تکمیل 97 درصدی ظرفیت کاروان‌های حج تمتع استان در سال جاری خبر داد.

تهران - ایرنا - نماینده کاشان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز آب مساله ای جهانی است و رشته های دانشگاهی جدیدی در حوزه آن ایجاد شده که نشان دهنده اهمیت آن است، آب عامل صلح و جنگ در دنیا است و مدیریت مصرف آن به ویژه در حوزه آب شرب، حیاتی است.

بندرعباس - ایرنا - کووید 19 یا همان ویروس کرونا که تا چندی پیش بسیاری از مردم هرمزگان به شدت مراقب به مبتلا نشدن به آن بودند، این روزها گویی از ذهن بسیاری از مردم این استان رخت بربسته و رو به فراموشی است.

زنجان - ایرنا - هر ساله با فرا رسیدن تابستان، بازار سبزی و کشت آن در باغات جنوبی شهر زنجان رونق گرفته و بازار شایعات در خصوص آبیاری این سبزی‌ها با آب فاضلاب شهری نیز داغ می‌شود که حالیکه متولیان بهداشتی زنجان معتقدند چنین روش آبیاری در گذشته در این شهر وجود داشته و هم‌اکنون نیز متخلفان به کار خود ادامه می‌دهند، بدون اینکه برخوردهای لازم با آنها انجام شود.

تهران - ایرنا - دولت مغرب وضعیت اضطراری در این کشور که با هدف کاهش شیوع ویروس کرونا 2 ماه تعیین شده بود را به یک ماه کاهش داد و زمان پایان این وضعیت را 10 جولای (20 تیر) اعلام کرد.

تبریز - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز بر لزوم توجه به اقشار و صنوف مختلف فرهنگی آسیب‌دیده در اثر شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.