شنبه 7 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: از ابتدای بهمن ماه پارسال تاکنون 17 فقره حکم قطعی قضایی اجرایی شده که طی آن 522 هزار و 385 مترمربع از اراضی ملی خلع ید و رفع تصرف شده است.

کرج - ا یرنا - استاندار البرز گفت: توسعه پروازهای مسافری از فرودگاه بین المللی پیام موتور محرکه اشتغال و کارآفرینی در حوزه گردشگری این استان است.

تهران - ایرنا - «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس)، درباره شعله‌ور شدن آتش فتنه‌های فرقه‌ای و طائفه‌ای در لبنان هشدار داد و تاکید کرد که این اقدامات تنها به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

تهران - ایرنا - رییس دفتر رییس جمهوری در واکنش به طرح اکثریت کنگره آمریکا برای ارائه یک بسته تحریمی علیه ایران، نوشت: جمهوریخواهان به جای تهیه طرح جامع تحریم علیه ملت ایران به فکر رفع بی‌عدالتی و نژادپرستی ساختاری در آمریکا باشند.

کرج - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز اعلام کرد در مهر ماه سال جاری 20 پروژه آموزشی جدید تحویل آموزش و پرورش استان البرز می شود که 50 درصد این پروژه های آموزشی از محل کمک های خیرین است.

بیرجند - ایرنا - مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: برانکارد ایزوله با قابلیت تهویه توسط اگزوزفن آمبولانس تهیه و در پایگاه‌های اورژانس و بیمارستان‌های استان تولید و توزیع شد.

تهران - ایرنا - هواداران برایتون هنوز هم می‌توانند از تیم‌شان حمایت کنند حتی اگر اجازه ورود به ورزشگاه را نداشته باشند؛ در واقع «اگر خودشان هم نباشند، عکس‌هایشان روی سکوها خواهد بود.»

کرمان - ایرنا - سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان از امدادرسانی و تلاش سه ساعته نجاتگران این جمعیت برای نجات جان مصدوم آسیب دیده در ارتفاعات روستای گیجوئیه در شهرستان ارزوئیه خبر داد.

گنبدکاووس - ایرنا - رونق فروش تولیدات صنایع دستی حدود 9 هزار هنرمند گنبدکاووس برای معرفی و عرضه به بازار داخلی نیازمند احداث بازارچه دائمی است که تحقق این خواسته با گذشت سال‌ها هنوز به سرانجام نرسیده است.

تهران - ایرنا - مالزی حدود 270 مهاجر روهینگیا که قایق آنها به علت قرنطینه‌های ناشی از شیوع کرونا برای نزدیک به دو ماه در دریا سرگردان بود را بازداشت کرد.

کرمان - ایرنا - در سومین نشست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان روز سه شنبه از پایگاه اطلاع رسانی فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) رونمایی شد.

یزد - ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: پیرانگاه نرسی آباد، بقایای قلعه توران پشت و قدمگاه توران پشت شهرستان تفت در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: امیدوارم کشورهای حاشیه دریای خزر اراده سیاسی کافی را برای حفظ محیط‌زیست این دریا داشته باشند و هدف اصلی که همان حفظ اکوسیستم این حوضه آبی است فراموش نشود.

استان‌ها - ایرنا - ویروس کرونا که این روزها جزئی از زندگی روزمره انسان‌ها در سراسر جهان شده اشکال مختلف تاثیرات منفی و مثبت خود را هم نمایان کرده است که بخشی از آن به مشکلات مالی و اقتصادی باز می‌گردد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تأکید بر اینکه فعالیت در منطقه اکو از اولویت‌های این سازمان است، گفت: فرهنگ مؤثرترین عنصر همگرایی بین ملت‌ها که از طریق آن، انسان را به صلح، دوستی و نیکی دعوت می‌کند.

یاسوج - ایرنا - نخستین مجوز اتحادیه کسب و کارهای مجازی استان، برای شرکت حکیم رایانه دنا از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد صادر شد.