شنبه 7 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

گنبدکاووس - ایرنا - اجرای طرح‌های آبخیزداری در گلستان که نام آن در سه دهه اخیر با انواع بلایای طبیعی از جمله خشکسالی و سیل‌های سهمگین عجین شده، نوید بخش کاهش خسارات جانی، مالی و زیست محیطی و رفع کامل خطر بروز اتفاقات تلخ در این استان است.

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر حفظ سلامتی ورزشکاران تاکید کرد: شرایط تمرینی ورزشکاران برای حضور موفق در رویدادهای ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهیا شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری کمیسیون پزشکی برای جانبازان و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر با رعایت فاصله اجتماعی و اصول بهداشتی در دبیرخانه کمیسیون‌های بنیاد خبر داد.

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: 2 صیاد متخلف که به صورت غیرمجاز در حاشیه سد خراسانه این شهرستان اقدام به صید ماهی می‌کردند دستگیر شدند.

کابل - ایرنا - دفتر شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در اطلاعیه‌ای اعلام که ژنرال قمر جاوید باجوه، فرمانده ارتش پاکستان در دیدار با عبدالله عبدالله از تلاش های صلح این کشور احمایت کرد.

همدان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان با بیان اینکه به منظور حمایت از هنرمندان استان، جمعه بازار صنایع‌دستی در باغ نظری هر جمعه تا پایان شهریور برگزار می‌شود ابراز امیدواری کرد: این طرح مورد استقبال مردم قرار گیرد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان حج و زیارت گفت: عربستان حتی اگر طی روزهای آینده اعلام کند برای پذیرش زائران مشکلی ندارد، آمادگی برای اعزام حجاج به سرزمین وحی در کشور وجود دارد.

آیادان - ایرنا - امام جمعه شادگان افزایش تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان را نگران کننده توصیف کرد و گفت: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی افراد در مقابل ویروس کرونا، نادیده گرفتن حق‌الناس است.

تهران - ایرنا - اعتراض‌ها به رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا با شهروندان این کشور در حالی به تقابل گسترده طبقات اجتماعی دامن‌زده که 80 درصد آلمانی‌ها، دونالد ترامپ را عامل تشدید این امر می‌دانند.

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از آغاز عملیات احداث نیروگاه خورشیدی 100 کیلو وات در موقوفه سید نظام‌الدین احمد مدنی شهرستان ازنا خبر داد.

پکن - ایرنا - سخنگوی وزارت خارجه چین از اتهامات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نسبت به پکن ابراز انزجار کرد و گفت که وی بار دیگر مثل همیشه دهان دروغگویش را برای اتهام زنی باز کرد.

تهران - ایرنا - با گذشت یک سال از آتش‌سوزی کلیسای نوتردام کار بازسازی این شاهکار معماری گوتیک با جداسازی داربست‌های آسیب‌دیده در آتش، آغاز شد.

اردبیل - ایرنا - مجتمع نوآوری استان اردبیل روز سه‌شنبه با حضور معاون علمی و فناوری رئییس جمهوری راه اندازی شد.

مشهد - ایرنا - سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، پنجاه و پنجمین برنامه سهشنبههای فرهنگی خود را به رونمایی از یک طرح تاریخ شفاهی و بازوبند پهلوانی جهان پهلوان تختی اختصاص داد.

یزد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: تحقق شعار سال در صورتی امکان‌پذیر است که در کنار افزایش تولید فعلی برای ساخت مواد اولیه، تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه‌ها در داخل تامین شود.

تهراتن - ایرنا - سفیر جمهوری اندونزی در ایران در پایان ماموریت خود با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و با وی خداحافظی کرد.