شنبه 7 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تبریز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: بازارچه مجازی صنایع دستی با محوریت آموزش، معارفه و مبادله آثار هنری استان راه‌اندازی می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس کمیته ملی المپیک گفت: براساس اعلام مسوولین IOC و همچنین شورای المپیک آسیا امکان برگزاری مسابقات المپیک توکیو و بازی‌های ساحلی چین در تاریخ مقرر وجود دارد.

غلامحسین مظفری طراحی مناسب، اجرای مطلوب و بهره برداری اصولی را از اولویت های سازمان منطقه آزاد کیش در طرح سامان دهی سواحل جزیره برشمرد.

اهواز - ایرنا - رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: آتش‌سوزی در طبقه پنجم یک مجتمع مسکونی در کوی سعدی مهار شد و یک مادر و 2 فرزندش از میان شعله‌های آتش نجات یافتند.

همدان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: این معاونت درصدد ترویج فرهنگ زندگی سالم به ویژه در شرایط کرونایی است.

دهلی نو - ایرنا - چند روز پس از مذاکره فرماندهان ارتش هند و چین برای حل مناقشه مرزی به صورت صلح آمیز، آمیت شاه وزیر کشور و راجنات سینگ وزیر دفاع هند روز سه شنبه طی اظهاراتی اعلام کردند که هند تسلیم قدرت چین برای تصرف خاک بیشتر در منطقه لاداخ نخواهد شد.

همدان - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: برای سرمایه‌گذاری در عرصه‌های منابع طبیعی باید با داشتن برنامه برای بهسازی، چابک‌سازی، سبک‌سازی و همسو با طبیعت حرکت کرد تا آسیبی به پیکره طبیعت وارد نشود.

شیراز - ایرنا - دانشجوی دانشگاه پیام نور شیراز موفق به ساخت گیت (دروازه) چندمنظوره ضدعفونی برای زمان شیوع کرونا شد که قابلیت استفاده از این وسیله برای دوران پس از کرونا نیز وجود دارد.

بیرجند - ایرنا - مدیر اکتشافات سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: از سال 92 تاکنون بیش از 660 هزار کیلومتر مربع پهنه معدنی در 30 استان کشور، فازهای اکتشافی آن شروع شده و تا پایان سال گذشته 400 هزار کیلومتر مربع از این پهنه‌ها شناسایی و پی‌جویی شده است.

کرج - ایرنا - رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز گفت: شهرستان پرجمعیت فردیس پایین ترین سرانه آموزشی را در کشور دارد.

اصفهان - ایرنا - فرمانده انتظامی نایین گفت: بیش از 265 کیلوگرم تریاک در این شهرستان کشف شد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان هواپیمایی از ورود پروازهای جدید به کشور خبر داد و گفت: با امضای موافقتنامه‌های بهداشتی بین کشورها در زمینه جلوگیری از شیوع کرونا، محدودیت پروازهای خارجی رفع می‌شود.

اهواز - ایرنا - مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: باشگاه‌های ورزشی از جمله باشگاه‌های بدنسازی خوزستان تنها در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا اجازه فعالیت دارند.

مشهد - ایرنا - دادستان طرقبه شاندیز گفت: بر اساس مصوبه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان و طبق فتوای برخی از مراجع که دوچرخه سواری بانوان را در انظار عمومی حرام دانسته اند دوچرخه سواری بانوان در این شهرستان ممنوع اعلام شد.

تهران - ایرنا - رییس مجلس کوبا در پیامی با تبریک انتخاب قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که پیوندهای دوستی و همبستگی میان مجالس دو کشور و روابط میان دو ملت و دولت تحکیم شود.

گرگان - ایرنا - دستگیری باند زورگیر در مینودشت، شرکت صد نفر در آزمون امدادگران استان، توسعه کشت گیاهان دارویی در گرگان و فعالیت 30 هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی از جمله خبرهای کوتاه روز سه شنبه گلستان است.