یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - حریم‌های دولت امریکا علیه ایران، موضوعی است که نه تنها دوستداران و موافقان نظام جمهوری اسلامی با آن مخالفند، بلکه منتقدان و مخالفان جمهوری اسلامی را نیز به دو گروه متقابل تقسیم کرده است. در بین منتقدان و مخالفان، عده‌ای تمام‌قد حامی تحریم‌های دولت ترامپ‌اند. اما بسیاری از منتقدان هم تحریم‌های دولت ترامپ را نامشروع و غیرقانونی می‌دانند.

جیرفت - ایرنا - فرمانده انتظامی عنبرآباد از دستگیری یک جوان 16 ساله به اتهام دسترسی غیرمجاز به اطلاعات دانش‌آموزان این شهرستان خبر داد.

تبریز - ایرنا - سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: این استان کمترین تعدیل نیروی ناشی از کرونا را در سطح استان‌های کشور دارد.

تهران - ایرنا - دولت امارات متحده عربی ممنوعیت تردد بین ابوظبی (پایتخت) و شهرهای اطراف آن را به مدت یک هفته تمدید کرد.

بیرجند - ایرنا - شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان آموخت که باید با تغییر سبک زندگی، سلامت جسمی و روانی جامعه تضمین شود و از همین رو زندگی به سبک کرونا با شیوه‌هایی که تاکنون مردم آموخته‌اند همچنان باید ادامه یابد تا از این اپیدمی عبور کنیم.

تهران - ایرنا - رئیس‌جمهوری ونزوئلا تصریح کرد که افزایش آگاهی مردم آمریکا فراتر از محکوم کردن قتل جورج فلوید توسط پلیس این کشور اعتراضی علیه کل سیستم تبعیض‌نژادی و سرکوب ساختاری در این کشور است.

تهران - ایرنا - طرح واگذاری 2 باشگاه پرطرفدار کشور در حالی به روزهای اجرایی خود می‌رسد که بنا به باور کارشناسان، اگر این اتفاق در ایران رخ دهد بند ناف فوتبال از بدنه دولت جدا خواهد شد.

پکن - ایرنا - گزارش تلویزیون مرکزی چین از سیل ویرانگر و مرگبار در جنوب و شرق این کشور حاکی است که تاکنون دستکم 15 نفر بر اثر این سیل کشته و یا ناپدید شده اند.

دزفول - ایرنا - شهردار دزفول گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از 61 هزار لیتر آب ژاول برای آلودگی زدایی و ضدعفونی معابر و اماکن دزفول استفاده شده است.

بجنورد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مانه و سملقان گفت: آتش زدن هرگونه بقایای گیاهی «پس چر مزارع» پس از برداشت محصول در حاشیه اراضی ملی و مراتع این شهرستان خراسان شمالی ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

تهران - ایرنا - یک لحظه اتفاق می‌افتد، روشن شدن آتش در گرمای هوا، وزش باد و در نهایت دود شدن میزان زیادی از مراتع و سرمایه‌های ملی؛ حوادثی که در بیشتر موارد به دلیل بی‌توجهی گردشگران طبیعت و عامل انسانی روی می‌دهد.

زاهدان - ایرنا - طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار یکی از هشت پروژه مهم در راستای توسعه سواحل مکران و جهش تولید است که اتمام فاز نخست و آغاز عملیات فاز دوم آن و همچنین تامین تجهیزات استراتژیک این بندر در سال‌جاری می‌تواند جهشی بزرگ در صادرات، مبادلات کالا با کشورهای مختلف و تولید ملی باشد.

مراغه - ایرنا - شهردار مراغه گفت: برای آسفالت‌ریزی معابر اصلی و محلات شهر مراغه در سال گذشته، 14 میلیارد و 150 میلیون تومان هزینه شده است.

اراک - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 18 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در قالب 118 لاشه به‌دلیل لاغری و برخی بیماری‌ها امسال با نظارت این نهاد در کشتارگاه اراک از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

گناباد - ایرنا - فرماندار خواف در استان خراسان رضوی گفت: زمین لرزه 4.2 ریشتری روز سه‌شنبه در بخش سنگان این شهرستان خسارتی به دنبال نداشت.

بجنورد - ایرنا - مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشت محصول چغندر قند در شهرستان شیروان که به دلیل بارندگی‌های بهاره عقب افتاده بود، با تاخیری 20 روزه پایان یافت.