یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - گزارش کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی از پیش‌بینی وضعیت آب و هوای این استان در روز سه‌شنبه بیستم خرداد 1399

بجنورد - ایرنا - رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: ریزش محصول گندم در عملیات برداشت از سطح کشتزارهای استان با کمباین‌ها پنج و در کشور حدود 6 درصد است.

تهران - ایرنا - بانک مرکزی نرخ رسمی 47 ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ 12 ارز از جمله یورو کاهش و قیمت 23 ارز از جمله پوند افزایش یافت؛ همچنین نرخ دلار و 11 ارز دیگر نیز ثابت ماند.

چابهار - ایرنا - مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان (آب‌های فراساحلی) گفت: یک کشتی صنعتی ترالر (صید به روش کف روب) در آب‌های دریای عمان محدوده چابهار و کنارک به دلیل تجاوز به حریم هشت مایلی، خاموش کردن جی پی اس و صید در محل شناورهای سنتی و قایق‌ها 30 روز از ادامه صید محروم شد.

سنندج - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: با همکاری استاندار کردستان، محسن فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران و رییس فدراسیون بسکتبال حضور نمایندگان این استان در لیگ برتر بسکتبال آقایان و بانوان در سال جاری قطعی شد.

تهران - ایرنا - مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه در خودروهای CNG سوز در مقایسه با خودروهای بنزینی میزان انتشار دی اکسید کربن در شرایط بدون ترافیک 25 درصد کمتر است، گفت: از نظر قیمت نیز در مقیاس جهانی CNG از LPG ارزان‌تر است.

تهران - ایرنا - روز چهارشنبه 14 خرداد 1399 تاریخ مهمی در روابط اقتصادی ایران و عراق بر محور انرژی برق بود. ایران و عراق برای اولین بار قراردادی برای فروش 2 ساله برق ایران به عراق امضا کردند که آثار اقتصادی گسترده‌ای خواهد داشت. این دستاورد را باید بر بستر بحث کلی توسعه در ایران و نسبت آن با ظرفیت‌های ایران در صنعت برق دید.

تهران - ایرنا - شخصیت محوری جبهه اصلاحات، رئیس دولت اصلاحات است و شما به‌سادگی می‌توانید ببینید که در کل دوران زندگی و کارهایشان هیچ‌نوع تندروی وجود ندارد.

مشهد - ایرنا - معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: مطالبات بیمه تکمیلی درمان ایثارگران این استان با ارائه اسناد درمانی آنان به روز پرداخت می‌شود.

زنجان - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: به دلیل پایان اعتبار کارت‌های ملی کاغذی، دستگاه‌های اجرایی بدون کارت هوشمند ملی قادر به ارائه خدمات نیستند، بنابراین لازم است شهروندانی که تاکنون برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام نکرده اند در اسرع وقت برای این کار اقدام کنند.

تهران - ایرنا - محققان یک ایمپلنت مغزی به اندازه دانه برنج ساختند که بدون نیاز به باتری قادر است نورون‌های مغز را تحریک کند.

یزد - ایرنا - مسوول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: در راستای توسعه کاشت محصولات کم آبخواه، 50 هزار اصله نهال پسته در باغ های این شهرستان کاشته شد.

تمامی مشترکان همراه اول از این به پس برای استفاده از خدمات مبتنی بر محتوا، باید نسبت به افزایش اعتبار خود اقدام کنند.

زاهدان - ایرنا - رییس اداره شیلات ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از یک میلیون و 700 هزار قطعه لارو ماهی در 2 باب استخر به وزن رسانی این شهرستان رها سازی شد.

تهران - ایرنا - وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پیامی فرارسیدن 10 ژوئن روز جهانی صنایع دستی را به فعالان این هنر - صنعت تبریک گفت و نوشت: اهمیت صنایع‌دستی که تجسم قدرت آفرینشگری انسان و مصداق بارز صنایع سبز و خلاق محسوب می‌شود برای جهانیان تا حدی است که روز جهانی صنایع‌دستی تعیین کرده و یادمانی زمانی را رقم زده‌اند.

تهران - ایرنا - نامزدهای بالقوه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به فاصله یک سال تا این رویداد مهم و در میانه گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌های سیاسی - رسانه ای آرام آرام شناخته می‌شوند. گرچه نام‌های همیشگی و تکراری در صدر هستند اما نام چهره‌های جدید هم گاهی شنیده می‌شود.