دوشنبه 9 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: با همت و تلاش نمایندگی ستاد دیه استان تهران، نیکوکاران و خیرین طی شانزده سال گذشته، زمینه آزادی تعداد 10 هزار و 706 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم نمودند.

تهران - ایرنا - پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نمایشگاه جهش تولید و دستاوردهای فناورانه در حوزه مبارزه با کرونا در روزهای 24 تا 26 خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا می‌شود.

یزد - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی یزد گفت: با توجه به شرایط حاکم بر جو استان یکشنبه شب و نیز فردا (دوشنبه) دمای هوا چهار تا 6 درجه سلسیوس کاهش می یابد

زاهدان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: 100 قطعه پرنده از نوع مینا به صورت غیرمجاز در حوزه بخش نصرت آباد زاهدان شناسایی و توقیف شد.

کرمان - ایرنا - مدیرکل راه آهن کرمان گفت: سه کیلومتر از اتصال خط ریلی فرعی ایستگاه جلال آباد شهرستان زرند به مجتمع گندله سازی زرن ریل گذاری شد.

تهران - ایرنا - معاون آموزشی دانشگاه بین‌المللی اهل بیت (ع) گفت: با توجه به شیوع بیشتر ویروس کرونا در کشورهایی مانند پاکستان، افغانستان و هند هنوز امکان بازگشت دانشجویان خارجی دانشگاه اهل بیت به ایران اسلامی فراهم نشده است.

تهران - ایرنا - متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید برلزوم استفاده همه افراد از ماسک برای جلوگیری از انتقال کرونا گفت: در این شرایط ماسک نمی‌زنیم که بیماری نگیریم بلکه ماسک می‌زنیم تا اگر بیمار هستیم به بقیه منتقل نکنیم.

مشهد - ایرنا - فرماندار مشهد گفت: بیش از پنج هزار نفر از کارگران ساختمانی و موقت مشهد در سامانه مربوطه ثبت نام، احراز هویت و ساماندهی شده‌اند.

کرج - ایرنا - زنان روستایی استان البرز با همتی والا بر آن شدند تا جهش تولید را با نگاهی تازه و از طریق پرورش کرم های ابریشم در خانه هایشان تحقق بخشند.

دکتر محمدرضا نوروزپور روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل قدیم و جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: ایرنا خبرگزاری ملی ما است و در تعریف جدید از کارکرد رسانه‌ای با مختصات، استعدادها و ویژگی‌های ایرنا، این قابلیت را دارد که برای کشور، دولتمردان و سیاستگذاران افق‌های جدیدی ارائه و شاخص‌های حرکت کشور را به سمت پیشرفت و توسعه متوازن در همه حوزه ها ترسیم کند.

تهران - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سه هزار اتوبوس باید به تهران اضافه شود و واگن‌ها نیز افزایش داشته باشد از رئیس جمهوری و وزیر بهداشت خواست تا با تزریق اعتبار به کارخانه های اتوبوس سازی کشور تلاش کنند تا 3 ماه آینده این تعداد اتوبوس در اختیار پایتخت قرار گیرد.

تهران - ایرنا - «ریک اسکات» سناتور جمهوریخواه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که واشنگتن مدارکی در اختیار دارد مبنی بر اینکه چین درصدد کند کردن روند تولید واکسن کرونا از سوی کشورهای غربی یا کارشکنی در آن است.

تبریز - ایرنا - جمعی از هتل‌داران تبریز برای تطبیق فعالیت‌های خود با شرایط کرونایی در دوره‌های آموزشی از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی شرکت کردند.

تهران - ایرنا - «احمد سعادتمند» با استعفای سرپرست روابط عمومی باشگاه استقلال موافقت کرد.

تهران - ایرنا - در جلسه هیات رییسه کنفدراسیون دو و میدانی آسیا تمامی رقابت‌های 2020 به جز دوی قهرمانی صحرانوردی لغو شد.

اصفهان - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: افزایش تعداد بیماران مبتلا به کووید 19 در این شهرستان نگران کننده است.