دوشنبه 9 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - انتخابات مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه با حضور 15 نماینده استان برگزار و سیدکریم حسینی به عنوان رییس این مجمع انتخاب شد.

تهران - ایرنا - «جنبش حامیان جوانان انقلاب 14 فوریه» بحرین از «رمضان عبدالله شلح» دبیر کل سابق «جنبش جهاد اسلامی فلسطین» به عنوان یکی از فرماندهان با تجربه گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین نام برد که نقش مهمی در مقابله با رژیم صهیونیستی داشت و تاکید کرد که راه این مجاهد در راه خدا ادامه خواهد یافت.

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: در حرکتی نمادین به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست، مناطق گردشگری «بیوران» این شهرستان از وجود زباله و پسماند پاکسازی شد.

تهران - ایرنا - بعد از لیگ برتر، این بار نوبت به لیگ آزدگان رسید تا با نظر سازمان لیگ برگزاری مسابقاتش حدود یک هفته به تعویق بیفتد.

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد در ایجاد بوستان ارتش باید معماری ایرانی مورد توجه قرار گیرد.

جیرفت - ایرنا - برخورد قضایی با برپا کنندگان مجالس عروسی و عزا در شرایط کرونایی، هشدار برای جلوگیری از عادی شدن شیوع کرونا، ضرورت کمک یک میلیارد تومانی برای کنترل مالاریا و کشف 197 کیلوگرم حشیش ازجمله اخبار امروز (یکشنبه) جنوب کرمان است.

مهاباد - ایرنا - سرپرست فرمانداری بوکان با بیان اینکه وضعیت این شهرستان به لحاظ تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا مناسب نیست، گفت: در این شرایط حساس به دلیل خرابی دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان، این شهرستان هم‌اکنون با مشکلاتی مواجه شده است.

تهران - ایرنا - معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه علت افزایش آمار ابتلا به کرونا به واسطه اجرای مرحله دوم غربالگری در کشور است، گفت: مراکز درمانی سپاه همچنان در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد.

کرمانشاه - ایرنا - با تلاش اعضا و دبیران شعبه 45 ستاد تالیف قلوب استان کرمانشاه (شعب سازش قتل) خانواده یک مقتول از قصاص قاتل فرزند خود صرف‌نظر کردند.

مشهد - ایرنا - مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی از مبارزه با آفت ملخ در سطح سه هزار و 530 هکتار از اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

تهران - ایرنا - مرحله پلی‌آف لیگ برتر فوتسال زنان در صورت خارج شدن خوزستان از وضعیت قرمز کرونا با تصمیم سازمان لیگ برگزار خواهد شد.

کرج - ایرنا - سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس گفت: برای رسیدن به استانداردهای لازم این شهر به سه ایستگاه آتش نشانی جدید نیاز دارد.

تهران - ایرنا - عضو انجمن گوارش گفت: باید از مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها پرهیز کرد چرا که این عمل می‌تواند سبب آسیب به میکروب‌های مفید در بدن گردیده و مشکلات قابل توجهی را برای فرد ایجاد کند.

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش البرزاعلام کرد: پروتکل های بهداشتی در 180 حوزه امتحانی مدارس این استان با رویکرد سلامت محوری رعایت شده است.

کرج - ایرنا - رییس کل دادگستری البرز گفت: 700 هکتار از اراضی ملی و کشاورزی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون آزاد سازی شده است.

پکن - ایرنا - چین از سال گذشته که استفاده تجاری از اینترنت نسل «5» (5G) و ساخت شبکه فعلی اینترنت نسل 5 را آغاز کرد تا کنون پیشرفت زیادی در این حوزه داشته است و می توان گفت سرامد جهان محسوب می شود.