دوشنبه 9 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با تلاش ماموران پلیس بخش حمیل از توابع شهرستان اسلام آبادغرب مقدار زیادی لوازم خانگی قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال کشف شد.

ایرنا - تبریز - امتحانات نهایی دانش آموزان پایه‌های دوازدهم، از روز یکشنبه 18 خرداد ماه جاری آغاز و تا 16 تیرماه 99 ادامه خواهد داشت. تصاویر امتحانات دانش آموزان پایه 12 را در تبریز نشان می‌دهد.

تهران - ایرنا - جمعی از استادان دانشگاه‌ها و اعضای سازمان بسیج اساتید کشور در نامه‌ای ضمن همدردی با جنبش ضدنژادپرستی آمریکا اعلام کردند: اگر گلوی جرج فلوید هفت دقیقه زیر زانوی پلیس آمریکا تحت فشار قرار گرفت، بیش از هفتاد سال است که حنجره میلیون‌ها زن و مرد فلسطینی زیر چکمه‌های صهیونیست‌ها خورد می‌شود.

کرمانشا - ایرنا - «نریمان رحمانی تبار» در نشست مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های همگانی کرمانشاه به عنوان رییس جدید این هیات انتخاب شد.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهار داشت: این مجاهد و اندیشمند وارسته و پرتلاش عرصه مبارزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی، تمام عمر پربرکت خود را وقف حمایت و دفاع از آرمان مردم مظلوم فلسطین کرد.

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: در صورت تداوم روند کنونی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی، افزایش تجمعات مختلف به ویژه در آرامستان‌ها و دیگر مناطق استان افزایش شمار مبتلایان دور از ذهن نیست و چه بسا می‌تواند به پیک بالا منتهی شود.

پکن - ایرنا - چین در نظر دارد با راه اندازی سامانه اعطای جایزه به رانندگان، صاحبان خودرو این کشور را برای استفاده کمتر از خودرو با هدف کاهش آلاینده ها تشویق کند.

تهران - ایرنا - رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران با اشاره به اقدامات نظارتی انجام شده برای کنترل بازار آزاد خودرو و طرح‌های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عرضه خودرو از سوی شرکت خودروسازی، از کاهش 35 درصدی قیمت خودرو در بازار آزاد از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تاکنون خبر داد.

تهران - ایرنا - در دیدار پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور با حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی بر همکاری دو سازمان برای آموزش پروتکل‌های لازم به مدیران و پرسنل سینما تأکید شد.

بندرعباس - ایرنا - قائم مقام مدیرعامل آب وفاضلاب هرمزگان گفت: امسال یکهزارو 500 میلیارد ریال اعتبار ملی از محل تقسیم بودجه آبفای کشور برای آبرسانی به روستاهای استان اختصاص یافته است.

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از وصول طرح تشکیل فراکسیون شوراها و مدیریت شهری و روستایی با 189 امضا به هیات رییسه مجلس خبر داد.

شیراز - ایرنا - برخی از کلاس‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز از هفدهم خرداد ماه بعد از تعطیلات کرونایی بازگشایی شد، دانشجویان با ماسک و ملزومات محافظتی در کلاس‌ها و خوابگاه‌ها حضور یافتند اما همچنان دغدغه‌ها و نگرانی از تنوره کشیدن دوباره آتش کرونا به ویژه برای دانشجویان و کارکنان وجود دارد.

ساری - ایرنا - دائمی شدن دبی آب، جلوگیری از برداشت بی رویه شن و ماسه و صید غیرمجاز، ایجاد مسیر ویژه ماهی رو به سمت بالادست و حفاظت از ماهیان مولد با استقرار یگان‌های حفاظت در تمامی رودخانه‌های شیلاتی مازندران سبب شد تا امسال شرایط برای تکثیر طبیعی ماهیان خزری بهبود چشم‌گیری یابد.

تهران - ایرنا - معاون هماهنگ کننده ارتش با تاکید بر این که دانشگاه های ارتش ماموریت محور است گفت: برنامه‌ها و اقدامات در دانشگاه‌های افسری باید به روز باشد و بر اساس نیازهای روز برنامه ریزی شود.

تهران - ایرنا - مجموعه مدافعان سلامت با موضوع زندگی پرستاران و پزشکان در مبارز ه با بیماری کرونا از رادیو نمایش پخش می شود.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان هواشناسی کشوربا اشاره به افزایش دما و کاهش بارش در ماه‌های آینده، گفت: هرچه به سمت فصل گرم‌تر می‌رویم با خشک‌شدن علف‌ها، کاهش رطوبت و گرم شدن هوا، شرایط برای ایجاد حریق بسیار مساعد می‌شود.