دوشنبه 9 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی نقشا در بخش‌های مختلف نامزدهای خود برای رقابت را شناخت.

تهران - ایرنا - تنش های سیاسی در مالزی پس از استعفای ناگهانی ماهاتیرمحمد و منصوب شدن محی الدین یاسین به عنوان نخست وزیر مالزی درماه فوریه همچنان ساختار قدرت در این کشور جنوب شرق آسیا را تحت تاثیر قرار می دهد.

تهران - ایرنا - مستند «سایه‌های بی‌خورشید» به کارگرانی مهرداد اسکویی جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم از نگاه هیات داوران دانش‌آموزی جشنواره «کراکو» لهستان را به خود اختصاص داد.

ایرنا - تبریز - استاندار، شهردار و اعضای شورای شهر تبریز از پروژه مسیرگشایی فاز 2 خیابان شهید میلانی، پل همسان کابلی برای کاهش بار ترافیکی ایل گولی به مرکز شهر، بازسازی مقبره الشعرا و از پارک سلامت در محل باغ دوکمال تبریز بازدید کردند.

قم - ایرنا - استاندار قم مدیریت مسائل سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی در این استان را نیازمند یک ادبیات مشترک و همدلی بین مسئولان دانست و گفت: همه مدیران قم در سایه ی منویات رهبری در تلاش هستند تا سیاست های نظام و دولت تدبیر و امید تحقق پیدا کند.

تهران - ایرنا - مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به آنکه مشکل عفونت ریه محمدعلی کشاورز که طی یک هفته اخیر او باعث بستری شدن این هنرمند در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان شده بود رو به بهبودی است یادآور شد: باوجود آنکه این هنرمند هنوز در آی‌سی‌یو است اما طبق گفته پزشکان خطری او را تهدید نمی‌کند و تا هفته آینده از بیمارستان مرخص می‌شود.

تهران - ایرنا - دانشگاه علم و فرهنگ ششمین دوره از کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی را به صورت مجازی برگزار می‌کند.

رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی گیلان از افزایش 28 درصدی کشفیات موادمخدر در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون؛ یکهزار و 67 کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف شده است.

گرگان - ایرنا - اعطای هزار و 800 وام ازدواج به مددجویان کمیته امداد گلستان، آغاز ساخت واحد مسکن محرومان در گرگان و اهدای 2 هزار بسته بهداشتی توسط دانشگاه آزاد گنبدکاووس به مدارس این شهرستان از جمله خبرهای کوتاه یکشنبه استان است.

تهران - ایرنا - مدیر عامل سازمان صنایع هوایی گفت: در سال جهش تولید و با تلاش شبانه روزی متخصصین و دست اندرکاران مجموعه صنعت هوایی وزارت دفاع، بالگرد صبا تولید انبوه می شود.

مراغه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه از ممنوعیت تخلیه نخاله ساختمانی و زباله در بستر و حریم رودخانه‌های شهرستان خبر داد و گفت: دستگاه‌های متولی اقدامات لازم در راستای جلوگیری از این تخلف را انجام دهند.

تبریز - ایرنا - عملیات اجرایی مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین از سوی بخش خصوصی در مساحت 6300 متر مربع با هزینه 30 میلیارد ریال در میانه آغاز شد.

تهران - ایرنا - صندوق نوآوری و شکوفایی «کمپ مالکیت فکری تا تجاری سازی» را با تمرکز بر اختراعات و با همکاری کانون پتنت ایران در تاریخ 24 تا 26 خرداد ماه جاری برگزار می‌کند.

شیراز - ایرنا - 8 درصد از شمار مبتلایان به کرونا در فارس را کارکنان بهداشتی درمانی تشکیل می دهند، شاید همین آمار تلنگری باشد تا وضعیت سخت و شکننده خدمت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان را بیشتر درک کنیم و هشداری باشد به کسانیکه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، بی محابا در دورهمی ها حضور می یابند و بازگشت کرونا را هنوز جدی نگرفته اند.

قزوین - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی قزوین گفت: یک هزار و 945 متقاضی در مرحله طرح اول طرح ملی اقدام مسکن استان قزوین در مورد تایید قرار گرفتتد و پرونده آنها تکمیل شده است.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه از اقدامات سوئیس در آزادی شهروندان در بند ایرانی از زندان‌های آمریکا قدردانی کرد و گفت: اگر امکان مبادله زندانیان وجود داشته باشد، ما این آمادگی را داریم مابقی افرادی که دربند آمریکا هستند را آزاد کرده و به کشور بازگردانیم.