دوشنبه 9 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری، مصوبه عضویت سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در شورای عالی کار را به وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد.

کرج - ایرنا - معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به افزایش میزان مصرف برق در فصل تابستان گفت: اگر مردم همراهی بیشتری کنند، نوسان و خاموشی برق کاهش می یابد.

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان گفت: ستاد مقابله با کرونا در این استان با اقدامات پیشگیرانه و پیگیری‌ها به دنبال ایجاد اضطراب در جامعه نیست اما در این میان عواملی دست به دست هم داده تا عموم مردم تصور کنند که کرونا به پایان رسیده است.

تهران - ایرنا - رییس اسبق کمیسیون زنان فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری که قربانی فساد مالی «تاماش آیان» رییس قبلی این فدراسیون شده است، تاکید کرد که نباید به هیات اجرایی فعلی اعتماد داشت و به آنها حق تصمیم‌گیری درباره «آیان» داد.

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت: تمام مسوولیت قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال است و قطعا خودشان به نهادهای نظارتی پاسخ خواهند داد.

زاهدان - ایرنا - هنوز از خبر خوش جاری شدن آب در رودخانه هیرمند و احیای بخشی از تالاب هامون دو سه ماهی بیشتر نمی‌گذرد که کام مردم سیستان با اخبار متعدد از غرق شدن 11 نفر تا به امروز تلخ شده است.

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات حقوقی و دعاوی در حوزه مالکیت و معاملات با طرح‌های ادارات ثبت اسناد و املاک کاهش می‌یابد، گفت: طرح های ثبت اسناد و املاک تاثیرات متعددی در حوزه اقتصاد دارند.

اسلام‌آباد - ایرنا - دولت پاکستان که این روزها در حال تدوین بودجه سالانه است با درخواست صندوق بین‌المللی پول برای کاهش بودجه دفاعی و اضافه نشدن تسهیلات کارمندان و نیروهای مسلح این کشور مخالفت کرده است.

نوشهر - ایرنا - مدیرکل شبکه دامپزشکی مازندران از مشاهده تب کریمه کنگو در سه شهرستان غرب این استان خبر داد وگفت‌: دامداران این مناطق نسبت به رعایت اقدامات پیشگیرانه نظیر سمپاشی برای جلوگیری از گسترش این بیماری مشترک بین انسان و دام اقدام کنند.

کرمانشاه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه باتاکید برنظارت بیشتر بر شبکه توزیع دارو گفت: در شرایط فعلی مساله دارو بسیار مهم بوده و ضروری است که معاونت غذا و دارو در استان نظارت بیشتری بر شبکه توزیع داشته باشد.

کرمان - ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از آغاز فاز دوم مرمت و بازسازی کاروانسرای علی آباد در بخش ماهان خبر داد.

تهران - ایرنا - براساس پیش‌بینی‌های یک شرکت تحقیقاتی، عواقب ناشی از شیوع ویروس کرونا درآمد گیشه آمریکا را در مقایسه با سال گذشته میلادی به نصف کاهش می‌دهد.

کرمان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه گستردگی فعالیت‌های این اداره کل و رسانه ای شدن آن انگیزه ای جدی در دل مردم ایجاد می‌کند، گفت: هم افزایی بین دستگاه‌ها، امید و نشاط را در جامعه گسترش می‌دهد.

تهران - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر ضرورت آموزش مهارت تفکر در دانش آموزان گفت: خلاقیت و تفکر خلاق را باید در دانش آموزان پرورش داد چرا که پیمودن مرزهای خلاقیت می تواند جامعه را به رشد و تعالی برساند.

تهران - ایرنا - سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان در جلسه شورای نگهبان بررسی و عدم مغایر با موازین شرع و قانون اساسی تشخیص داده شد.

تهران - ایرنا - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پیامی به مناسبت درگذشت دبیر کل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین نوشت: مواضع و نگرش‌های داهیانه، جهادگرایانه و فرهنگی آن مرحوم در حافظه تمام جهان اسلام، اهالی فلسطین و به‌خصوص مردم غزه باقی خواهد ماند.