پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

پکن - ایرنا - تلویزیون دولتی ژاپن اعلام کرد یک شرکت فناوری اهل این کشور ساخت یک سیستم روباتیک آزمایش «پی سی آر» را آغاز می کند تا خطر ابتلای کادر درمانی به ویروس کرونا کاهش یابد.

یزد - ایرنا - مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس یزد گفت: در چهار حادثه جداگانه واژگونی خودرو سه شنبه شب و بامداد چهارشنبه در استان،14 نفر در شهرستان های تفت، اردکان و مهریز زخمی و روانه بیمارستان شدند.

مشهد - ایرنا - افزون بر 77 درصد از ظرفیت سدهای استان خراسان رضوی در پی بارشهای خوب سال زراعی جاری آب دارد.

اراک - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: 10 هزار نفر در این استان برای رقابت‌های دهمین دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی نام‌نویسی کرده و آماده رقابت هستند.

ایلام - ایرنا - معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: انقلاب اسلامی محصول روحیه خدا باوری، ظلم ستیزی و استقلال و آزادیخواهی حضرت امام خمینی (ره) و همراهی مردم است.

مشهد - ایرنا - مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: این هفته نماز جمعه در 20 پایگاه و 14 شهرستان استان اقامه می‌شود.

اصفهان - ایرنا - پیکر جانباز 70درصد هوشنگ قرقانی روز پنجشنبه در اصفهان تشییع و خاکسپاری شد.

یزد - ایرنا - آیین بزرگداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و شهدای 15 خرداد سال 1342 امروز (پنجشنبه) در مسجد کوثر شهرک صفاییه ابرکوه با حضور قشرهای مختلف مردم منطقه برگزار شد.

تهران - ایرنا - یک متخصص مغز و اعصاب گفت: از هر سه فرد مبتلا به ویروس کرونا، یک بیمار علائم مغزی پیدا می‌کند و سه درصد هم دچار سکته مغزی می‌شوند.

شیراز - ایرنا - بخشدار مرکزی شهرستان فسا از توابع استان فارس اعلام کرد: جویندگان گیاهان دارویی موجب آتش‌سوزی در ارتفاعات جنگلی کوه تودج روستای کهنکویه این شهرستان شدند.

تهران - ایرنا - سخنگوی گمرک از بازگشت فعالیت مرز بازرگان به حالت عادی تا دقایقی دیگر؛ پس از پیگیری مقام‌های ایرانی با مسوولان ترکیه خبر داد.

تهران - ایرنا - براساس اعلام باشگاه جیمناسیا لاپلاتا، «دیگو مارادونا» تا پایان فصل 2020- 2021 روی نیمکت این تیم باقی خواهد ماند.

تهران - ایرنا - وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای تشدید اقدامات ظالمانه و تحمیلی آمریکا را بر این کشور از طریق آنچه قانون قیصر (سزار) خوانده می شود، به شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار بدیهی‌ترین حقوق بشر و قوانین بین‌المللی دانست.

تهران - ایرنا - یکی از اعضای باشگاه تاتنهام تنها فردی است که نتیجه آزمایش کرونای وی در تازه‌ترین دور نمونه‌گیری‌ها از اعضا و بازیکنان حاضر در لیگ فوتبال جزیره، مثبت اعلام شده است.

تهران - ایرنا - محققان مولکول هوشمندی را شناسایی کردند که عملکردی شبیه به ترانزیستور دارد و امکان ذخیره اطلاعات باینری مانند صفر و یک را که در پردازش کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، در اختیار می‌گذارد و با استفاده از این فناوری می‌توان حافظه رایانه را 100 برابر افزایش داد.

اردبیل - ایرنا - سانحه رانندگی در جاده نیر - سراب روز پنجشنبه موجب جان باختن یک نفر و مصدوم شدن چهار نفر دیگر شد.