جمعه 13 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان بین‌المللی امدادرسانی آکسفام روز سه‌شنبه از جامعه جهانی خواست تا فروش سلاح به عربستان سعودی را متوقف کنند.

تهران - ایرنا - «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رؤسای شهرک‌های صهیونیستی گفت: چراغ سبز آمریکا برای الحاق کرانه باختری دیگر وجود ندارد.

تهران - ایرنا - درحالی که اعتراض های خیابانی علیه قتل یک شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس این کشور همچنان ادامه دارد، فضای مجازی نیز به عرضه اعتراض علیه تبعیض نژادی تبدیل شد.

بلگراد - ایرنا - سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین با تشریح ابعاد جایگاه امام خمینی (ره) گفت: خودباوری و اعتماد به نفس، عدالت اجتماعی، خودکفائی، پیشرفت کشور، استقلال سیاسی و حمایت از مظلومین در منطقه و جهان از جمله اهداف امام‌خمینی بود که برخی از آنها محقق شده و تحقق بعضی دیگر تداوم تلاش می طلبد.

بجنورد - ایرنا - امام جمعه شیروان گفت: حضرت امام خمینی (ره) برای تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چه خون دل‌ها که خوردند و چه شهدای گرانقدری در این راه از جان فدا کردند.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: نگاه متعالی و مترقی امام خمینی (ره) به مقوله تعلیم و تربیت را فراموش نخواهیم کرد و در در امتداد این مسیر نورانی گام بر خواهیم داشت.

نیویورک - ایرنا - دموکرات‌های سنا در نظر دارند قطعنامه‌ای را برای محکومیت ترامپ به خاطر دستور به استفاده از گاز اشک‌آور علیه معترضان بیرون کاخ سفید ارائه دهند.

اهواز - ایرنا - فرماندار اهواز گفت: امام (ره) در طول عمر با عزت خود، تلاش بسیار و سختی‌های فراوانی برای احقاق حق مسلمین و مقابله با ظلم و جور انجام داد و توانست با یاری ملت، انقلابی بیادماندنی در تاریخ سیاسی و اجتماعی جهان خلق کند.

مراغه - ایرنا - معاون مدیرکل سازمان نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: اعتبارات دولتی برای رفع مشکلات و ایجاد زیرساخت‌ها در آموزش و پرورش کافی نبوده و باید از ظرفیت‌های خیران در این زمینه استفاده کرد.

اردبیل - ایرنا - چهار متر مکعب آب در هر ثانیه با هدف بهره‌مندی باغداران و کشاورزان منطقه از آب ذخیره شده در سد سبلان مشگین شهر رهاسازی شد.

کرج - ایرنا - رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز اعلام کرد که برای انتقال یک بیمار بدحال و راهدار حادثه دیده در ارتفاعات طالقان استان البرز از امداد هوایی استفاده شد.

تهران - ایرنا - «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن روز سه‌شنبه به مقام‌های صهیونیستی هشدار داد که در صورت الحاق کرانه باختری و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی این اقدام تل‌آویو بدون پاسخ نخواهد ماند.

تهران - ایرنا - همزمان با تشدید اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا، هزاران معترض خشمگین در سراسر دنیا علیه تاکتیک‌های خشونت‌آمیز پلیس، تبعیض نژادی و همچنین قتل «جورج فلوید» توسط پلیس ایالات متحده تظاهرات کردند.

اردبیل _ ایرنا _ بارش شدید و رگباری باران همراه با تندباد موجب جاری شدن سیل در خلخال شده و خساراتی به واحدهای مسکونی و باغ‌های این شهرستان وارد کرد.

زنجان - ایرنا - رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: عابر پیاده حین عبور از عرض خیابان کمربندی شمالی شهر زنجان بر اثر برخورد خودروی سواری پژو 405 جان خود را از دست داد.

کرج - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر کرج گفت: مردمیانسال روز سه شنبه دررودخانه کرج جان خود را از دست داد.