پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - امام جمعه مسجد خاتم الانبیا (ص) اهل سنت بجنورد گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی، وحدت و انسجام برگرفته از قرآن کریم و آموزه‌های رسول اکرم (ص) را از خیال به واقعیت بدل کرد.

چابهار - ایرنا - معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: امام خمینی (ره) به خدمتگزاری به مردم محروم و دورافتاده افتخار و به مسوولان نیز در این رابطه سفارش‌های زیادی می‌کردند.

چابهار - ایرنا - رییس بیمارستان امام علی (ع) چابهار گفت: شهروندان با توجه به شرایط قرمز بودن این شهرستان در زمینه شیوع ویرو کرونا نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را بیش‌از پیش رعایت کنند

تهران - ایرنا - یک گروه حقوقی که مورد حمایت شرکت‌های فناوری قرار دارد، از «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا به دلیل صدور فرمان اجرایی علیه شرکت‌های اینترنتی شکایت کرد.

زاهدان - ایرنا - معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برادران اهل سنت عاشقانه از زائران اربعین حسینی استقبال می‌کنند و اهدای نذورات و برپایی 2 موکب در مسیر تردد زوار در منطقه سفیدآبه و نصرت آباد نشان دهنده وجود وحدت عملی در این استان است.

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با صدور بیانیه ای به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: اگرچه 14 خرداد همواره به‌عنوان رخداد غم انگیز در تاریخ کشور اسلامی باقی خواهد ماند اما، مردم بصیر و انقلابی ایران راه رهبر فقیدشان را با قدرت و اراده آهنین ادامه می‌دهند.

تهران - ایرنا - «احمد المسماری» سخنگوی نیروهای ژنرال خلیفه حفتر موسوم به «ارتش ملی لیبی» سه‌شنبه شب گفت که شرط نخست ارتش ملی برای بازگشت به گفت‌وگوهای صلح خروج کامل ترکیه و تروریست‌ها از خاک لیبی است.

خمین - ایرنا - دبیر انجمن عایق رطوبتی دلیجان در استان مرکزی گفت: 10 میلیون متر مربع انواع عایق رطوبتی به ارزش 10 میلیون دلار پارسال از استان به خارج کشور صادر شده است.

کابل - ایرنا - سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل حمله به مسجد وزیر اکبر خان و کشته شدن مولوی محمد ایاز نیازی را توسط تروریست‌های تفرقه افکن بشدت محکوم کرد.

تهران - ایرنا - هزاران نفر از مردم آمریکا به رغم برقراری مقررات منع آمد و شد و تهدیدهای رییس جمهوری این کشور به خیابان‌ها آمده و به تظاهرات خود علیه قتل یک شهروند سیاهپوست توسط یک افسر پلیس ادامه دادند.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفت: روزانه 288 کودک به دلیل سوء‌تغذیه یا بیماری‌های واگیردار جان خود را از دست می‌دهند.

تهران - ایرنا - «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن سه‌شنبه شب در واکنش به نشست ریاض که باهدف ادعایی جمع‌آوری کمک مالی برای یمن برگزار شد، گفت: کشورهای متجاوز در پوشش حمایت از یمن گدایی می‌کنند.

تهران - ایرنا - پلیس فرانسه با معترضانی که در اعتراض به مرگ یک جوان سیاهپوست در بازداشت پلیس این کشور به خیابان‌ها آمده بودند، درگیر شد و برای متفرق کردن آنها از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

تهران - ایرنا - شماری از فلسطینیان سه‌شنبه شب در مرکز شهر قدس علیه خشونت پلیس رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

مسکو - ایرنا - رئیس جمهوری روسیه طی دستوری، سیاست روسیه در عرصه بازدارندگی هسته‌ای را تایید و برای اجرا ابلاغ کرد.

نیویورک - ایرنا - نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: آمریکا با استمرار و تشدید تحریم‌های غیرقانونی خود در شرایط بحران همه‌گیری کرونا، خطوط قرمز تروریسم اقتصادی و تروریسم پزشکی را رد کرده و به مرز جنایت علیه بشریت رسیده است.