پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضور انجمن علمی روانپزشکان ایران معتقد است که فاصله عاطفی والدین با فرزندان بویژه دختران یک عامل اساسی در فرزندکشی محسوب می‌شود.

زهدان - ایرنا - معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: گسترش زنجیره انتقال ویروس کرونا باعث شد تا بازار این شهرستان از امروز چهارشنبه به مدت 10 روز تعطیل شود.

تهران - ایرنا - دبیرکل حزب جمهوریت با تبیین سیره امام خمینی در سالگرد رحلت ایشان گفت: امام (ره) معتقد بود که دموکراسی اسلامی بهترین و پیشرفته‌ترین دموکراسی‌هاست و در اداره امور کشور حتما و لزوما باید رای مردم دخیل باشد و رای مردم است که به حاکمیت اعتبار و مشروعیت می‌بخشد.

تهران - ایرنا - گروهی از محققان با استفاده از کیتین موجود در پوست میگو پوشش‌های پلیمری چندلایه‌ای را توسعه دادند که زیست‌تخریب‌پذیر بوده و قابلیت تحمل برخوردهای شدید را دارد. هدف این تحقیقات تولید محافظ‌های سبک‌تر و مستحکم‌تری است که علاوه بر محافظت از بدن در برابر برخوردهای شدید، از آن در برابر لیزر، میکروب‌ها و گازهای سمی نیز محافظت کند.

یزد - ایرنا - استاد حوزه و دانشگاه گفت: برای شکست استکبارجهانی در جبهه فرهنگی، روانی، اقتصادی و تبلیغاتی باید مبانی فکری و سیره عملی امام‌خمینی (ه) را در جامعه میان مردم و جوانان بیشتر ترویج دهیم.

تهران - ایرنا - عضو تیم ملی کشتی آزاد، گفت: برگزاری چرخه انتخابی تیم‌های ملی به نفع کشتی‌گیران جوان‌تر است و می‌توانند با مدعیان روبرو شوند. به نظرم حق به حقدار خواهد رسید و پیش از آن نفرات جوان‌تر بیشتر ضرر می‌کردند.

تهران - ایرنا - امام خمینی (ره) معرف اسلامی حقیقی و منادی وحدت بودند که با رهنمودهای خویش پرچم مبارزه علیه ظلم را برافراشته نگاه داشتند و در زمانه‌ای که ایران اسلامی با خطر دشمنان داخلی و خارجی مواجه بود، دیدگاه‌هایی بدیع ارایه کردند تا راهگشای امت اسلامی از گرفتاری‌ها شود.

اصفهان - ایرنا - معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: 10 درصد از عرصه‌های منابع طبیعی استان با توجه به شاخص پوشش گیاهی اعم از مرتعی و جنگلی به عنوان پهنه‌های بحرانی و نیمه بحرانی از حیث احتمال بروز حریق شناسایی شده است.

قزوین - ایرنا - مجازات‌های جایگزین حبس که در سال‌های اخیر از سوی دستگاه قضا اجرایی شده، نقش موثری در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و استفاده بهینه از توان و ظرفیت زندانی‌ها برای خدمات رسانی به جامعه داشته است.

اصفهان - ایرنا - شیوع ویروس کرونا در کشورمان، آسیب‌ها و تهدیدهای گوناگونی را بهمراه داشت اما کارشناسان و مسوولان معتقدند که با وجود این مشکلات در سالی که به " جهش تولید " نامگذاری شده است می‌توان با استفاده از فرصت‌های بوجود آمده، شعار سال را محقق کرد.

تهران - ایرنا - برگزاری مرحله پلی‌آف لیگ برتر فوتسال نکات مثبت و منفی زیادی دارد که می‌تواند این رشته مهیج و موفق را تحت تاثیر قرار دهد.

تهران - ایرنا - دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب با بیان اینکه نقش زن در سیره عملی و اندیشه‌ای امام راحل جایگاه برجسته‌ای دارد، افزود: زنان مدیون افکار و اندیشه امام خمینی (ره) هستند.

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی کردستان گفت: امام خمینی (ره) با بی‌باکی و شجاعت بی‌نظیر و اتکا به همراهی مردم با نهضت خود توانست قدرت‌های خارجی بویژه غرب و آمریکا که بر ایران سلطه داشتند را به چالش بکشد.

چابهار - ایرنا - بخشدار مرکزی نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 2 روستای آبگاه و کوچینک با حدود سه هزار نفر جمعیت از توابع بخش مرکزی این شهرستان به اینترنت پرسرعت 4G متصل شدند.

اصفهان - ایرنا - مدیر قطب علمی اقتصاد بین‌الملل دانشگاه اصفهان گفت: دولت در شرایط کنونی جامعه با آزاد سازی سهام عدالت بدنبال مشارکت بیشتر مردم در سرمایه گذاری‌ها و تامین منابع مالی است که کار خوب و پسندیده‌ای محسوب می‌شود.

اصفهان - ایرنا - "چهل خشت" عنوان کتابی است که به معرفی مصور همراه با متن‌های کوتاه مرتبط با هر بنا و آثار تاریخی شهر اصفهان می‌پردازد.