پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تربت‌حیدریه - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار از آغاز برداشت گندم از پنج هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان خبرداد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در فصل زراعی امسال، 20 هزار تن گندم در این منطقه برداشت شود.

تهران - ایرنا - جمعی از مشتریان شاکی از شرکت‌های «ریگان خودرو» و «شهر خودرو ایرانیان فردا» در تماس با خبرنگار اقتصادی ایرنا، مراتب اعتراض خود به بدعهدی و بدقولی‌های این شرکت‌ها در تحویل خودروهای ثبت نامی اعلام کردند و خواستار دریافت خودروهای خود پس از گذشت دو سال شدند.

مشهد - ایرنا - مدیر اداره پست کاشمر گفت: در پی شیوع بیماری کووید 19 ناشی از ویروس همه‌گیر کرونا و اقدام شهروندان کاشمری در کاهش رفت و آمدها حجم مرسولات پستی این شهرستان افزون بر 30 درصد بیشتر شده است.

مشهد - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی از ثبت‌نام 48 هزار نفر برای استفاده از بیمه بیکاری در این استان خبر داد.

قم - ایرنا - مدیر حوزه های علمیه کشور با محکوم کردن اقدام نژاد پرستانه پلیس آمریکا گفت که حوزه های علمیه، نهادها و بزرگان حوزه صدای مظلومیت معترضان به نژآدپرستی در آمریکا را شنیده و کنار آنها ایستاده‌اند.

مشهد - ایرنا - مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: کوچ عشایر این استان به مناطق ییلاقی که به دلیل شیوع ویروس کرونا و بیماری همه‌گیر کووید 19 از فروردین ماه گذشته تاکنون به تاخیر افتاده بود هم‌اینک آغاز شده و در جریان است.

یزد - ایرنا - استاندار یزد با صدور پیامی به مناسبت سالگرد ارتحال امام (ره) و شهدای 15 خرداد سال 1342 نوشت: امام خمینی (ره) شخصیتی ممتاز و جامع الاطراف بود که در زهد، تقوا و عرفان سرآمد و در شجاعت، حکمت و فرزانگی نمونه بی‌نظیر زمان خویش بود.

مشهد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد به افزایش مصرف آب توسط شهروندان مشهدی در آستانه فصل تابستان اشاره و بیان کرد: روند صعودی افزایش مصرف آب در این کلانشهر نگران‌کننده و قابل اعلام هشدار عمومی برای تاکید بر لزوم ایجاد تعادل در مصرف این مایع حیاتی است.

تهران - ایرنا - رییس اتحادیه جهانی کشتی در نشست این اتحادیه که به صورت آنلاین برگزار شد اعلام کرد: مهمترین خصیصه داوران کشتی بی‌طرفی در قضاوت‌ها است.

قزوین - ایرنا - نگاه جهانی حضرت امام در ایجاد وحدت کلمه بین مسلمانان عالم و برقراری حکومت اسلامی و عدل الهی برای حمایت از مستضعفان عالم، موجی از بیداری اسلامی در سرتاسر عالم به راه انداخت که وعده صادق معمار کبیر انقلاب اسلامی است.

تهران - ایرنا - امام موسی صدر پیشوای دینی مشهور و ایرانی تبار مسلمانان شیعه لبنان است. او با سلوک سیاسی معتدل خویش همه پیروان ادیان گوناگون را به همزیستی مسالمت‌آمیز هدایت و نقش برجسته‌ای را در صحنه لبنان معاصر و سیاست بین‌الملل خاورمیانه ایفا کرد.

تهران - ایرنا - معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) گفت: ظلم ستیزی و استکبارستیزی مبنای حرکت امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی بود تا زمینه را برای ظهور امام زمان (عج) آماده کنند.

یزد - ایرنا - کارشناسی مذهبی گفت: قدرت و عظمت ایران در جهان نزد ملت‌ها و کشورهای مختلف به دلیل رهبری حضرت امام خمینی (ره) و اصل ولایت‌فقیه است و باید این اقتدار را با عمل به وصایای ایشان حفظ کنیم.

تهران - ایرنا - رییس انستیتوی محیط‌زیست سازمان همکاری اقتصادی (اکو) گفت: انسان در چند دهه گذشته آسیب‌های زیادی به طبیعت، محیط‌زیست و تنوع‌زیستی وارد کرده و بدون تردید این آسیب‌ها بیشتر از آن است که با امکانات امروزی بشر ترمیم شود.

پکن - ایرنا - رسانه های چین ضمن تشدید انتقادهای خود از اقدامات آمریکا علیه کشورهای دیگر، اعتراضات این کشور را نتیجه اقدامات نادرست و فضولی های این کشور علیه کشورهای دیگر و غافل ماندن از مسئولیت ها در داخل دانستند.

تهران - ایرنا - امام خمینی یکی از افرادی است که از دوران جوانی اهل سیر و سلوک بود، نه تنها در عرصه عملی که سعی می‌کردند در عرصه نظری هم به عرفان ورود پیدا کنند به طوری که از 27 تا 40 سالگی چندین کتاب در حوزه نظری عرفان نوشتند و حتی برخی از کتاب‌های بزرگ عرفانی را شرح کردند این در حالی است که کمتر عارفی، وارد عرصه نظر می‌شود.