جمعه 13 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تجربه مداخلات آمریکایی‌ها در بحران‌های کشورهای دیگر باعث شده مقامات کشور این ذهنیت برایشان ایجاد شود که سایر کشورها هم همانند آنها در امور داخلی آمریکا دخالت می کنند.

تهران - ایرنا - ائتلاف احزاب زنان اصلاح طلب (صدف) ضمن ابراز تاسف از قتل دختر 13 ساله توسط پدرش و فاجعه فرزندکشی بر تسریع در بررسی و نهایی کردن لایحه تامین امنیت زنان و دختران برابر خشونت از سوی دولت و ارائه آن به مجلس تاکید کردند.

مشهد - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مشهد گفت: در پنج نقطه از شهر مشهد به درخواست هیات‌های مذهبی این شهرستان مراسم گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت فیزیکی و جمعی برگزار می‌شود.

بوشهر - ایرنا - با حضور فرماندهی انتظامی استان بوشهر و جمعی از مسئولان شهرستان دشتستان ساختمان کلانتری 11 در منطقه فرهنگ شهر برازجان با اعتبار 30 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

شیراز - ایرنا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با انتقاد از طولانی‌شدن تعیین تکلیف زمین کتابخانه مرکزی شیراز، گفت: با توجه به صبغه فرهنگی این شهر انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها در این زمینه همکاری کنند و مرحله واگذاری زمین را در روزهای آتی به سرانجام رسانند.

بوشهر - ایرنا - فرمانده سپاه امام صادق (ع) گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی مردم انقلاب اسلامی را حاکم و این انقلاب موجب تحول در جهان شد.

تهران - ایرنا - «ادواردو گونزالز» داور اسپانیایی بعد از 17 سال قضاوت در لالیگا از مکالمه جنجالی خود با «خوزه مورینیو» در زمان حضور مرد پرتغالی روی نیمکت رئال پرده برداشت.

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه بااشاره به کاهش سه درصدی میزان بیکاری استان در سال 98؛ گفت: براساس سند اشتغال امسال، ایجاد 17 هزار و 755 شغل برای شهرستان کرمانشاه پیش‌بینی شده است.

اسلام‌آباد - ایرنا - آیین‌های گرامیداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی ره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران از سوی گروه‌های مختلف پاکستانی به ویژه نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از امروز (سه شنبه) در شهرهای مختلف پاکستان گشایش یافت.

تهران - ایرنا - پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده 18 جلدی تخلفات ارزهای دولتی در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

ایرنا - شیراز - مسجد جامع عتیق یا مسجد جمعه یا مسجد آدینه، از کهن ترین مساجد قدیمی شیراز است که در مشرق شاهچراغ قرار دارد. این مسجد دو ایوانی در سال 281 ه. ق. به دستور عمرولیث صفاری ساخته شد. ساختمان مسجد که اولین هسته تاریخی شهر شیراز است مشتمل بر بنایی مرتفع است که دارای چندین حجره و شبستان است و برخی قسمت های آن دوطبقه می باشد. شاه اسحق اینجو در سال 752 هجری قمری ساختمانی در میان...

تبریز - ایرنا - امام جمعه بستان آباد با اشاره به شخصیت استکبار ستیزی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران گفت: شخصیت امام خمینی (ره) تاریخ بشریت را متاثر کرد.

شهرکرد - ایرنا - اجرای گشت مشترک طرح تشدید مقابله با احتکار و گران فروشی خودرو با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از روز سه‌شنبه 13 خردادماه آغاز شد.

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب محمدی است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)، دنیا را در ابعاد مختلف تحت تاثیر قرار داد.

مشهد - ایرنا - نخستین یادمان شهدای سپاه ناحیه قوچان ویژه 12 سردار شهید این سپاه با حضور مسوولان شهرستان رونمایی شد.

بندرعباس - ایرنا - کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در روزهای 14 و 15 خرداد با طبخ و توزیع غذای گرم بین ایتام، نیازمندان و آسیب‌دیدگان، مراسم سالگرد رحلت امام راحل را گرامی می‌دارند.