جمعه 13 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پزشکی قانونی شهر مینیاپولیس آمریکا پس از انجام بررسی‌ها، در گزارشی علت مرگ جورج فلوید را "ایست قلبیریوی بر اثر خفگی ناشی از فشار فیزیکی به گردن" اعلام کرده است؛ به این ترتیب مرگ فلوید قتل تلقی می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت: با اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در پنج سال گذشته بیش از یک هزار و 500 نفر از هموطنان متخصص به ایران بازگشتند.

تهران - ایرنا - «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و «چاک شومر» رهبر اقلیت سنا با انتقاد از بی‌احترامی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور به عقاید مذهبی، عکس گرفتن او در مقابل کلیسایی در نزدیکی کاخ سفید را محکوم کردند.

تهران - ایرنا - هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان روز سه‌شنبه تظاهرات سراسری در ایالات متحده را در اعتراض آمیز به کشته شدن یک سیاهپوست به دست ماموران پلیس آمریکا، قابل درک و مشروع خواند و اظهار امیدواری کرد این حرکت مردمی موثر واقع شود.

تهران - ایرنا - ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر دستیابی به توان بازدارنگی کامل، به سطح تعیین کنندگی در منطقه رسیده و از اقتدار و عزت بی نظیر در منطقه غرب آسیا برخوردار شده است.

اهواز - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: امسال 50 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان خوزستان به چاپ می‌رسد.

مسکو - ایرنا - رئیس کمیسیون سیاست‌گذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) معتقد است: آمریکا در حال فروپاشی است و اعتراض‌های کنونی تنها انشانه‌ای از آینده رو به زوال ایالات متحده خواهد بود.

رشت - ایرنا - فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: رزمندگان جبهه مقاومت از شهدای دفاع مقدس الگوبرداری می کنند.

ایرنا - نیشابور - دشت نیشابور از شمال و شرق به ارتفاعات بینالود، از جنوب به ارتفاعات کوه سرخ کاشمر و چهل‌تن تربت حیدریه و از غرب به کویر سبزوار ختم می‌شود. شهر نیشابور یکی از شهرهای مهم استان خراسان رضوی است که در مسیر جاده ابریشم قرارگرفته و از حاصلخیزی بسیار بالایی برخوردار است. وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، نیشابور را به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری ایران معرفی کرده...

تهران - ایرنا - معاون فناوری شرکت ملی پست گفت: در چارچوب بسته‌های پیشنهادی پست در طرح ایران نوآفرین، کسب و کارهای استارتاپی که با پست قرارداد داشته باشند می‌توانند سرویس‌های فیزیکی داخله و همچنین سرویس برخط استعلام نشانی استاندارد و مکان محور را با نرخ 50 درصد تخفیف دریافت کنند.

مهاباد - ایرنا - مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: یکی از خیران این شهرستان هزینه تعریض و بهسازی یک دهنه پل روستایی با اعتبار 300 میلیون ریال را تقبل کرد.

تهران - ایرنا - مرکز ارتباطات امور بین‌الملل سایپا در اطلاعیه شماره هفت خود درباره طرح فروش فوق العاده محصولات این گروه خودروسازی به 20 پرسش متداول متقاضیان برای ثبت‌نام در این طرح پاسخ داد.

اهواز - ایرنا - سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: آیین بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران و شهدای 15خرداد به علت پیامدهدی ناشی از شیوع ویروس کرونا و ضرورت حفظ سلامت مردم، در هیچ نقطه از این استان برگزار نخواهد شد.

قزوین - ایرنا - موزه های قزوین فردا چهاردهم خرداد به مناسبت گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) تعطیل هستند.

اهواز - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در شرایط کرونا چگونگی رابطه حکومت با جامعه بسیار تاثیرگذار است در این بحران کشورهای با اقتصاد قوی‌تر و توانمندتر و دارای سرمایه اجتماعی بیشتر، موفق‌تر عمل کرده‌اند.

رشت - ایرنا - رئیس فدراسیون مشتزنی گفت: با توجه به کسب دو سهمیه المپیک، امیدوار به کسب مدال در این رقابت ها هستیم.