جمعه 13 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وقوع بحران کرونا، جهان را با چالشی نوظهور روبه‌رو ساخت و متاثر از آن دگرگونی‌های شگرفی در ساحت‌های اندیشه و زندگی روزمره انسان به وجود آورده است. در این بین صاحب‌نظران از منظرهای گوناگونی به تحولات رخ داده در جهان عصر کرونا و تبیین شرایط موجود و تحولات ناشی از آن پرداختند.

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی از اختصاص سه هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار به حوزه سلامت استان از زمان شیوع بیماری کرونا خبر داد و گفت: خدمات دولت در این ایام موجب شده است که کشورمان کارنامه درخشانی در مبارزه با کرونا داشته باشد.

تهران - ایرنا - باراک اوباما رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز سه‌شنبه واکنش خشونت‌آمیز پلیس آمریکا در برابر معترضان را محکوم کرد و در عین حال، اقدامات خشونت بار برخی معترضان را غیرقابل قبول دانست.

بیرجند - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: شیوع بیماری کرونا و تبعات آن 35 میلیارد و 723 میلیون تومان به صنعت مرغداری استان خسارت وارد کرد.

سمنان - ایرنا - شهردار و اعضای شورای شهر سمنان به همراه مسوولان سازمان های شهرداری روز سه‌شنبه از طرح های در حال اجرا در بافت تاریخی شهر که توسط شهرداری در حال احیا است بازدید کردند. خانه‌های تاریخی ترنج، موزه سلامت، باغ ایرانی فیض و خانه دانایی ها از جمله این طرح ها بود. (عکس: عابد میرمعصومی)

تهران - ایرنا - میادین و بازارهای میوه و تره بار پایتخت روز چهارشنبه 14 خرداد، همزمان با سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به صورت نیمه وقت و روز پنج شنبه 15 خرداد، همزمان با سالگرد قیام خونین مردم تهران به صورت تمام وقت باز هستند.

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: یکی از شاخصه ها و ویژگی های ممتاز و مثال زدنی امام خمینی (ره) مردم‌داری ایشان بود که این مهم باید مورد توجه جدی مسوولان و مدیران کنونی قرار بگیرد.

تهران - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: شهرداری های این استان محدوده مناطق بافت فرسوده را مشخص و برای آنها طرح ویژه تدوین کنند.

مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی با انتقاد از نحوه توزیع تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه و تسهیلات صندوق توسعه ملی گفت: برای دستیابی به اشتغال پایدار که هدف نهایی اقتصاد است باید از ابتدا منابع مالی به صورت عادلانه بین استانها توزیع شود نه این که مستقیم در اختیار وزارتخانه‌ها قرار گیرد تا آنها بین استانها توزیع کنند.

تهران - ایرنا - عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: مدتی است دوستان در کمیته استیناف من را بایکوت کرده‌اند و محرمانه جلسه می‌گذارند و حکم می‌دهند.

ساری - ایرنا - هشتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران روز سه‌شنبه با حضور استاندار و معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

تهران - ایرنا - بدنبال اقدام باشگاه لیورپول در حمایت از جنبش «زندگی سیاهپوستان ارزشمند است»، باشگاه‌های چلسی و نیوکاسل نیز در حساب توییتری خود پست‌های مشابهی منتشر کردند.

شیراز - ایرنا - معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان کازرون گفت: ظرف 2 سال اخیر با وجود کمبود منابع مالی دولت، بیش از 550 میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی این شهرستان صرف شده و یا در حال هزینه شدن است.

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان حکم ریاست «داود عزیزی» در فدراسیون تنیس را صادر کرد.

شیراز - ایرنا - شهرستان گراش در جنوب استان فارس که تا هفته گذشته آمار دو رقمی تعداد مبتلایان به کرونا را داشت اکنون از وضعیت سفید خارج شده و در وضعیت زرد قرار گرفته است، مسوولان دانشکده پزشکی این شهرستان پیش بینی کرده اند با تداوم وضعیت فعلی گراش در وضعیت قرمز ابتلا به کرونا قرار می‌گیرد.

مسکو - ایرنا - وزیر کار و حمایت‌های اجتماعی روسیه اعلام کرد: شمار رسمی بیکاران در روسیه به 2 میلیون و 90 هزار نفر رسید.