جمعه 13 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

اسلام‌آباد - ایرنا - سایه تاریک کرونا بر تجارت پاکستان که به دلیل سرعت فزایند شیوع کرونا ممکن است تا روزهای آینده به سمت اعمال مجدد محدودیت‌ها و تعطیلی پیش برود، همچنان سنگینی کرده و مسئولان این کشور بیم آن دارند که پیامدهای اقتصادی و کاهش ذخایر ارزی منجر به ورشکستگی شرکت‌های تجاری و سرمایه گذاری در پاکستان شود.

تهران - ایرنا - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه 12 خرداد) با هشدار نسبت به کاربرد زور بیش از اندازه علیه تظاهرکنندگان معترض به کشته شدن جرج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی در بازداشت پلیس، اعلام کرد که از این رخداد تکان خورده و وحشت کرده است.

ساری - ایرنا - دبیر کارگروه نظارت و بازرسی ثبت نام آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه ثبت نام دانش‌آموزان فقط بر اساس محدوده جغرافیایی محل زندگی انجام می‌شود، گفت: اعمال شرط معدل، برگزاری آزمون ورودی یا مصاحبه در مدارس برای ثبت نام خلاف مقررات بوده و تخلف محسوب می‌شود.

کاشان - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان از مرمت خانه تاریخی شرکاء عرب واقع در بخش زواره این شهرستان با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی خبر داد.

آستارا - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا با پیش‌بینی حضور گردشگران و مسافران در تعطیلات پیش‌رو، ناجیان غریق را به استقرار در نوار ساحلی این شهرستان برای جلوگیری از غرق شدن افراد فراخواند و مسئولان را به انسداد مناطق خطرآفرین توصیه کرد.

مشهد - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از توزیع 36 هزار بسته معیشتی و بهداشتی ویژه بیماران خاص و اقشار آسیب‌دیده از کرونا در این استان خبر داد.

تهران - ایرنا - سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از ادامه افزایش متوسط نرخ رشد روزانه ابتلا به کرونا در کشور از 1.48 درصد به 1.8 درصد در دهه اول خرداد ماه خبر داد.

یزد - ایرنا - مدیر صندوق بیمه عشایر، روستاییان و کشاورزان یزد گفت: شهرستان خاتم در جذب افراد برای عضویت در صندوق بیمه این اقشار در میان 10 شهرستان استان در صدر قرار دارد.

اهواز - ایرنا - شیوع بیماری کرونا موجب شد تا مسئولان باشگاه فولاد خوزستان، اتاق ویژه‌ای برای انجام تست از اعضای تیم فولادنوین را راه‌اندازی کنند.

مشهد - ایرنا - مدیرعامل صندوق توسعه ملی گفت: یک میلیارد دلار تسهیلات ارزی از محل این صندوق به صنعت خودروسازی کشور اختصاص داد تا بتوان تولید داخلی را رونق داد و با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان قطعات را در داخل کشور تولید کرد.

تهران - ایرنا - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حجم صادرات در مرزها سه برابر واردات است و در برابر صادرات هیچ مانعی قرار نمی‌دهیم.

پکن - ایرنا - حدود دو میلیون و 920 هزار تن از مردم و شخصیت های محافل مختلف هنگ کنگ در روزهای اخیر از تصمیم مجلس ملی نمایندگان خلق چین مربوط به هنگ کنگ، حمایت کردند.

تهران - ایرنا - پلیس راه راهنمایی و رانندگی ناجا جزئیات محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات پایان هفته را در سراسر کشور اعلام کرد.

کاشان - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از آغاز طرح مبارزه با موش‌ها در یک‌هزار و 200 هکتار از تاغزارهای این شهرستان در مدت حدود 20 روز آینده خبر داد.

تهران - ایرنا - قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست، نقض آشکار حقوق بشر در آمریکا را بیش از پیش آشکار ساخت و فرصتی برای بازخوانی اسناد بین‌المللی حقوق بشر درباره ممنوعیت تبعیض‌نژادی را فراهم کرده است.

تهران - ایرنا - بانک مرکزی اعلام کرد: در نخستین حراج اوراق دولتی با فروش 51 هزار میلیارد ریال اوراق به قیمت یک میلیون ریال (با کوپن سود سالانه 15 درصد) موافقت شد.