جمعه 13 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نمایشگاه آثار هنرمندان پیشکسوت حوزه هنری امروز (13 خردادماه 99) در فضای مجازی باغ موزه هنر ایرانی افتتاح می‌شود.

اردبیل - ایرنا - - معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: امسال تاکنون 95 مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز غیرمجاز شناسائی، توقف و قلع و قمع شد.

تهران - ایرنا - قیام حضرت امام خمینی «رحمالله علیه» علیه لایحه ننگین و استعماری کاپیتولاسیون بخش مهمی از مبارزات نهضت بزرگ ایشان، علیه استبداد و استعمار، ظلم و طاغوت نظام سلطه بود که در بهمن 57 با نثار جان، تعداد کثیری از مردم شهیدپرور ایران اسلامی به ثمر نشست و میوه جمهوری اسلامی ایران را به بار آورد.

اهواز - ایرنا - مدیر زراعت جهاد کشاورزی شوشتر گفت: بیش از چهار هزار و 100 تن سیب و پیازدر سال زراعی جاری از مزارع این شهرستان برداشت شد.

تهران - ایرنا - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) تاکید کرد: اندیشه، تفکر و راهبردهای امامین انقلاب اسلامی نسخه اصلی و آینه تمام انقلاب و نقشه راه نظام و ملت رشید، مومن و انقلابی ایران و متضمن امنیت پایدار ملی و آرامش است.

تهران - ایرنا - کره جنوبی در تلاش برای مهار خوشه‌های جدید شیوع کرونا در این کشور از یک سامانه جدید بارکد رهگیری پاسخ سریع (QR) به منظور دنبال کردن بازدیدکنندگان از اماکن تفریحی، رستوران‌ها و کلیساها استفاده می‌کند.

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود با بیان این که شبکه های اجتماعی در دوران شیوع ویروس کرونا عملکرد خوبی داشتند، گفت: باید برای روشنگری افکار عمومی در همه زمینه‌ها از فرصت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استفاده بهینه شود.

تهران - ایرنا - فهرست برترین تازه‌های کتاب منتشرشده اسفند 1398 در موضوع «ادبیات» با عنوان «اسفندنامه کتاب» از سوی مؤسسه خانه کتاب معرفی شد.

دهلی نو - ایرنا - دولت هند روز سه شنبه اعلام کرد که داروی "رمدیسویر" ساخت شرکت آمریکایی "گیلیاد" را به عنوان درمان اضطراری بیماران کرونایی تایید کرده است.

تهران - ایرنا - طی حکمی از سوی حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی، محمد رحمتی به عنوان معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی منصوب شد.

تهران - ایرنا - مرکز آمار اعلام کرد که جمعیت 15 و ساله و بیشتر ساکن در شهرها روزانه به طور میانگین بیش از 10 ساعت را صرف رسیدگی به خود می‌کنند و تنها سه ساعت را به اشتغال و کسب مزد اختصاص می‌دهند.

کرمان - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمان گفت: 200 هزار نفر در این استان مشمول بیمه اجتماعی می شوند که هنوز نتوانستیم آنان را تحت پوشش بیمه ای بیاوریم.

تهران - ایرنا - فرصت ثبت‌نام در آزمون پذیرش دستیار دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) با توجه به درخواست‌های مکرر داوطلبان دوباره تمدید شد.

تهران - ایرنا - معاون اول رییس‌جمهوری، آیین‌نامه اعطای تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را برای اجرا به وزارتخانه‌های کشور، اطلاعات و امورخارجه و معاونت حقوقی رییس‌جمهوری ابلاغ کرد.

بروجرد - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: 15 واحد نانوایی متخلف در راستای اجرای طرح نظارت بر واحدهای صنفی در این شهرستان شناسایی شد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به مناسبت ارتحال بنیانگذار انقلاب با بیان اینکه مکتب امام راحل به ما یاد داد «ایرانی مسلمان می‌تواند»، نوشت: مکتب امام خمینی (ره) زنده است چرا که راه و مسیر او از چشمه جوشان ارزش‌های الهی نشات می‌گیرد.