جمعه 13 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - استان قزوین معروف به آیینه تاریخ و طبیعت ایران با کمتر از یک درصد مساحت کشور دارای جاذبه‌های فراوان گردشگری از جمله در بخش طبیعی است که بسیاری از آنها ناشناخته باقی مانده و یا دست‌کم کمتر شناخته شده‌اند.

قم - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در حال حاضر 98 معدن با سرمایه‌گذاری بیش از یکهزار و 65 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای یکهزار و 294 تن در استان فعال است.

مشهد - ایرنا - رییس اتحادیه صنف تعمیرکاران و فروشندگان لاستیک مشهد گفت: پس از حذف ارز 4200 تومانی برای لاستیک خودرو هنوز تغییرات قیمتی این کالا در بازار اعمال نشده است اما تاثیر آن بر قیمت لاستیک در تیر ماه محسوس خواهد بود.

تهران - ایرنا - نمایندگی سازمان ملل متحد در لیبی (آنسمیل) صبح سه‌شنبه اعلام کرد، دور جدید مذاکرات کمیته نظامی مشترک "5 + 5" برای برقراری آتش‌بس در این کشور آغاز می‌شود.

مشهد - ایرنا - تالارهای پذیرایی تنها صنف باقیمانده از تعطیلی‌های اجباری ایام شیوع کرونا هستند که هنوز مجوز بازگشایی آنها صادر نشده است و به گفته صاحبان کسب و کار در این بخش روند تعطیلی‌های اجباری به بسته شدن همیشگی تالارها خواهد انجامید.

تهران - ایرنا - رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: اجباری در بازگشایی مراکز و آموزشگاه‌هایی همچون آموزشگاه‌های زبان‌های خارجی نیست اما بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت منعی هم در بازگشایی این مراکز وجود ندارد.

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: خبرهای خوب روزهای اخیر در مورد کاهش مرگ و میر و شناسایی به موقع بیماران کرونایی، به هیچ وجه به معنای عادی قلمداد کردن شرایط و بی ملاحظ بودن در رفتارهایی مانند رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات و کمرنگ کردن سخت گیری‌های محافظتی در مقابل این اپیدمی نیست و مردم باید همچنان خطرات بالقوه این بیماری را جدی...

خرم آباد - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان الیگودرز گفت: 22 اثر به بخش مسابقه نخستین جشنواره نمایش‌های رادیویی کوتاه استان لرستان راه پیدا کردند.

بجنورد - ایرنا - خراسان شمالی 117 هزار هکتار دیمزار گندم و جو دارد و کشاورزان این استان برای بارندگی و فراهم شدن زمینه برداشت محصول مناسب از این سطح، در آخرین روزهای بهار چشم به آسمان دوخته‌اند.

اصفهان - ایرنا - بزرگمردی که بدر سیمایش بر افق تاریخ ایران و جهان تابید و راه جدیدی را برای انسان امروز ارائه کرد و سرانجام پس از سالها مبارزه با ظلم و جور و ندای حق‌طلبی، در ماه خرداد که انتظارش می‌کشید به معبودش شتافت، آری هجرتش، چه غمبار بود، براستی جهان در سوگش گریست.

زنجان - ایرنا - رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اقدام سیستم بهداشت و درمان کشور در بحران کرونا مجاهدانه بود و عملکرد درست و مناسب موجب اعتماد و همراهی مردم برای کنترل این بیماری شد که این اتفاق بزرگی بود.

نیویورک - ایرنا - سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با رد ادعای حملات سایبری ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت ایران همواره هدف نیروهای شرور در این زمینه بوده است و به دفاع مشروع در برابر چنین حملاتی ادامه می‌دهد.

پکن - ایرنا - مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های کره جنوبی اعلام کرد که «ابتلای خوشه ای» به ویروس کرونا در برخی از کلیساها بار دیگر باعث نگرانی فزاینده در میان مردم و مسئولان شده است.

یزد - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد اعلام کرد: ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن که در مرحله اول تایید و پیامک برای آنها ارسال شده برای تکمیل پرونده به سامانه طرح اقدام ملی مسکن مراجعه کنند.

اروپا | بلگراد - ایرنا - رشد اقتصادی کرواسی در سه ماهه نخست سال 2020 چهار دهم درصد (0.4) بوده و این کشور به رغم شرایط بیماری همه گیر ویروس کووید -19و وقوع زلزله در زاگرب در میان 8 کشور عضو اتحادیه اروپا با رشد اقتصادی مثبت قرار دارد.

تهران - ایرنا - اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان شامگاه دوشنبه با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا از طریق ویدیوکنفرانس در مورد اقدامات بعدی فرآیند صلح به گفت و گو کرد.