جمعه 13 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی بزرگراه بیله‌سوار - گرمی به عنوان یکی از پروژه مهم راه استان در سال جاری تسریع می‌شود.

تهران - ایرنا - دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان گفت: دستیابی به شعار جهش تولید در صنعت خودروسازی به شرط تامین ارز و مواد اولیه امکانپذیر است.

مشهد - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: 55 درصد راه‌های شریانی و اصلی و 35 درصد راه‌های فرعی و روستایی این استان نیازمند ترمیم و روکش آسفالت است.

تهران - ایرنا - افزایش قیمت خرید مسکن در کلانشهر تهران و شهرهای اقماری آن در حالی به یکی از موضوعات شهروندان تبدیل شده که محور اصلی آن پاسخ به این پرسش است: «مدت انتظار یک خانواده متوسط تهرانی برای خانه دار شدن چند سال است؟»

تهران - ایرنا - با شیوع ویروس کرونا در کشور و تاکید مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رعایت دستورالعمل بهداشتی و لزوم استفاده افراد از ماسک، دستکش و محلول های ضدعفونی برای پیشگیری از این ویروس منحوس، مردم به داروخانه ها و مراکز توزیع اقلام بهداشتی هجوم آوردند و همین امر باعث شد برخی از سودجویان از فرصت پیش آمده استفاده کرده و این اقلام را با چند برابر قیمت واقعی آن به مردم...

بوشهر - ایرنا - معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: خاموش کردن آتش در ارتفاعات نیاز به تجهیزاتی از جمله بالگرد آب‌پاش دارد و کمبود این امکانات مشکل کشوری است و تنها مختص این استان نیست.

تهران - ایرنا - «کوئنتین تارانتینو» کارگردان نام‌آشنای آمریکایی، فیلم «شبکه اجتماعی» به کارگردانی دیوید فینچر را به عنوان بهترین فیلم سینمایی دهه گذشته معرفی کرد.

سمنان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تعداد سفیران سلامت در اجرای ملی طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» در استان با به‌کارگیری 100 هزار سفیر سلامت پیش‌بینی می‌شود.

اردبیل - ایرنا - مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از انجام مصاحبه و گردآوری خاطرات مادران شهدا در این استان و انتشار آن خبر داد.

زاهدان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: ارگ محمدحسین خان نارویی در روستای قلعه‌نو شهرستان زهک به عنوان نخستین هتل سنتی استان با 80 درصد پیشرفت فیزییکی در حال ساخت است.

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: 2 میلیارد و 226 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی 24 ماه اخیر در این استان جذب شد.

ارومیه - ایرنا - رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز فصل گرما و تبخیر بالای آب در حوضه آبریز دریاچه، گفت: حجم آب نگین آبی آذربایجان هم‌اکنون به بیش از پنج میلیارد و 190 میلیون مترمکعب رسیده است.

قم - ایرنا - پژوهشگر نمونه کشور گفت: تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط کنونی بهترین راه برای عبور از تحریم‌های اقتصادی است و آن را بی‌اثر می‌کند.

تربت‌حیدریه - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان تربت‌حیدریه گفت: مسیر منتهی به مجموعه ورزشی آزادی این شهرستان نیازمند مرمت و بهسازی است اما به علت مشخص نبودن سهم دستگاه‌های متولی، معلق مانده است.

اراک - ایرنا - «حکمت لی سوزلر» عنوان کتابی است که به قلم «خسرو امیرحسینی» به رشته تحریر درآمده و حاوی ضرب‌المثل‌ها و معماهای ترکی است که در منطقه ساوه، زرندیه، خرقان، نوبران و آوه رواج دارد.

شیراز - ایرنا - اندیشه استقرار واحدهای صنعتی در یک محدوده جغرافیایی به اواسط دهه 30 شمسی بازمی‌گردد و به دنبال آن تاسیس و راه‌اندازی نخستن ناحیه صنعتی کشور در کرج در سال 1333 در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد وزارت صنایع با در اختیار گذاشتن زمین و ارائه خدمات آب و برق زمینه را برای ورود صنایع به این شهرک فراهم کند.