جمعه 13 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «این انقلاب بی‌نام خمینی (ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.» این دقیق‌ترین و رساترین توصیفی است که رهبری معظم انقلاب از عمق تاثیرگذاری یکی از برترین چهره‌های جهان بیان کرده‌اند. شخصیتی استثنایی و تاریخ‌ساز که این روزها در آستانه سالگرد ارتحال ملکوتی وی قرار داریم.

قزوین - ایرنا - رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: طبق ابلاغیه صورت گرفته، کلیه دستگاه‌های دولتی به استفاده از کارشناس رسمی دادگستری مکلف هستند و باید از ارجاع مستقیم پرونده‌ها به افراد بدون هماهنگی با مرکز کارشناسان قوه قضاییه خودداری نمایند.

کابل - ایرنا - پس از امضای توافقنامه دوحه بین آمریکا و طالبان و افشای زندگی مجلل برخی از رهبران این گروه اختلافات درونی آنها بشدت افزایش یافته و خطر چندپارچه شدن طالبان را بوجود آورده است.

ایرنا - سنندج - شرکت خاوین تولیدکننده ماکارونی، شرکت سبک سازان غرب، شرکت غرب آوان، شرکت آریان غرب کردستان تولیدکننده اتصالات پولیکا واحدهای تولیدی کردستان هستند که صاحبان این مشاغل تولیدی برای بازگشت به چرخه تولید و ادامه فعالیت خود چشم امید به کارگشایی و پیگیری مشکلات از سوی مسوولان دارند، می‌طلبد برای تحقق شعار سال برای رونق بیشتر این واحدهای نیمه فعال و غیره فعال تلاش کرد.(عکاس:...

رشت - ایرنا - مدیرکل فرودگاه گیلان اعلام کرد: پروازهای رفت و برگشت رشت - تهران از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت افزایش یافت.

همدان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از راه‌اندازی 14 طرح صنعتی در این استان خبر داد و گفت: این طرحها در زمینه فولاد، پتروشیمی، دستگاه ارز دیجیتال، کاغذ و شیشه هستند که در سال جهش تولید به جمع صنایع موجود اضافه می‌شود.

خرم‌آباد - ایرنا - معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: تکمیل ثبت نام اولیه طرح مسکن ملی امروز 13 خرداد همزمان با سراسر کشور برای متقاضیان این استان نیز آغاز شده است.

زنجان _ ایرنا _استاندار زنجان با بیان اینکه گفتمان غالب در ثبت احوال باید گفتمان برنامه ریزی باشد، گفت: ثبت احوال عامل مهم توسعه یافتگی جامعه است.

تهران - ایرنا - همزمان با شروع تعطیلات پایان هفته، مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در راه‌های شمالی کشور خبر داد.

رشت - ایرنا - کرونا بیماری مرموز و دردساز هنوز از میان ما رخت بر نبسته و این روزها چراغ خاموش اما فعال بین ما پرسه می زند و دنبال طعمه می گردد و ظاهرا هم قرار نیست به این زودی ها بار و بنه اش را ببیند و برود اما مردمان بی خیال حضور او به کار و زندگی و سفر و حضر مشغولند اما نه کمی فراتر از بی خیالی و چه بسیار از او غفلت می کنند.

ارومیه - ایرنا - فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: امسال 700 میلیارد ریال اعتبار برای محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف استان هزینه می‌شود که بخش قابل توجه این اعتبار در حوزه عمرانی خواهد بود.

کرج - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار البرز بر هم افزایی و توسعه ظرفیت های استانی برای گسترش خدمات فرهنگی و هنری درفضای مجازی تاکید کرد.

کرج - ایرنا - کارشناس کنترل ترافیک پلیس راه البرز اعلام کرد که برای روان سازی تردد خودروها در جاده گردشگری کرج - چالوس محدودیت ترافیکی در تعطیلات پیش رو اعمال می شود.

بیرجند - ایرنا - مدیر پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه بیرجند گفت: از محل اعتبارات سال 98 تاکنون 580 میلیون تومان برای باغ و عمارت جهانی اکبریه تخصیص یافته که 260 میلیون تومان صرف مرمت میراث جهانی اکبریه و 320 میلیون تومان برای مطالعات و مرمت موزه آن هزینه شده است.

تهران - ایرنا - میزان بارش‌های کشور در سال آبی جاری در حالی نسبت به مدت مشابه پارسال با کاهش هشت درصدی روبرو شده که به دلیل افزایش کم‌سابقه دمای هوا و نیز وجود بیماری کرونا مصرف آب روندی افزایشی یافته است.

تهران ایرنا - رییس فدراسیون هاکی گفت: همچنان به خاطر شیوع ویروس کرونا مسابقات هاکی تعطیل است و به طور حتم پس اخذ مجوزهای لازم از ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، اقدامات و برنامه‌های از پیش تعیین شده را انجام می‌دهیم.