شنبه 14 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: تاکنون 40 اختراع در حوزه سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ثبت شده است.

تهران - ایرنا - رزمایش توزیع کمک‌های مومنانه خانواده بزرگ تکواندو با نام شهید «وحید زمانی‌نیا» روز (دوشنبه 19 خردادماه) در شهر ری برگزار می‌شود.

ایرنا - شهرکرد - 28 بهمن 1398 آخرین روزی بود که همه دانش آموزان در مدرسه حضور داشتند و پس از آن با برگزاری انتخابات مجلس (2 اسفند ماه) و یک روز تعطیلی پس از آن، از 4 اسفند با شیوع ویروس کرونا تمامی اماکن آموزشی تعطیل شدند. مدارس بیش از سه ماه است که روی بچه ها را ندیده و صدای آنها را نشنیده است و آموزش فقط از طریق فضای مجازی بوده است. هم اکنون هم خرداد ماه و فصل پرشور امتحانات است،...

تهران - ایرنا - نامش با انتقاد گره خورده و در چند سال گذشته در ابتدای فصل نتایج ناامید کننده‌ای را برای استقلالی‌ها پیش‌بینی می‌کند اما زمانی که کارنامه این پیشکسوت مورد واکاوی قرار می‌گیرد، می‌توان او را مرد بازی‌های بزرگ دانست.

ساری - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با حکم رییس این نهاد حمایتی تغییر کرد و مراسم معارفه مدیرکل جدید نیز فردا سه‌شنبه در ساری برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - «لودویک اوربان - Ludovic Orban» نخست‌وزیر رومانی به دلیل زیرپاگذاشتن مقررات دولت در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، با استعمال دخانیات در فضای بسته و خودداری از زدن ماسک به پرداخت 3 هزار لئو (617 یورو) جریمه شد.

تهران - ایرنا - اداره اطلاعات وزارت کشور عراق با صدور بیانیه ای از بازداشت چهار تن از عناصر گروه تروریستی داعش خبر داد.

تهران - ایرنا - سازمان ملل متحد گزارشی از صلحبانان خود در سال 2020 منتشر کرده است که بر اساس آن اتباع کشورهای شبه قاره هند با 30 درصد سهم همچون سال‌های گذشته، پرشمارترین آن‌ها در عملیات‌های نظامی حفظ صلح کلاه آبی‌ها در سطح جهان هستند.

لندن - ایرنا - نشریه «فایننشال تایمز» گزارش داد که ذخایر ارزی عربستان در ماه آوریل گذشته 21 میلیارد دلار دیگر کاهش یافته تا ریاض در ادامه ولخرجی‌های اخیر خود در حوزه سرمایه‌گذاری‌های خارجی و بهره‌بردن از آشفتگی اخیر بازارهای جهان، میلیاردها دلار از صندوق ثروت ملی این کشور برداشت کند.

ساری - ایرنا - معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: سهمیه طرح اقدام ملی مسکن برای این استان در مرحله دوم حدود هشت هزار واحد پیش‌بینی شده‌است.

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: نیروهای انقلابی با تلاش و پشتکار بیش از پیش گره‌ها و مشکلات کشور را باز خواهند کرد و در این مسیر باید دست‌گیر یکدیگر باشیم.

اهواز - ایرنا - قائم‌مقام شرکت آب‌وفاضلاب استان خوزستان با اشاره به نهایی شدن خطوط انتقال آب، تابلو برق ها، الکتروپمپ‌ها و الکتروموتورها در پروژه آبرسانی به روستاهای غیزانیه گفت: اجرا و کارگذاری خط انتقال آب پروژه آبرسانی به روستاهای دهستان غیزانیه اهواز از تصفیه خانه شهید الماسی شیبان تا ایستگاه تقویت فشار صفیره به اتمام رسیده و در مرحله آزمایش قرار دارد.

بندرعباس - ایرنا - فرماندار بندرلنگه گفت: با توجه به روند صعودی بیماری کووید 19 در شهرستان، از امروز دوشنبه دوازدهم خردادماه همه مردم باید جهت حضور در مراکز پرتردد و تجمعی از ماسک و دستکش استفاده کنند.

مسکو - ایرنا - نماینده دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا از آنچه سانسور هوشمند در فیسبوک، توئیتر، گوگل و یوتیوب در جهت سیاست های آمریکا خواند انتقاد کرد و گفت: این رسانه‌ها مدعی آزاد بیان و حقوق انسانها هستند.

کرج - ایرنا - رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه در حوزه آموزش نباید فقط به برنامه‌های رسمی اکتفا شود گفت: توجه به برنامه‌های غیررسمی مبتنی بر درک واقعی نیازهای آموزشی، توانمندتر شدن دانشجویان و کیفی‌تر شدن ارتقای آموزشی را به دنبال دارد.

تهران - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست ضمن تاکید بر اراده نیروهای این سازمان برای مهار آتش در خائیز گفت: میزان سوختگی در منطقه حفاظت شده خائیز هنوز قابل محاسبه نیست.