شنبه 14 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خلخال از آغاز برداشت محصول گیلاس از باغات میوه مناطق نیمه گرمسیری این شهرستان خبرداد.

بیرجند - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از تسهیلات، موفق به حل مشکلات و معضلات کشور درخصوص بیماری کرونا شدند.

رشت - ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان بیان کرد: 28 هزار نفر از استان در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند و دبیرخانه مرکزی جشنواره کتابخوانی رضوی با توجه به استقبال شرکت کنندگان مهلت ثبت نام در این جشنواره را تا پایان تیرماه 1399 تمدید کرده است.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت با همکاری 20 میلیون سفیر سلامت در خانواده ها یک الگوی موفق جهانی می شود.

تهران - ایرنا - دومین فراخوان طرح‌های پژوهشی حوزه ترویج و مردمی‌سازی علوم با شعار «علم برای عموم جامعه» توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی منتشر شد تا با حمایت از طرح‌های پژوهشی این حوزه شاهد رونق فعالیت‌های فناورانه آن باشیم.

تهران - ایرنا - معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور گفت: بیش از 36 میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات فنی و اعتباری به فعالان حوزه صنایع‌دستی پرداخت شده است.

شیراز - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: بیش از 4 هزار برنامه شامل نمایشگاه عکس و کتاب، مراسم عمومی، سخنرانی، مسابقات فرهنگی و... به مناسبت 14 و 15 خرداد و سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی در فارس برگزار خواهد شد.

سنندج - ایرنا - رییس اداره سلامت روان اجتماعی و اعتیاد معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: 52.6 درصد معتادان استان شاغل و از این تعداد 36.5درصد شغل دولتی، 33.7درصد مشاغل خصوصی و 18.3درصد خویش‌فرما هستند.

تهران - ایرنا - آژانس مسافرتی دولتی استرالیا "اسمارت‌تراولر" با اشاره به ناامنی‌های ناشی از برخی تظاهرات خشونت‌آمیز در اعتراض به نژادپرستی در آمریکا از اتباع استرالیا در آمریکا خواست که مسافرت نکنند و از تجمعات دوری کنند.

تهران - ایرنا - انجمن ام اس ایران در بیانیه‌ای، هزینه بسیار بالای داروهای خارجی، نگهداری در منزل، مسکن و خدمات دندانپزشکی و بیماری‌های دهان و دندان را از جمله مشکلات و چالش‌های پیش‌روی افراد مبتلا به ام اس برشمرد.

گناوه - ایرنا - فرماندار گناوه گفت: باتوجه به روند صعودی مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان باید نظارت دقیق و بیشتری بر اجرای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و بازار انجام شود.

تبریز - ایرنا - مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: فاز مایع تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز به 62 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و تا پایان امسال به بهره‌برداری می رسد.

کرمانشاه - ایرنا - راننده لودری که بی‌مهابا آلونک 10 متری «آسیه» را ویران کرد، هرگز فکر نمی‌کرد، اقدام او و همکارانش یکی از غمبارترین اتفاقات سال 99 را رقم بزند و باتلاقی درست کند که نه فقط نیروهای اجراییات که کل اعتبار شهرداری کرمانشاه را به زیر بکشد و حتی سرآغاز خیزش مجازی علیه «تبعیض و بی‌عدالتی» شود.

تهران - ایرنا - آزمایش کرونا نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و اعضای خانواده وی مثبت اعلام شده است.

قزوین - ایرنا - استان قزوین به عنوان پایلوت اجرای طرح حسابرسی آب کشاورزی انتخاب شده که در آن وضعیت آب بری 2 محصول گندم و ذرت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از افزایش 20 درصدی مصرف آب تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: براین اساس رکورد مصرف آب تهران در طی 50 سال اخیر شکسته شد.