شنبه 14 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید شیرخام کشور در چهار دهه اخیر جهش داشته به طوری که از حدود دو میلیون و 300 هزار تن در ابتدای انقلاب به بیش از 11 میلیون تن در سال 98 رسیده است.

کرج - ایرنا - محققان پژوهشکده متابولیت‌های ثانویه پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با جمع‌آوری و بررسی نمونه های مختلف گیاه شیرین بیان از 21 استان کشور موفق به شناسایی جمعیت های برتر با متابولیت های دارویی و عملکرد کشت مطلوب و اقتصادی این محصول شدند.

سمنان - ایرنا - اجرای مرحله ملی طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» با سخنرانی ویدئوکنفرانسی سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه در آیینی در سمنان آغاز شد.

مهاباد - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: امسال 887 تن کالای اساسی به منظور تنظیم بازار در این شهرستان توزیع شده است.

شهرری - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری گفت: همزمان با ایام رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی و برگزار نشدن مراسم سالگرد ارتحال آن امام به دلیل شیوع ویروس کرونا؛ معرفی ابعاد شخصیتی امام (ره) از طریق فضای مجازی به نسل جوان جامعه تبیین می‌شود.

مشهد - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: نرخ شیوع اعتیاد به سیگار در جمعیت زیر 15 سال استان 20 درصد، معادل 960 هزار نفر است.

کاشان - ایرنا - فرماندار اردستان گفت: ظرفیت بالایی در حال حاضر برای اجرای طرح‌های اقتصادی از سوی بخش تعاونی در روستاها وجود دارد که باید از آنها به شکل مطلوب‌تر بهره برد.

تهران - ایرنا - نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه یورش به مناطق اشغالی، دیشب (یکشنبه شب) بار دیگر شهروندان فلسطینی را در منازلشان در کرانه باختری و شهر قدس بازداشت کردند.

جیرفت - ایرنا - معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از پذیرش 170 دانشجو با رعایت موارد بهداشتی در خوابگاه‌های این دانشگاه خبر داد و گفت: 90 دانشجوی پسر و 80 دختر برای ترم جاری در خوابگاه‌ها پذیرش شدند.

مهاباد - ایرنا - مسوول روابط‌عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: 150 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیربهداشتی در این شهرستان کشف و از چرخه مصرف خارج شد.

شهرکرد - ایرنا - مدیر امور سینمایی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از پنج سالنه شدن پردیس سینما بهمن شهرکرد از امسال خبر داد.

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خیران و سازمان‌های مردم نهاد با توجه به ضعف زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و نیاز شدید منطقه در حوزه تجهیز و تکمیل بیمارستان‌های نیمه تمام این استان مشارکت و همکاری داشته باشند.

تهران - ایرنا - یک روز بعد از عملیاتی‌شدن هواپیمای فوکر 100 شرکت هواپیمایی آسمان، این هواپیما مجددا دچار نقص فنی شد و با نیمه‌کاره گذاشتن پرواز اهواز به تهران مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه اهواز شد.

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: چهارهزار و 792 بسته معیشتی توسط امدادگران این جمعیت بین نیازمندان استان توزیع شده است.

تهران - ایرنا - دبیر شورای نگهبان، نمایندگان مجلس یازدهم را به پرهیز از اقدامات سطحی و حاشیه‌ای فراخواند و گفت: با ضابطه‌مند کردن ثبت‌نام بی‌محابای داوطلبان بخشی از مشکلات عدیده نظام انتخاباتی را حل کنید.

ایلام - ایرنا - عملیات اجرایی ساخت 6 فضایی آموزشی مشارکتی روز دوشنبه با حضور مسوولان و با مشارکت شرکت هلدینگ میهن در 6 نقطه استان ایلام آغاز شد.