شنبه 14 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - مرحله ملی طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» با سخنرانی ویدئوکنفرانسی سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان و با حضور علیرضا رئیسی معاون بهداشت این وزارتخانه روز دوشنبه در سالن زکریای رازی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برگزار شد.(عکاس علی اکبر بندری)

تهران - ایرنا - مجمع نیروهای خط امام (ره) با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالروز "ارتحال حضرت امام خمینی" اعلام کرد: دوری و نزدیکی با اندیشه‌های امام، نقش تعیین کننده‌ای در بقا و کارآمدی نظام دارد و هرگونه غفلت در این زمینه خسارت‌هایی جبران ناپذیر خواهد داشت.

تهران - ایرنا - مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برای رسیدن به آمادگی لازم جهت حضور لیگ قهرمانان آسیا باید در لیگ بازی کنیم چرا که در آسیا که نمی‌توانند بگویند مسابقات تعطیل شود.

«سید عباس موسوی» صبح امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در پیامی خطاب به مردم آمریکا گفت: دنیا صدای مظلومیت شما را شنیده و در کنار شما ایستاده است.

تهران - ایرنا - رییس گروه پایش آلودگی هوا و صوت سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: هوای شهرهای اهواز با شاخص 103، شیراز 103، اراک 127 و بندر جاسک 143 ناسالم برای گروه‌های حساس است.

قم - ایرنا - رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) بابیان اینکه امام خمینی (ره) مخالف دیوارکشی در دانشگاه‌ها بودند گفت: امام راحل در مورد اینکه در دانشگاه بین زن و مرد به اسم اسلام دیوار کشیده شود مخالف بود.

تهران - ایرنا - دولت دونالد ترامپ بی اعتنا به توصیه سازمان جهانی بهداشت و کارشناسان بهداشتی در منع مصرف هیدروکسی کلروکین برای مقابله با کرونا بیش از دو میلیون دوز از این داروی ضد مالاریا را به برزیل ارسال کرد.

اهواز - ایرنا - رییس هلال احمر بهبهان با بیان اینکه آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده و گردشگری خاییز بهبهان مهار شده‌است گفت: نگران وزش باد و شعله‌ور شدن مجدد آتش در این منطقه هستیم.

همدان - ایرنا - نشان طلایی جایزه ادبی «اوراسیا» به بهناز ضرابی زاده نویسنده کتاب «گلستان یازدهم» با حضور جمعی از مسوولان استانی و کشوری اهدا شد.

تهران - ایرنا - رسانه اسپانیایی ال پائیس در گزارشی با تیتر «آشوب در آمریکا» به ناتوانی ترامپ در مدیریت اوضاع آشفته این روزهای آمریکا اشاره کرد و ریشه‌کن شدن تبعیض‌نژادی گسترده علیه سیاهپوستان و مبارزه با زیاده‌خواهی‌های پلیس آن کشور را مستلزم پاسخی قاطع از سوی سران کاخ سفید دانست.

تهران - ایرنا - یک کارشناس مسائل بین الملل اصلی ترین عامل بازدارنده در جوسازی های رسانه ای غرب علیه کشورمان را مدیریت ادراک دانست و گفت: برای بازدارندگی رسانه ای باید شبکه های برون مرزی روش مدیریت ادراک را به خوبی بشناسند و از آن برای تاثیرگذاری بر مخاطب و انتقال حقیقت به وی استفاده کنند.

اهواز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: جنبش ضدنژادپرستی در آمریکا ندای عدالت‌خواهی اسلام ناب محمدی (ع) است که امام خمینی (ره) در طول سال‌های مجاهدت خود، پرچم آن را برافراشته بود.

تهران - ایرنا - دولت ازبکستان برای سالمندان این کشور تور یک ماهه گردشگری در نظر گرفته است که طبق آن در مرحله نخست سالمندان دارای معلولیت‌های جسمی در اولویت این اعزام قرار می‌گیرند.

تهران - ایرنا - فراز و فرودهای بازار ارز طی هفته‌های اخیر دلایلی دارد که درک آن می‌تواند به تصمیم‌گیری درست دارندگان سرمایه‌های خرد کمک کند.

تهران - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: این استان 500 ناحیه سکونتگاهی ناپایدار، فرسوده و حاشیه ای دارد که فقط برای 50 ناحیه آن مطالعات اصلاحی انجام شده است.

تهران - ایرنا - دلار در صرافی‌های بانکی امروز (دوشنبه) با افت 30 تومانی قیمت نسبت به دیروز به بهای 17 هزار و 70 تومان فروخته شد.