شنبه 14 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان گفت: نسل امروز و جوان جامعه، دروان دفاع مقدس را ندیدند، از این رو حفظ میراث شهدا و انتقال آن به نسل جدید، مسئوولیت همه ما در قبال آیندگان است.

تهران - ایرنا - روزنامه صهیونیستی اسراییل هیوم فاش کرد که عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی با انجام مذاکرات مخفیانه به دنبال جایگزین کردن نماینده‌های سعودی در اداره اوقاف اسلامی مسجدالاقصی هستند.

کرمان - ایرنا - مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان با اشاره به وجود صندوق‌های خرد محلی و تحقق روستای بدون بیکار و اجرای طرح هر روستا یک محصول گفت: در این راستا 55 صندوق خرد محلی در سطح استان کرمان فعال می‌شود.

مشهد - ایرنا - شورای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص تخلف دو روانشناس در مشهد تاکید کرده است: این دو فرد عضو هیات علمی هیچ دانشگاهی نیستند و پروانه اشتغال حرفه ای ندارند و نیز مجوز مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره را هم ندارند.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه فرهنگیان مکتب و اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) را سرمایه‌ای ارزشمند برای جامعه بشری در راستای ایستادگی مقابل توطئه‌های دشمنان دانست.

مشهد - ایرنا - نود و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد روز دوشنبه برگزار شد.

اراک - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: تمام مساجد این استان که طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا به مدت سه ماه تعطیل بودند، روز دوشنبه با اقامه نماز جماعت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شدند.

تهران - ایرنا - تعداد 55 تعاونی با عضویت 2 هزار و 385 نفر و با سرمایه حدود پنج میلیارد و 747 میلیون ریال تا پایان اردیبهشت امسال ثبت و برای 433 نفر شغل ایجاد شد.

کرمان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: سیگار فارغ از تمام آسیب‌هایی که برای انسان به دنبال دارد به عنوان یک ماده بسیار خطرناک برای طبیعت شناخته می‌شود چون در فیلتر آن تا 4000 ماده خطرناک اعم از فلزات سنگین وجود دارد که تجزیه آن در طبیعت بین یک تا 36 ماه طول می‌کشد.

تهران - ایرنا - ششمین شماره مجله «وزن دنیا» با موضوع مروری بر یک قرن شعر عاشقانه ایران، همچنین اشعاری از شاعران امروز نام‌آشنا و گمنام، روی پیشخان کتابفروشی‌ها و دکه‌های مطبوعاتی قرار گرفت.

بوشهر - ایرنا - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: امام خمینی (ره) با حرکت انقلابی خود اسلام واقعی را به دنیا معرفی و توطئه‌های غرب در این زمینه را خنثی کرد.

جیرفت - ایرنا - رییس ستاد بحران عنبرآباد به آتش‌سوزی مراتع و پوشش گیاهی بخشی از مناطق جبالبارز جنوبی این شهرستان اشاره کرد و گفت: کارشناسان میزان خسارت را 250 میلیارد ریال اعلام کردند.

ایلام - ایرنا - سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام، برنامه های ویژه بزرگداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و همچنین قیام خونین 15 خرداد را اعلام کرد.

تهران - ایرنا - رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت گفت: اندک خرید و فروش‌های بازار نه با فرمول 10 درصد بالای قیمت کارخانه‌ای اعلام شده از سوی مسوولان، بلکه با قیمت‌های توافقی انجام می‌شود.

اسلام‌آباد - ایرنا - قطار قدیمی روابط شکننده پاکستان و هند سالیان سال در ایستگاه مناقشات مرزی، قدرت نمایی نظامی، اقدامات مقابله به مثل دیپلماتیک و اختلاف خرد و کلان دیگر از حرکت باز ایستاده است اما انتظار می‌رود تا زمانی که رقبای سنتی شبه قاره حاضر به اعتمادسازی مشترک نباشند، یخ روابط میان آنان آب نخواهد شد.

زنجان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: 2 شکارچی خاطی از سوی محیط‌بانان شهرستان ابهر دستگیر شدند.