چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آمریکا پس از آنکه توانست یک شرکت چینی را از ساخت کارخانه آب شیرین کن فلسطین اشغالی دور کند، این بار رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار داد تا از همکاری با شرکت هواویی چین برای استفاده از اینترنت نسل پنجم منصرف کند.

همدان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی همدان از کشف یک هزار و 500 قطعه سکه ایرانی و خارجی در شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: این سکه‌ها مربوط به ادوار مختلف پهلوی، قاجاریه و بدل سلوکی است.

رشت - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش آستانه اشرفیه گفت: 70 درصد دانش آموزان شهرستان از طریق اپلکیشن شاد آموزش دیده اند ولی 30 درصد از دانش آموزان به دلایل مختلف در این نحوه اموزشی شرکت نداشتند.

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه بااشاره به لیست پرداخت‌های اخیر این اداره به انجمن‌ها و موسسات فرهنگی هنری استان گفت: این پرداخت‌ها به دلیل اجرای قرادادهای کاری بین این اداره کل و موسسات و انجمن‌های فرهنگی هنری از فروردین 98 تا اردیبهشت 99 بوده است.

ساری - ایرنا - - رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران از کشف انبار لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال در امل خبر داد.

تهران - ایرنا - حال عمومی محمدعلی کشاورز رو به بهبودی است و مهمترین مشکل و علت بستری شدن وی عفونت ریه است و تا بهبودی کامل باید تحت نظر باشد.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه توماس جفرسون در آمریکا با استفاده از یک فناوری تصویربرداری پیشرفته توانستند اولین مدل سه‌بعدی از سیستم عصبی قلب را تولید کنند.

تهران - ایرنا - فائو در چارچوب پروژه همکاری فنی اضطراری خود با ایران و در راستای کمک به تلاش‌های جاری در زمینه کنترل هجوم بی‌سابقه ملخ‌های صحرایی به کشور، نخستین بخش از کمک‌های تجهیزاتی خود شامل سم‌پاش‌ها را به سازمان حفظ نباتات کشور تحویل داد.

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار پاوه گفت: بیش از 300 هکتار از جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده «بوزین و مرخیل» در بخش باینگان این شهرستان در آتش سوخت.

اردبیل _ ایرنا _ رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال از شناسایی و کشف کمین‌گاه و مخفی‌گاه شکارچی وحوش و حیات وحش این شهرستان خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال گذشته در استان خوزستان 600 هزار تن برنج سفید تولید شد، گفت: تصمیم‌گیری در خصوص تداوم کشت برنج در استان خوزستان متاثر از منابع آبی در اختیار وزارت نیرو است.

تهران - ایرنا - روند تحولات جاری در منطقه و بخصوص عراق، نشان می‌دهد که گویا آمریکایی‌ها قصد دارند، برای پیشبرد اهداف خود، بسان گذشته، بار دیگر از ظرفیت گروه‌های تروریستی و تکفیری استفاده کنند و به همین سیاق، داعش دوباره در عراق به عنوان یک عنصر تهدیدکننده ظاهر شده است.

تهران - ایرنا - معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: باشگاه اکنون شرایط بهتری برای مصالحه و پرداخت پول برانکو دارد و تاکید مدیریت باشگاه هم همچنان روی مصالحه است.

تهران - ایرنا - پس از وقوع زمین لرزه 4 ریشتری در محدوده شهرستان دماوند و همچنین احساس شدن این زمین لرزه در شهر تهران خودورهای عملیاتی آتش نشانی از داخل آشیانه‌ها خارج شدند.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری با ابراز تاسف از خشونت خانگی در تالش، دستور تسریع در رسیدگی به لوایح منع خشونت را صادر کرد.