چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: از زمان اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور،56 درصد از مجموع واحدهای مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام در این استان مقاوم‌سازی شده و 44 درصد نیز نیازمند اجرای طرح مقاوم‌سازی هستند.

تهران - ایرنا - در سال 1398 فیلم‌های تولیدی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در 137 حضور بین‌المللی، 39 جایزه دریافت کردند.

اردبیل - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: امسال دومین "هنرواره حبیب" در چهار بخش داستان کوتاه، شعر، نواهای حماسی و پوستر در این استان برگزار می‌شود.

یزد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: طبق آمار اولیه مردم نیکوکار استان در روز عید سعید فطر افزون بر یک میلیارد و صد میلیون تومان فطریه و کفاره پرداخت کردند و این مبلغ همچنان افزایش پیدا می‌کند.

یاسوج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: امتحانات نهایی سال تحصیلی 1399 - 1398 در این استان با رعایت مسائل بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی برگزار می شوند.

خرم‌آباد - ایرنا - وقوع آتش سوزی ها آن هم به صورت گسترده و خسارت بار فصل گرما در مزارع و منابع طبیعی شهرستان پلدختر موضوع و داستان تکراری است که هر ساله موجب نگرانی روستاییان، کشاورزان و مسئولان مربوطه می شود.

یزد - ایرنا - سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد گفت: در جلسه کمیته تطبیق ستاد استانی مقابله با کرونا، نحوه فعالیت مجدد برخی از اصناف مورد بررسی قرار گرفت و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم در این رابطه تاکید شد.

آبادان - ایرنا - رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن توصیه به شهروندان در خصوص استفاده از مواد ضدعفونی کننده به جای الکل خالص گفت: توزیع الکل خالص در داروخانه‌های شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان متوقف شده است و مردم از مواد ضدعفونی کننده سطوح و دست به جال الکل استفاده کنند.

کرمان - ایرنا - معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از تکمیل ساختمان پایگاه جهانی بیابان لوت در شهرستان فهرج خبر داد.

مهاباد - ایرنا - سرپرست اداره امور آب مهاباد گفت: حجم آب ذخیره شده در پشت سد این شهر به بیش از 172 میلیون مترمکعب رسیده است.

تهران - ایرنا - رییس بانک مرکزی با بین اینکه نرخ تورم در رقم 22 درصد کنترل خواهد شد، گفت: پیش‌بینی نزدیک به واقعیت دولت، کاهش حجم نقدینگی تا یکسال آینده است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در زمان بحران، به‌کارگیری امکانات شهرداری ها و دهیاری‌ها با دستور فرمانده بحران امکان‌پذیر شد.

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت که اقتصاد و اشتغال 21 روستای کمتر برخوردار این شهرستان مرزی با اجرای 173 طرح تولیدی، خدماتی و گردشگری رونق می‌گیرد.

بجنورد - ایرنا - مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: با بهره برداری از 2 واحد صنعتی تولید و پرورش قارچ خوراکی سال گذشته در استان، میزان تولید این محصول در مجموع به 970 تن رسید که نسبت به سال پیش از آن، بیش از 2 برابر افزایش یافت.

ارومیه - ایرنا - کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: افزایش دما که طی هفته جاری در استان آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: برخی از روستاها در این استان که پیش از این به عنوان روستاهای هدف گردشگری تعیین شده‌اند، دارای شرایط لازم و کافی نیستند، از این جهت در سال جاری تغییرات و جابجایی‌هایی در لیست روستاهای هدف گردشگری استان ایجاد می‌شود.