چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام این که 150 هزار دانش‌آموز استان هنوز عضو شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) نشدند، گفت که 20 هزار نفر از این تعداد به دلایل مختلف اصلا امکان ورود به این شبکه را ندارند.

تهران - ایرنا - فرماندار شمیرانات اعلام کرد: نبود انبار علوفه علیرغم ظرفیت و نیاز عشایر منطقه پذیرفتنی نیست و تامین آن به سرعت پیگیری خواهد شد.

تهران - ایرنا - شیوع ویروس کرونا، علاوه بر پیامدهایی چون ابتلا و مرگ و میر هزاران نفر براثر همه‌گیری بیماری کووید -19، عواقب اقتصادی قابل توجه از جمله اخراج گستره کارکنان بخش‌های مختلف و کاهش 20 درصدی تولید ناخالص داخلی (GDP) را برای فرانسه به دنبال داشته است.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری گفت: جدای از بخش مالیات و درآمدهایی که داریم، بازار فروش سهام نیز فعال خواهد بود و تمام بخش‌های دولتی باید سهام خود را در بازار بورس به فروش برسانند تا بازار بورس تقویت شود.

ارومیه - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت: برداشت توت فرنگی از سطح 30 هکتار مزارع این شهرستان آغاز شد.

تهران - ایرنا - معاون حقوقی رییس جمهوری از هیات دولت درخواست کرد «لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت» خارج از نوبت بررسی شود.

مهاباد - ایرنا - سرپرست جهاد کشاورزی اشنویه با اشاره به اینکه این شهرستان از تولیدکنندگان مهم عسل در آذربایجان‌غربی است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود یک‌هزار و 100 تن عسل در این شهرستان تولید شود.

ایرنا - کرمانشاه - منطقه ییلاقی چرخلان در نزدیکی روستای بلشت از توابع بخش دینور شهرستان صحنه استان کرمانشاه قرار دارد. این منطقه به علت دارا بودن مراتع چرا، چشمه های فراوان و گیاهان دارویی هر ساله میزبان عشایر کوچ نشین منطقه و علاقمندان به طبیعت گردی است.

. یزد - ایرنا - مردم شهر بافق این روزها بر خلاف سال‌های گذشته، تابستان زود هنگام و گرمای بالای 40 درجه سانتیگراد را تجربه می‌کنند و خواستار پیگیری تغییر تعرفه آب و برق برای فصل گرم سال از سوی مسوولان شهرستان و استان یزد و تصویب آن در هیات دولت هستند.

سنندج - ایرنا - شهرستان بانه باوجود بیش از 100 پاساژ و کالاهای ارزان قیمت در سال‌های اخیر به شهر پاساژها لقب گرفت و مقصد سفر بسیاری از ایرانی‌ها شده که قصد خرید کالا دارند و این روزها علی رغم وجود هشدارهای بهداشتی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا محلی برای حضور مسافران و گردشگران از سراسر کشور شده است.

مهاباد - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال 86 هزار هکتار از مزارع گندم استان علیه آفت سن سمپاشی شده است.

قصرشیرین - ایرنا - فرمانده انتظامی سرپل‌ذهاب گفت: 194 دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان توقیف شد.

زنجان - ایرنا - رییس حوزه هنری استان زنجان گفت: با اقدامات انجام گرفته و راه‌اندازی سالن شماره 2 سینما بهمن با گنجایش حدود 30 صندلی، شمار صندلی‌های این سینما در مجموع به 265 صندلی رسید که به زودی پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

شهرری ایرنا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: آتش زدن پس مانده محصولات در اراضی کشاورزی براساس ماده 20 'قانون هوای پاک' خلاف قانون است و مرتکبین به جزای نقدی و حبس محکوم خواهند شد.

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان روز چهارشنبه در سفر به شهرستان ازنا چند طرح مهم اقتصادی، کشاورزی و راداری را در این شهرستان افتتاح کرد.

قزوین - ایرنا - مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین از مصوبه دولت مبنی بر اجرای طرح دوگانه سوز کردن خودروهای بنزینی فعال در حوزه حمل و نقل عمومی شامل تاکسی، آژانس و سرویس مدارس با استفاده از یارانه دولتی خبر داد.