پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اقدام ایران به صادر کردن سوخت به امریکای لاتین در شرایطی که خود تحت تحریم‌های شدید امریکایی قرار گرفته است نمونه آشکاری از پیام اقتدار از سوی یک کشور مستقل است. ایران در نتیجه این اقدام به بازیگران عرصه بین الملل و افکار عمومی دنیا نشان داد که برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی خود و تأمین منافع ملی خود آماده رویارویی مستقیم با یکی از بزرگ ترین قدرت‌های نظامی جهان است...

اراک - ایرنا - رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پتروشیمی شازند گفت: بیش از 14 تن مواد اولیه لباس بیمارستانی موسوم به اسپان‌باند با هدف مقابله با گسترش ویروس کرونا، در این شرکت تولید و به صورت رایگان در مراکز درمانی استان مرکزی توزیع شد.

قزوین - ایرنا - فرمانده انتظامی استان قزوین با صدور بیانیه‌ای، رفتار ظالمانه استکبار جهانی مبنی بر تحریم نیروی انتظامی ایران از سوی دولت تروریست آمریکا را محکوم کرد.

ارومیه - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه 31 درصد پرونده‌های بستری به صورت الکترونیک تبادل می‌شود، گفت: از 282 هزار پرونده بستری طی یک‌سال گذشته تاکنون 88 هزار پرونده به صورت الکترونیک تبادل شده است.

تهران - ایرنا - بانک مرکزی امروز (چهارشنبه) نرخ 47 ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ 6 ارز کاهش و قیمت 29 واحد پولی دیگر افزایش یافت؛ نرخ بقیه ارزها نیز ثابت ماند.

رشت - ایرنا - کتاب پیشه های رو به فراموشی گیلان مجموعه ای از عکس ها و متن های کفایت آریایی فر در ارتباط با شغل های کهن استان است که به سفارش حوزه هنری انتشار یافت.

تهران - ایرنا - رییس سنی مجلس یازدهم گفت: منتخبان مجلس یازدهم به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا امسال برخلاف رویه همیشگی به زیارت مرقد بنیان‌گذار انقلاب نمی‌روند.

دزفول - ایرنا - 260 واحد مسکونی تیپ 292 زرهی دزفول روز چهارشنبه در آیینی با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به بهره برداری رسید.

شیراز - ایرنا - دوره یازدهم فعالیت مجلس شورای اسلامی در حالی چهارشنبه هفتم خردادماه آغاز شد که آسیب‌شناسی و مروری بر کارنامه مجلس دهم، می‌تواند زمینه‌ساز اثرگذاری بیشتر خانه ملت در توسعه کشور باشد؛ در این باره برخی فعالان سیاسی استان فارس به بیان ارزیابی خود از کارنامه نمایندگان این استان در دوره دهم پرداخته‌اند.

تهران - ایرنا - داریوش قنبری معتقد است این احتمال وجود دارد که در مجلس آینده برخی از اصولگرایان شکل اپوزیسیونی به خود گرفته و رویکرد اصلاح‌طلبانه در مواجهه با مشکلات کشور در پیش بگیرند.

کرمان - ایرنا - آموزش و پرورش استان کرمان بر اساس ارزیابی انجام شده توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، رتبه برتر اجرای برنامه‌های اثربخش در زمینه مبارزه با مواد مخدر را در بین دستگاه‌های اجرایی این استان کسب کرد.

رشت - ایرنا - خشونت، تندخویی، غضب و از کوره در رفتن پیامد کاهش آستانه تحمل و تاب آوری جامعه است که در بیشتر موارد منجر به درگیری های کلامی، رفتاری و در نتیجه نزاع و بروز حوادث جبران ناپذیر می شود.

قزوین - ایرنا - هواشناسی پیش بینی کرد پایداری جوی در استان قزوین تا شنبه هفته آینده تداوم داشته باشد.

شرکت شمس لبن در فروردین 98 تاسیس شد و ظرف مدت 6 ماه و تنها با 24 نیروی کار موفق به صادرات محصولات خود شد. کره و روغن زرد از محصولات شمس لبن است که به کشورهای آذربایجان، روسیه و گرجستان صادر می شود.

گناباد - ایرنا - رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: واژگونی یک دستگاه خودرو پژو 405 در بجستان 6 مصدوم به جا گذاشت.

شرکت آریان دوخت ارس اسفند ماه 96 به ثبت رسید و در اردیبهشت 97 توسط رئیس جمهور افتتاح شد. هدف اول این شرکت، تولید برای بازار داخل، هدف دوم تولید برای سازمان های داخلی و هدف سوم صادرات است. در حال حاضر هدف اول و دوم عملیاتی شده است و پیش بینی می شود در نیمه اول سال 99 صادرات این مجموعه آغاز می شود.