پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز هفتم خرداد با حضور 268 منتخب مردم آغاز به کار کرد. خبرهایی از مراسم گشایش مجلس، روند بررسی اعتبارنامه ها و شکل گیری کمیسیون های تخصصی مجلس را در پرونده حاضر می خوانید.

اردبیل - ایرنا - رییس فدراسیون تیراندازی از احداث سالن سه منظوره تیراندازی در شهر اردبیل و راه‌اندازی اهداف پروازی در مجتمع فرهنگی، ورزشی شورابیل این شهر خبر داد.

کرمان - ایرنا - رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم این استان در 280 حوزه برگزار می‌شود گفت: حوزه های امتحانی این استان در پایه دوازدهم از نظر تعداد و روز برگزاری آزمون 2 برابر سال گذشته است.

تهران - ایرنا - علی نیکزاد می گوید: من شفافیت در آرا و حقوق و مکاتبات نمایندگان را قبول دارم؛ چراکه شفافیت تنها عامل از بین رفتن رانت و تبعیض و فساد خواهد شد اما این مساله منحصر به مجلس نیست و تمام نهادها به جز نهادهای امنیتی که مطالب و مباحث سری و در ارتباط با امنیت ملی در آنجا مطرح است نیز باید شفاف باشند.

تهران - ایرنا - مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از برگزاری چهارمین مرحله پویش «زندگی، دست یاریگر توست» با عنوان جشنواره «ادبی، فرهنگی و هنری دانشگاهیان» خبر داد.

ایلام - ایرنا - فرمانده انتظامی ایوان از افزایش 100 درصدی کشفیات مواد مخدر در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در واکنش به قتل سبعانه رومینا و جنایت تالش آن را ناشی از فقر فرهنگی والدین و فقدان آموزش‌های لازم به خانواده‌ها دانست و بهره‌گیری از ظرفیت شبکه شاد برای آموزش حقوق کودک به دانش‌آموزان سراسر کشور را خواستار شد.

سمنان - ایرنا - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سمنان به عنوان قطب تولید فروسیلیسیوم کشور، سالانه 25 هزار تن از این ماده را با عیار 75 درصد فرآوری و تولید می‌کند.

تهران - ایرنا - دوم تا نهم خرداد ماه به عنوان هفته سلامت گوارش نامگذاری شده و امسال به موضوع "میکروبیوم و دستگاه گوارش" پرداخته می‌شود.

مهاباد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی این شهرستان 2 محموله چوب قاچاق را در سه راهی «دارلک» متوقف کردند.

کرمانشاه - ایرنا - مدیر اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روانسر گفت: پنج میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار برای بهسازی و آسفالت معابر 2 روستای این شهرستان هزینه شد.

مهاباد - ایرنا - رییس اداره زندان میاندوآب با اشاره به برگزاری غیرحضوری جشن گلریزان در این شهرستان گفت: مردم نیکوکار و خیر این شهرستان تاکنون بیش از یک میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کرده‌اند.

ساری - ایرنا - پرونده هشتمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های مازندران پس از گذشت چند ماه بلاتکلیفی و ابهام در زمان برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان قرار است سه‌شنبه 13 خرداد در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بسته شود.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری گفت: پارلمان و مجلس در جهان نماد مهم دموکراسی است و در ایران مجلس شورای اسلامی نماد دموکراسی اسلامی و مردم‌سالاری دینی است.

بندرعباس - ایرنا - سرپرست فرمانده انتظامی بندرعباس گفت: ماموران 2 هزار و.61 بسته شیرخشک قاچاق و نوشیدنی خارجی انباشت شده از یکی از محلات ساحلی این شهرستان کشف کردند.

قم - ایرنا - مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با اجرای طرح‌های آموزشی برای کشاورزان، کشت گیاهان علوفه‌ای مناسب با شرایط اقلیمی قم در سطح مناطق مختلف استان رونق می‌گیرد.